Hallo medemama's Woensdag begint de kinderboekenweek en mijn dochtertje is nog wel heeeel klein maar ik wil graag een leuke collectie kinderboeken aanleggen. En kinderboekenweek is een mooie gelegenheid om weer een boek te kopen. Wat is jullie favoriet????
Kikker is verliefd, dikkie dik en jip en janneke. Verder de kleine boekjes van Nijntje en het kleine boekje Eddie is een gansje. Goed plan om te beginnen met aanschaffen voor dat je het weet heb je een leuk bed ritueel. Hier zit meneertje heel lief te luisteren en daarna krijgen we een kus en gaat hij liggen. SMELT
Ik zou wel een kindje lusten (over een klein krokodilletje dat geen bananen meer wil eten...), Wij gaan op berenjacht, de boeken van Vos en Haas (zijn er een stuk of 5) en nu helemaal favoriet is Aadje Piraatje.
Rupsje Nooitgenoeg De Nijntje boekjes Boeken met dierengeluiden dat is wat hier populair is op het moment
Leuk! Ik heb als een kraamcadeau een mooi boek met allemaal disneyverhalen gekregen! Wil voor zijn verjaardag ook boeken gaan vragen om uit te breiden.
hier is Tip de muis helemaal favoriet (van de action)- ik zelf vind de afbeeldingen leuker dan het verhaal zelf, maar ach, dochterlief vind het super . Nijntje is ook lang geliefd geweest en die vraag ik ook voor de verjaardag van m'n jongste. Verder zou ik als ik jou was lekker een abonnement op de bibliotheek nemen. Onze dochter was 6 maanden en toen vond ze de grote prentenboeken met foto's van baby's érg interessant
Je hebt een serie boekjes van sesamstraat, ingedeeld naar leeftijdscatergorien (vanaf 0 mnd). Vindt ze hier erg leuk! En we hebben laatst van Uki een heel mooi boek gekregen. Is eigenlijk om woordjes te leren, dus dat komt later, maar ook hele mooie prenten erin en dan kan je zelf uitleggen wat erop te zien is.
Emma is dol op Dikkie dik bol.com | Het dikke verjaardagsboek van Dikkie Dik, Jet Boeke | Nederlandse boeken... Woezel en pip Winnie de poeh verhalen vooral die met geluiden erbij Nijntje
Echt met stip op één, zowel voor M als T: Klipperdeklop Wij hebben de kartonnen versie, maar die is volgens mij niet meer verkrijgbaar. Als je er een beetje geluids/bewegingseffecten bij doet, dan kan het niet meer stuk Verder ook: - Rupsje Nooitgenoeg (Eric Carle) - Van hem hebben we ook iets over een spin, ook heel leuk - Wielewielestap e.a. van Miep Diekman - Kikker - Bobbi en de dieren - T is ook gek op zn vervoersdingen boekje
Hier zijn de favorieten van Lucas: - Rupsje Nooitgenoeg - Over de mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept - Ik zou wel een kindje lusten - Bobbi is jarig - Dikkie dik (welke dan ook ) - Raad eens hoeveel ik van je hou EDIT: "Woeste Willem": over een zeerover die niet kan zwemmen (was ik nog vergeten!) En de boeken van Ingrid & Dieter Schubert zijn ook heel mooi! Dat zijn prentenboeken zonder geschreven verhaal. Bijv. 'De Paraplu' (over een hondje die een reis maakt, vliegend aan een paraplu) of 'Monkie' (over een kind wat zijn knuffel kwijtraakt), kun je dus zelf het verhaal vertellen Benjamin vindt overigens alles prachtig, haha, al zou ik hem voorlezen uit het telefoonboek!
Deze is erg leuk: Gonnie & Vriendjes Zoek En Vind, Olivier Dunrea, Boeken, Jeugd- & Kinderboeken, Voorleesboeken, 9789025746834 | Boeken, e-books, muziek, film en games | eci.nl en deze: Gonnie En Vriendjes Een Drukke Dag, Olivier Dunrea, Boeken, Jeugd- & Kinderboeken, Voorleesboeken, 9789025742829 | Boeken, e-books, muziek, film en games | eci.nl eigenlijk alle Gonnie boekjes zijn super leuk Olivier Dunrea. 16 producten van Olivier Dunrea bij ECI Ojah Jip en janneke is ook een all timer
pluk van de petteflat vond ik vroeger helemaal leuk en toen ik zwanger was van mn oudste zoon heb ik dat boek ook gekocht en heb m daar heel veel uit voorgelezen en nu bij mijn jongste zoon ook
hier favorieten: ik zou wel een kindje lusten wij gaan op berenjacht koekjes (niet meer te koop helaas...) een muis kan geen optocht zijn over de koe die een ei legde (oid) voor het slapen standaard een jip en jan. dikkie dik tussendoor nijntje ook leuk kikker vind ik niets aan. woezel & pip ook niet.
Bedankt voor de tips! Ik zou wel een kindje lusten wordt vaak genoemd! Leuk! Ga ik zeker naar kijken in de boekwinkel!
Rambamboelie Jammer de Jammer Rupsjenooitgenoeg Raad eens hoeveel ik van je hou Pietertje Pet De koe die een ei legde (hilarisch!) Ik zou wel een kindje lusten Over de mol die wilde weten wie op z'n kop gepoept heeft Jip & Janneke Kikker boekjes (Max Velthuis) Nijntje (Dick Bruna, heel geschikt voor hele kleintjes!) 365 XXX verhaaltjes voor het slapen gaan (poezen, eendjes, honden) en voor wat later: Pluk van de Pettefles Otje Pinkeltje (sentiment!) Minoes Het schaap Veronica Floddertje
bol.com | 365 Goedenachtverhaaltjes / NL, Diverse auteurs | Nederlandse boeken Ik heb deze, ik lees elke avond een verhaaltje voor en dan bladeren we nog even door het boek. Hij vindt het prachtig. Voor Sinterklaas koop ik er nog één, je hebt heel veel verschillende (365 apenverhaaltjes, kabouterverhaaltjes, berenverhaaltjes etc). Ik heb hem trouwens bij de Voordeel boekenmarkt gekocht voor 4,99.
prentenboeken kijken die hele kleintjes nog niet naar, ze luisteren liever naar je stem (die van mij iig wel) Ik vind Jip & Janneke leuk en ik heb laatst een boel gekregen met 365 1 minuut verhaaltjes, die zijn echt super leuk! Kwamen bij de witte boeken winkel vandaan