Ik heb toch last van de bijwerkingen van de pil, nu ik die weer slik! Mezelf er gisteren op betrapt dat ik over de gehele dag genomen echt veelste veel paracetamol gepakt heb. Hoeveel precies weet ik niet, daar heb ik niet op gelet, wel steeds maar 2 per keer maar geen 4 uur ertussen. Nu ging ik even googelen en schrok me te pletter van de enge verhalen die je leest! Ik heb nu nergens last van.. het zal toch allemaal ook wel meevallen, toch?
Ik moest van de fysiotherapeute juist eens een kuur volgen van een aantal keer per dag 2 stuks (hoevaak kan ik me niet echt meer herinneren) en dan een aantal dagen lang. Ik denk dat je het beste in de bijsluiter kan kijken.
het zal voor nu vast meevallen. let er voortaan wel op dat je niet over het maximum aantal gaat. en dat is 4xdaags 2x500 mg dacht ik.
nee dan heb je t echt over overmatig en veel gebruik, langdurig en echt extreem (of kleine kinderen, ouderen) Het is natuurlijk niet oke om er teveel te pakken, ws helpt t dan ook niet en heb je wat anders nodig. Teveel pcm kan ook hoofdpijn veroorzaken. Als je in t zkh ligt, medische noodzaak/oorzaak, krijg je meer pcm voorgeschreven dan wat op een kruidvat doosje staat, dus kwaad kan t niet. Mss heeft de huisarts een middeltje wat je wel helpt om van de klachten af te komen
Staat dat je bij een overdosis kan gaan braken en misselijk worden en geen eetlust hebt.. Maar dat is natuurlijk als je er 15 tegelijk inneemt ofzo..
8 stuks per dag van 500mg is de max. Meer dan dat is niet echt aan te raden - als het er nou 10-12 zijn zou ik me niet al te druk maken. Mocht het dichter tegen de 20 aan liggen, zou ik wel een arts raadplegen. Paracetamol lijkt onschuldig, maar kan best nare gevolgen te weeg brengen.
Staat ook bij inderdaad voor kinderen ouderen, mensen met leveraandoening of mensen die alcohol drinken, nu ik ben geen van allen dus ben wel beetje gerustgesteld
Je mag maximaal 8 tabletten van 500 mg per dag. Bij 12 tabletten per dag kan het gevaarlijk worden...
Heb er twee maanden geleden ook 8 per dag gekregen toen ik een week in het ziekenhuis lag. Ook nog andere pijnstilling en aan de morfinepomp! Je moet wel heel veel slikken wil je het loodje leggen hoor.
Ik zou me pas zorgen gaan maken als je het hele doosje hebt leeg gesnoept. Paracetamol is op dat gebied gevaarlijker dan ibuprofen. Een paracetamol vergiftiging heeft ook eventjes nodig om tot uiting te komen.
Wat de meiden al zeiden de maximale doses is 4x dd 2 tbl van 500mg. Bijwerking kan zijn maag en darmklachten. Aangezien je vandaag nergens last van hebt denk ik dat het wel mee valt. Maar pakte je gisteren gelijk 2 tbl of per keer 1 tbl?
Wel 2 tegelijk.. Maar het gaat prima met me moet gewoon minder slordig zijn wat betreft dosering. Beetje hoofdpijn maar vandaag lekker vaak een kopje thee gezet en dat helpt wel. Iig geen paracetamol