hoe conditiee opkrikken?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2jees, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ha meiden, hoe kun je nu echt, doeltreffend je conditie opkrikken? gewoon thuis bedoel ik?

Ik begin er last van te krijgen. Seks zijn we af en toe weer mee bezig maar moeten we steeds afbreken ivm dat ik benauwd wordt, soms bijna hyperventileren..
    Fietsen kan eindelijk weer met beebje! Maar man wat zwaar met twee op de fiets! Ik ben na 10 minuten bekaf!

Dat soort dingen. Herkennen jullie het, wat kan ik eraan doen?

2. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Zwemmen was mijn eerste reactie, dat hielp veel van mijn vriendinnen die na ongeveer 6 weken ermee begonnen.
    Maar dat is niet thuis...

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Oke wist niet dat dat hielp. maar ik heb vanaf de basisschool nooit meer gezwommen, durf ik niet :)

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bij mij hielp/helpt zumba goed.
    Je kan dit via de wii doen maar ook via filmpjes.

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Wel heel ernstig eigenlijk.

Fietsen zonder kids steeds een stukje verder afwisselend up tempo en weer rustig.
    Gaan hardlopen. Of kijken op mp naar een crosstrainer.

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik zou als ik jou was toch naar een sportschool gaan zodat je begeleiding hierin krijgt. Vind het toch behoorlijk ernstig klinken.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

alvast bedank, ga alles ff nazoeken. Ik heb altijd al een lage conditie gehad, ook wel leens naar de HA geweest voor een blaastest maar alles was goed.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Zwemmen, fietsen, wandelen. En dit opbouwen in tijd en tempo.
    Zou ik mee beginnen.

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Gewoon elke dag lekker wandelen, kan met beeb. Eerst eens een kwartiertje en dan opbouwen tot een uur ofzo per dag, goed voor lichaam en geest :D Ik ben niet zo van het extreme sporten, dit werkt voor mij toch het beste

10. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Misschien een brutale vraag, maar heb je (veel) overgewicht?
    Zo ja, zwemmen, aquajoggen.
    Zo nee, hardlopen met de podcasts van Evy (ff zoeken op Vlaanderen Sportland, Evy). Ben je 3x in de week half uurtje mee kwijt en het werkt! Je begint heel rustig, maar na paar weken ren je gewoon al paar minuten achter elkaar.

Het is allebei niet thuis, maar als ik het zo lees is het vrij ernstig, dus van belang dat ke er echt wat aan doet! Kom op meid, je kunt het!!!
    Succes!

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee heb totaal geen overgewicht!

En wandelen doe ik elke dag minstens een half uur. op zondag een uur.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hyperventileren van sex :(

Ik zou bloed laten prikken want vind dat wel erg ver gaan. We weet heb je wel ergens tekorten.

13. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Als je een uur kan wandelen dan kan het toch niet zo heel erg zijn? Mijn moeder had na haar operatie ook een hele slechte conditie, die kon geen kwartier wandelen zonder problemen hoor!
    Heeft het niet gewoon iets met je ademhaling tijdens sex te maken dan?

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dit inderdaad of inspanningsastma. Klinkt me niet als gewoon conditie tekort zeker omdat je wel een uur kan wandelen. Dan zou ik 20 min fietsen ook kunnen. Dus denk ik meer aan benauwd door luchtwegen die moeilijk doen.

15. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik ben onder behandeling bij een sportarts. Daar kwam inderdaad uit dat mijn conditie enorm en dan ook enorm slecht is. Ik volg nu een programma. Eerste 4 weken drie keer per dag 5 minuten wandelen, dan 4 weken 10 minuten en zo wordt het opgebouwd. Het kan zijn dat fietsen te zwaar voor je is (voor mij op dit moment namelijk ook).

Het kan verschillende oorzaken hebben.
    - teveel doen (beweging) voor wat je nu aankunt
    - te weinig beweging

Je conditie hoeft niet perse slecht te zijn om die klachten te hebben.
    Misschien kan de huisarts je doorverwijzen naar een sportarts om zo te kijken of je conditie echt slecht is en hoe je het weer kunt opbouwen. Hierbij wordt trouwens ook je longfunctie en dergelijke bekeken en in de gaten gehouden.

Mij is verteld dat heel hard gaan sporten ook averechts kan werken.

16. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Het kan dus ook zijn dat haar conditie heel erg slecht is en fietsen gewoonweg te zwaar is. Dit kost meer energie dan wandelen.

17. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Elke dag wat langer wandelen. Een half uurtje op een dag wandelen is niet zo veel. Stevig doorlopen is in veel gevallen beter dan hardlopen. Met een goede kinderwagen kan dat prima.
    Mis je misschien frisse lucht in huis dat je zo kortademig wordt? Ik zou er toch mee naar de huisarts gaan want het klinkt wel ernstig.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hardlopen met evy! Echt een topper!

19. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Absoluut! Je conditie gaat heel snel omhoog hiermee, plus het is te doen! Ook als je weinig conditie hebt, dan is dit juist ideaal!

20. Trees

Trees Niet meer actief

Ik raad ook evy aan. Je bouwt het langzaam op, het programma stimuleert enorm en frisse buitenlucht is lekker.

Deel Deze Pagina