Verslechterd zaad??!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eline23, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline23

eline23 Niet meer actief

Mijn vriend heeft in 2009 een zaadonderzoek gehad, dit was allemaal perfect.
    Nu vroeg ik me af het is nu 2013 of zaad verslechterd?, we hebben nu 4 rondes gehad en nog niet zwanger..

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Je hebt nu 4 rondes gehad.. en nog niet zwanger?
    T duurt gemiddeld 6 maanden tot 1 jaar om zwanger te worden met perfect gezond zaad (uitzonderingen daar gelaten)

Ik zou zo denken, je bent pas 4 maanden bezig om zwanger te worden.. zou me er eigenlijk nu nog niet druk om maken. of er moet een aanwijsbare reden zijn waarom je je wel druk zou kunnen maken. Misschien eens ovulatie testen proberen?

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Kan verslechteren maar niet per definitie.
    Dat je vriend perfect zaad heeft hoeft nog niets te zeggen over hoe snel je zwanger zult zijn.
    Is ook afhankelijk van jouw lichaam, je cyclus. Mogelijk moet je lichaam nog opnieuw instellen na pilgebruik? En hoe dan ook het blijft een kans van ongeveer 20 procent per maand, zelfs als alles geleund goed is bij beide.
    Dus maak je niet te veel zorgen, geniet van elkaar zo vaak mogelijk :) en hou je eisprong in de gaten.

4. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    4 rondes, Toen was ik er eerlijk gezegd nog niet echt mee bezig of er wat mis kon zijn. Mijn dokter zei dat het een jaar tot 1.5 jaar kan duren, ook als je beide "gezond" bent.
    Pas na een jaar ben ik ovu testen gaan doen en de stap naar de dokter gezet.
    Op jou vraag of zaad kan veranderen dat kan wel als je man rookt, drinkt, vaak warme dingen zoals sauna doet en bij veel lichamelijke inspanning kan het ook verslechteren.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Je bent pas 4maanden bezig meid.. Niet nu al druk maken! En zaad kan per maand van kwaliteit wisselen.. Succes!

6. eline23

eline23 Niet meer actief

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!
    Weet ook we'll dat vier maanden nog maar erg kort is natuurlijk, we zijn al we'll vanaf hetbegin begonnen met ovulatietestjes hiermee heb ik dus ook steeds mijn ei gevonden, dacht dat hwt dus met deze testjes wat makkelijker zou worden omdat je dan pre ies weet wanneer je ei is,maar helaas..

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Helaas is zwanger worden een veel ingewikkelder proces dan op het juiste moment een zaadcel en eicel richting elkaar schieten. Ze moeten elkaar ook maar raken, hè? En er speelt nog zoveel meer mee.;)

8. logo

logo Niet meer actief

Het zou kunnen maar maak je vooral nog geen zorgen. Makkelijk gezegd maar focus je niet te veel op zwanger worden. Ik weet dat het erg moeilijk is, want weet wat je meemaakt. Iedere maand is er een te veel.
    Maar na een jaar word je pas onderzocht.

Deel Deze Pagina