Huilen, wat moet ik doen!? kraamhulp is net weg...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Onze zoon is iers meer als een week oud, maar hij gaat met de dag slechter slapen.

ik weet niet wat het is of wat ik moet doen, eerst dachten we dat ie honger had, aangezien de borstvoeding niet op gang kwam. Toen we de fles gingen geven werd dit beter.
    Nu drinkt ie zn flessen zo snel leeg dat hij ook niet aan zijn zuigbehoefte voldoet.
    Daarvoor ben ik sinds gister nutriton door zn flesjes gaan doen. Ben nog even aan het zoeken naar de hoeveelheid die ik hiervan moet gebruiken maar hij doet hierdoor wel langer over zn flessen.
    Maar zn zuigbehoefte is niet bevredigd, hij blijft om zn speen huilen. Zodra hij die heeft is het goed, zodra deze eruit valt is het huilen!

Ik weet niet of ik het goed doe, of dit normaal is en ik mn gewoon meer moet knuffelen (hij vind knuffelen echt geweldig) of dat ik die tut nooit had moeten geven~!?

In het ziekenhuis ben ik slecht begeleid en ik heb 2 kraamhulpen gehad die allebei alleen maar zeiden dat ik mn niet genoeg kan verwennen nu hij nog zo klein is.

Nu ben ik bevallen dmv een keizersnee, dus het is voor mij gewoon nog heel zwaar om steeds de trap op en neer te lopen om een tutje in zn mondje te doen om dit vervolgens elk kwartier te herhalen...

Hebben jullie tips?
    Doe ik iets verkeerd of moeten we gewoon nog aan elkaar wennen!?

Ik krijg het soms echt spaans benauwd als ie begint te jengelen... (Mn kraamhormonen komen een beetje laat denk ik..)

alvast bedankt.
    Lonneke

2. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi!

Hij wil gewoon waarschijnlijk lekker ook jou warmte, en idd zijn zuigbehoefte, geef m anders jou pink.
    Veel succes!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ten eerste lijkt het me niet verstandig dat je constant de trap op en af denderd met je verse wond, dus mijn eerste stap zou zijn om je kleine gewoon lekker bij je te leggen in de box. Dan hoef je in ieder geval niet steeds trap op en af.

Daarnaast is je kleintje 9 maanden lang heel dicht bij mama geweest en moet het nu in 1 keer helemaal alleen de 'grote boze wereld' trotseren.
    Grote kans dat hij gewoon de veiligheid van mama mist ;) en tja de enige manier van communiceren is nu eenmaal huilen.

En voor de rest is het gewoon aftasten en kijken wat het beste bij jullie past.

Groetjes Anita

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meid,

Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, wat een mooi mannetje :).

Mag ik aannemen dat je de kleinste speen op zijn flesje hebt (de no. 1?), als je een grotere speen op zijn flesje hebt zou het kunnen dat hij om die reden nog een grote zuigbehoefte heeft.

Misschien is het inderdaad honger. Hoeveel voeding krijgt hij nu ongeveer? En hoe vaak krijgt hij nu zijn flesje?

Vergeet niet; hij heeft 9 maanden heerlijk dicht bij zijn mama gezeten en nu ligt hij (in zijn ogen dan he) in een heeeeeeeeel groot bed met helemaal geen 'mama-warmte' meer. Of slaapt hij in een wiegje? Ik heb ooit iets gelezen over iets in het bedje leggen (ik weet niet meer wat precies, misschien kun je dat aan de kraamhulp vragen of weet één van de andere dames dit) zodat zijn bedje 'kleiner wordt en hij meer het idee weer heeft veilig in mama's buik te zitten (niet zomaar iets erin leggen hoor, eerst goed informeren wat dit precies is, ik weet het namelijk ook niet 100% zeker meer).

Misschien ook een optie om hem lekker dicht bij je te houden, dus bijvoorbeeld het wiegje beneden? Wij lieten Sharon de eerste paar weken in de reiswieg slapen die ik in de box had gezet, die was ook wat 'krapper' dan het ledikantje. En als hij dan zijn speentje kwijt is, hoef je ook niet zo ver te lopen ivm je keizersnede. Als ik jouw verhaal zo lees wil hij gewoon heeeeeeel graag bij zijn mama zijn, maar ik weet niet of een draagdoek een optie ivm je KS?

Nouja, ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben, als je het allemaal echt niet meer weet; zelfs als de kraamhulp weg is kun je altijd even bellen he! (Zo werd het mij verteld).

Liefs van mij

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    waarom de trap op en neer lopen?
    Ons kleine meisje is sinds de dag van de geboorte altijd in de zelfde kamer als ik of mijn vriend. Ze is nooit ergens alleen. Niet persee omdat zij dat niet wil maar ook omdat ik het zelf niet fijn vind.

Snachts slaapt ze in haar ledikantje die bij ons in de kamer staat en overdag ligt ze of lekker bij mama op het grote bed, of heerlijk in de woonkamer in de wandelwagen/box of lekker op de bank.

Naar mijn idee kan een baby ook echt niet te veel verwend worden.

Wij hebben er dan wel voor gekozen om onze kleine nog geen speen te geven, en laatst toen we haar een speen probeerde te geven wilde ze hem niet eens dus dat probleem kennen wij hier niet.

Maar ik zou zeggen hou je kleintje lekker dicht bij je, dat is zowel fijn voor jou als voor de kleine.
    Die kleine is negen maanden lang heel dichtbij je geweest dus dan kan ik het me goed voor stellen dat hij nu niet opeens alleen wil/durft te zijn.

En verder gewoon doen wat je gevoel je aangeeft, mama instinct is naar mijn idee het beste instinct die je maar kan volgen!

Succes en maak je niet te veel zorgen misschien zijn het wel krampjes waar de kleine last van heeft en zijn daarom zijn zuig behoeften zo sterk. Op het begin is alles nieuw en vreemd maar dat komt echt wel goed!

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    volgens mij zaten we allemaal te gelijk onze reactie te typen ;),
    Maar ze komen iniedergeval mooi overeen :p

Wellicht is inbakeren ook een optie?
    Dat hielp bij ons erg goed de eerste paar nachten

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jahahahaha, ik zag het ook al. Wat zijn wij allemaal behulpzaam! :)

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Misschien krampjes door het snelle drinken? Inderdaad zorgen dat ie lang genoeg over zn fles doet hoor, moet echt minimaal 15 en eigenlijk liever 20 minuten zijn. Dan is de zuigbehoefte ook wat meer bevredigd.
    En van krampjes krijgen ze ook meer zuigbehoefte..

En ja, het speentje teruggeven....... da's een lang verhaal. Hier moet het soms ook nog 6 keer, en dan ben je 5 maanden verder :)

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    lovelylones;

misschien kan je beter ff de kinderwagenbak in de woonkamer zetten zodat hij overdag bij je slaapt en snachts gewoon in zijn wiegje/ledikantje...

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Gefeliciteerd met je prachtige mannetje!

En oh, wat herken ik die onzekerheid.. Allereerst, volg je gevoel. Dus als jij het fijn vindt om hem op jouw buik te laten slapen (bijvoorbeeld) dan doe je dat gewoon lekker. Kun jij ook op de bank zitten. Of je neemt hem lekker in een draagdoek bij je.
    Wat de anderen ook zeiden, ga in ieder geval niet meer de trap op en neer. Sverre sliep overdag eigenlijk nooit in zijn bedje. Meestal in de box of de wandelwagen.

Wij hadden geen speen maar ik heb dus EINDELOOS met een pink in zijn mondje gezeten.

Wij zijn de S-flessen van Difrax gaan gebruiken met de S-speen (kleinste maat) omdat dat de kleinste was die ik kon vinden. Hij deed dan iets langer over zijn fles en was dus op alle fronten meer verzadigd na het drinken.

Krampjes zou idd ook nog kunnen; hier begonnen die ook vrijwel meteen nadat onze kraamhulp weg was. Buikje zachtjes wrijven, en vooral 'fietsen' met de beentjes hielp hier goed. En lekker warm badje voor het slapen 's avonds.

Heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie snel een ritme vinden.

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja mijn eerste reactie is idd ook: zet die kinderwagenbak lekker beneden!
    Dat heb ik bij mijn dochtertje ook gedaan en was ook wel nodig ook; want ik was ook herstellende van een ks en had al een peuter in huis rondlopen en dat is wel een beetje veel van het goede soms... Dus maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk!
    En nog een tipje: mijn dochtertje werd na de 1e 2 weken ook steeds onrustiger en huileriger, en wij zijn haar toen gaan inbakeren! Verschil van dag en nacht. Dat hielp gewoon zo goed! Het schijnt niet bij alle baby'tjes te helpen maar wel vaak. Dus probeer dat anders?
    Succes!

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ja joh, lekker beneden zetten... Schijnen ze ook leuker te vinden he, beetje gerommel van huishoudelijke geluiden... feels like home ;)

Heb Lena ook nooit boven gelegd, gewoon fijn beneden in de wipstoel, de kinderwagenbak of de box. Slaapt ook overal doorheen en ik hoor het tenminste meteen als ze begint te urmen. Door een babyfoon is het toch maar gissen of het gewoon gepruttel is of niet...

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    bedankt voor jullie reacties.
    Justin drinkt 6 x 100cc en voor de nacht 60cc, met een schepje nutriton zodat ie niet meer zo snel zn fles leeg drinkt. Dat gaat goed, hij doet er nu wel een kwartier of langer over.

maar zodra we m op bed, box of kinderwagenbak leggen begint ie al snel te huilen. Hij wil dan zn speentje (en ik heb altijd gezworen dat ik geen speen wilde geven maar na een acht lang met mn vinger in zn mond was ik het ook beu...) zodra zn speen uitvalt begint ie te schreeuwen, totdat de speen weer in zn mondje zit. dan is het goed....

Zucht, kraamhulp komt niet meer, dus daar kan ik niet meer terecht. We hebben de difrax s fles al geprobeerd maar die drinkt ie nog veel sneller leeg dan de Aventflessen... Een prematuurtutje helpt ook niet, die spuugt ie uit. Hij wil gewoon zijn Hema 0-maanden tutje...
    Ook als we m bij ons nemen huiltie totdat ie zn speen krijgt, als ie slaapt (echt slaapt) valt die tut uit en dan slaapt ie vaak wel door, maar niet altijd. Ik zie nu al op tegen de nacht, ik ben nog niet over mn kraamhormonen heen en mn man moet morgen weer om 6 uur op dus ik moet het echt alleen doen...
    Zucht...
    Maar morgen neem ik m wel mee naar benenden, in de kinderwagen...

14. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Zo te lezen ben je behoorlijk gestresst. Hoeft helemaal niet joh. Je doet het hartstikke goed. Het is gewoon best eng om net moeder te zijn. Met al die nieuwe grote zorgen die je erbij krijgt. En dan nog die wond van de keizersnee erbij...

Hou je zoontje toch lekker bij je. Dat heb ik ook gedaan met mijn dochter de eerste weken. Die wilde overdag echt niet in haar bedje slapen. En als dat even te zwaar voor je is, laat je hem inderdaad toch lekker in zijn reiswieg slapen.

Probeer genoeg rust te nemen. Jij en je zoontje zijn nu het allerbelangrijkst hoor. De eerste weken zijn best zwaar, dus rust is heel belangrijk. Wat je 's nachts niet haalt aan slaap, moet je overdag inhalen.

Sterkte ermee, en onthoud: je doet het hartstikke goed!

O ja, wat betreft het snelle drinken: heb je al contact gehad met de wijkverpleegkundige? Zij kunnen je vaak heel goed adviseren.

15. valhalla

Heeft ie anders niet gewoon nog honger?

Gaf Lena in het begin afgekolfde bv en daarvan morgen ze in principe zo veel ze willen, de ene keer dronk ze steeds beetjes van 50 ml en de andere keer 150 in een keer... Doe dat nu met kv nog steeds, gewoon geven als ze wil drinken.

Vaak zit ze nl na een flesje nog te huilen en dan maak ik nog een klein beetje eten voor d'r en dat drinkt ze vaak niet eens helemaal op maar dan is het daarna ook goed. Doe ik dat niet dan valt ze ook niet lekker in slaap.

Maar hou me niet aan dat schema van zoveel voedingen in zoveel uur, let alleen op dat ze niet meer drinkt dan ze mag maar dat doet ze nooit...

Misschien een idee om dan gewoon nog eens bijv. 30 ml bij te maken ofzo voor hem? Heb het trouwens wel gezegd op het cb hier toen ze vroegen over de voeding. Toen ik zei dat ik gewoon op verzoek gaf vonden ze dat juist prima....

16. valhalla

oeps ipv wijzig klikte ik op quote... :(

17. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Heel herkenbaar (de bevalling, BV moeilijk op gang, huilen, willen zuigen). Nova dronk ook binnen no-time de fles leeg en had er nog één gelust, alleen maar om de zuigbehoefte te bevredigen. Gek genoeg wilde ze niet echt een speen. Na zes weken aanmodderen zijn we na overleg met het CB gaan inbakeren. Wat een wonder.... Nova kreeg rust, want door het niet slapen raakte ze oververmoeid en kon ze nog slechter in slaap komen. Wel was de onrust/huilen alleen overdag, in de nacht sliep ze wel altijd goed.

Een belletje naar het CB kan geen kwaad denk ik, ik wilde dat ik er eerder over begonnen was. Ik heb nauwlijks kunnen herstellen van de keizersnede omdat ik zes weken met Nova op mijn arm heb rondgelopen. Laat je dat niet gebeuren en schakel hulp in. Ik hoor vaak minder leuke verhalen over het CB, maar tot nu toe hebben zij mij heel goed geholpen, ook met de darmkrampjes, maar dat is een ander verhaal.

Veel succes meid!

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    meis, ik snap helemaal wat je bedoelt. toen de kraamhulp weg was had mn man gelukkig vakantie dus stond ik er niet gelijk alleen voor. maar de eerste paar weken vond ik echt niet grappig. alyssa had veel last van krampjes en het enige wat hielp was haar dicht tegen me aan houden en lopen. ook de speen moest ik weg tig keer terug doen in haar mondje. ik heb ook gedacht dat ik het niet goed deed en dat ik geen goede moeder was. nu kan je het je niet voorstellen, maar over een tijdje zit je helemaal in je moederrol en gaat het allemaal vanzelf.

wat de speen betreft: ik deed een spuugdoekje door de ring van de speen of ik legde een klein knuffeltje (doekje met hoofdje) onder de speen met het hoofdje ertegenaan. ik deed het wel als ik er zelf bij was en niet heel strak hij moet de speen wel uit n mondje kunnen tuffen als ie bv moet spugen oid.

alyssa dronk haar flessen ook best snel leeg, maar gelukkig niet zo extreem dat we er wat doorheen moesten doen.

ga lekker met hem tutten en als je het zelf al aankan ga lekker een stukje wandelen met hem in de wagen. van het gehobbel worden de meeste ook wel rustig.

het allerbelangrijkste is dat je je gevoel moet volgen en je niet moet denken dat je het niet goed doet. enne.... huil eens lekker uit. (doe ik zelfs nu nog wel eens als ik het even niet meer weet) vaak ben je na een flinke huilbui weer wat rustiger en daar reageert je ventje ook op.

succes en geniet van je mannetje.

liefs doris

19. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Misschien moet je nog iets met die borstvoeding als die niet goed op gang komt? Ik heb de eerste 2 weken gekolfd naast het aanleggen, daarmee hielp ik de borstvoeding goed op gang, en de gekolfde melk weer in een flesje gegeven. Ben je in overleg met je kraamverzorgster/verloskundige gestopt met borstvoeding? Of doe je het er nog naast? Bij ons was dat juist omdat onze meid niet goed dronk, tegenovergestelde probleem dus, daarom weet ik niet of dat voor jou ook een goed advies zou zijn. Hier is een speciaal telefoonnummer van de kraamzorg/thuiszorginsteling die je altijd kunt bellen voor vragen. Je kunt eventueel ook een lactatiedeskundige inschakelen.
    Verder heb jij het een stuk zwaarder dan je man die om 6:00 uur zijn bed uit moet, hoor! Die hoef je niet te ontzien. Jij moet nog herstellen, dus hij mag ook wel zijn bed uit komen, 's nachts. Misschien kan hij nog wat vrije dagen of ochtenden nemen als hij dat niet vol houdt? Is ook zijn probleem (dat hij moe is op zijn werk omdat hij er 's nachts uit moet voor zijn baby), niet alleen het jouwe!

20. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Nog even een toevoeging: kan je man niet uitzoeken of hij geen zorgverlof op kan nemen om voor jou en zijn baby te zorgen? Zo'n keizersnee is niet niks. Ik weet alleen niet precies hoe de regels daar omtrend zijn en of dat altijd wordt doorbetaald. Misschien kan hij dat navragen bij personeelszaken, opzoeken in zijn cao of op internet of bij de vakbond.

Verder kun je met vragen ook altijd nog naar je huisarts gaan als niet bij het consultatiebureau terecht kunt.

Deel Deze Pagina