pfff weer zorgen en vragen....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Woezel 25, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oke, volgens mij blijf ik bezig met vragen stellen. Kom er niet meer uit. Hoewel mijn kleine meisje een super makkelijk kindje is, weinig huilt, bijna altijd vrolijk is, heb ik toch zorgen en vragen.

Ze krijgt 4 flessen. ongeveer 7.30, 12.00, 15.30 en 19.00. 3 X 180+6 en 1 keer (avond) pap, ongeveer 200 cc.

De pap in de avond is de énige voeding die goed gaat. De overige voedingen moet ik met hangen en wurgen erin zien te krijgen. 's ochtends mag ik blij zijn als ze 100 cc drinkt. tussen de middag krijg ik er met heeeel veel moeite 160 cc in. en de middag voeding blijft standaard 100 cc over. ze drinkt dus de helft maximaal.

Ze zal nooit zelf komen voor honger. ze krijgt ook bijvoeding, beetje fruit en een beetje groente maar is nog echt niet veel.

IS dit normaal? Wat kan ik hier aan doen? Ik snap er echt niks meer van. Waarom drinkt ze nu toch zo slecht? Wat doe ik niet goed?? pfff ben echt even wanhopig. Zie er al tegen op als het weer flestijd is.....:(

2. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien is ze gewoon klaar met de melk?! Heeft ze altijd zo moeilijk gedronken, of is het pas de laatste tijd?
    Groeit ze goed? Zo ja, dan zou ik me niet zoveel zorgen maken. Ze is bijna 6 maanden zie ik,misschien mag je dan al wel wat meer/ andere voeding gaan geven..brood ofzo?
    Ik weet dat niet precies, maar ik kan me wel voorstellen dat baby's rond die leeftijd de melk een beetje gezien hebben.

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze heeft tot 5 mnd borstvoeding gehad dus hoeveel ze altijd dronk weet ik niet. Ze heeft altijd periodes gehad dat ze moeilijker dronk maar ja, met BV weet je dat dus niet. Nu langzaam aan overgestapt op KV. ging prima, ze dronk de flessen prima maar sinds 1,5 á 2 weken is het Drama!
    Voorheen met de BV dronk ze ook moeiteloos uit de fles.

Sinds ze over is op KV weet ik niet hoe ze gegroeid is, ben voor het laatst geweest met 4 mnd en toen kreeg ze natuurlijk nog gewoon Bv. Ze groeide tot dan toe prima.

En melk heeft ze toch nog gewoon nodig? Of niet?

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben natuurlijk nog een leek want is mijn eerste maar moet er niet wat meer tijd tussen de flesjes zitten? Zo rond de 4 uur minimum of meer? Onze jongen drinkt ook slecht, zoals die van jou, nooit de flesjes leeg. En onze kinderarts heeft gezegd van om de 4 uur minimum aan te bieden. Misschien eens proberen; 07u - 12u - 16u- 20u?
    Ik moest ook even stoppen met bijvoeden om te zien of het dan beter ging en tot nu toe gaat het beter. En dan stilletjesaan beetje bij beetje wat bijvoeding bij te geven maar steeds voorkeur gevend aan de melk.

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik werk krijgt ze om 7.00 voeding en dan om 12.00 bij het kdv. dan drinkt ze ook slecht.
    Als ze om 12.00 fles krijgt en ze slaapt 's middags langer (zoals nu bijvoorbeeld) dan krijgt ze inderdaad de fles om 16.00 of zelfs om 16.30. Resultaat is het zelfde. Die avond fles om 19.30 gaat altijd goed dus dat is geen probleem.

Lijkt dus niet te liggen aan de tijd die er tussen zit. Ook al zit er ruim 4 uur tussen dan nog drinkt ze heel slecht. Ook de ochtend fles (dan heeft er dus ook bijna 12 uur tussen gezeten) drinkt ze beroerd...

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ze krijgt dus in totaal 500cc plus bijvoeding, ik weet niet of het voldoende is, maar volgens mij is het minimum aan zuivel 300cc.
    Wat gaat er 's avonds goed, de voeding op zich of is het de pap? Je kan namelijk proberen om de pap 's ochtends te geven en 's avonds gewoon melk, misschien helpt het. Of twee keer pap als dat beter werkt, misschien ietsje dunner?
    As je je zorgen maakt kan je altijd een keertje gaan wegen op het cb.

Ik zie trouwens dat je dochter bijna 6 maanden is, dan kan je over op opvolgmelk en daar mag je maar 800cc van en dat zit niet zo ver van die 500 af. Dus ik denk niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx. Ik ga het denk ik maar gewoon los laten...;)

Pap 's avonds drinkt ze goed, maar of het aan de pap zelf ligt of aan de avond voeding weet ik niet. Ze drinkt dat slapende.

Ik ga inderdaad proberen ook in de ochtend pap te geven en dan lepelen. Misschien gaat dat ook beter.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ts haar kleintje nog maar 5 maanden is zou ik de regel van minimum/maximum nog echt niet aanhouden!! Tot 6 maanden de bekende regel aantal ml voeding = kilo x 150.
    Vanaf 6 maanden is de max 800cc zuivel
    T/m 9 maanden dacht ik rond de 500
    Vanaf een jaar pas 300 max!!!!

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze is morgen 6 mnd.;)

Dus zou ze nog 150X7 kg (ongeveer) = 1050 ml voeding moeten krijgen. Dat krijgt ze dus bij lange na niet. Hoe moet ik dat er dan in krijgen?
    Zelfs met 180+6 krijgt ze nooit zo veel binnen, dan is maximaal 800 ml wat ze binnen krijgt (4X200cc). Dus snap het niet zo goed?

En vanaf 6 mnd geld dan dus 800 ml zuivel, dus ook yoghurt? Hoeft dan niet perse meer (opvolg) melk te zijn?

Blijft echter nog steeds de vraag, hoe ik zoveel melk bij dr naar binnen krijg? Ze stopt gewoon als ze genoeg heeft en dat is bij ongeveer 130 cc per voeding. En de middag voeding van 15.30 (ongeveer) wil ze al helemaal nauwelijks... Dus HOE doe ik dat dan????

Deel Deze Pagina