Dank je wel allemaal voor de reacties. Voor zover wij weten is ze nergens allergisch voor. Ze heeft ook geen gevoelige huid. Zometeen ga ik de huisarts bellen.
Geen huisarts maar wel een dokter jah, heel moeilijk beoordelen op deze foto’s. Maar m’n eerste gedachte waren toch waterwratjes, @Poolvos wat denk jij
De vlekjes zijn nu een stuk roder dan gisteren. Ik ook. Werk al heel wat jaren met kinderen maar ik kan het niet thuisbrengen. De vlekjes lijken nu ook een stuk roder dan gisteren. Om 9.20 moeten we er zijn.
Sterkte zo en niet om de sensatie of wie er nou gelijk heeft hoor maar ben wel benieuwd wat de huisarts nu zegt of vindt.
Dan zijn het idd geen waterwratjes. Waterpokken kan opzich nog altijd als je net niet genoeg immuniteit hebt opgelopen, vaak bijv kinderen die dat voor hun eerste jaar krijgen.
De huisarts denkt dat het Pyteriasis Rosea is. Dus inderdaad toch huidgriep. Daar kwam het het dichtste bij in de buurt. Ook omdat ze verder totaal niet ziek is. Het waren sowieso geen waterwratjes of waterpokken. We hoeven er dus niets aan te doen. We mogen vette crème smeren tegen de jeuk. Alleen terugkomen mocht ze wel nog heel erg ziek worden.
Ik zie nu pas de tag lekker op tijd. Maar goed dat jullie inmiddels bij de huisarts geweest zijn! Ik had het met deze foto’s ook niet met zekerheid kunnen zeggen
Sterkte met je dochter. Ik zit nu rond de 5e week met huidgriep. Ik moest er gelijk aan denken toen ik jullie foto zag. bij deze twee foto’s van mezelf. Van eind okt en nu. Het is nog niet minder aan het worden. het jeukt enorm. fijn is het om goed vet te houden. Het is bij mij nu enorm aan het schilferen. Het staat bijna over mijn hele lichaam. Niet op m’n voetzolen en handpalmen. Wel een heel klein beetje in mijn gezicht. mij hoop dat het niet zo erg wordt voor je dochter. Komt doordat je een virus doormaakt zei m’n huisarts en dat komt er via de huid uit. nou, had liever een week ziek op bed gelegen kan ik je zeggen.
Jeetje dat is inderdaad niet niks! Tot nu toe breid het zich nog steeds uit. Ze heeft last van jeuk maar daar hebben we wat voor gehaald. En inderdaad een vette crème. Zelfs de apothekersassistente kende het niet. Het schijnt bij jonge kinderen mee te vallen volgens de huisarts. Het komt eigenlijk bijna nooit voor op deze leeftijd (5)
Ik zou in jouw geval even cetamacrogol met vaseline halen dat is vochtinbrengend en vettend. De apotheek heeft ze altijd in verschillende percentages.
Dank je wel! Tot nu toe wordt het alleen nog maar erger. Gelukkig nog steeds alleen op haar romp en armen. De koelxalf en vette crème lijkt haar goed te doen.
Cetomacrogolcreme ken ik. Maar vindt dat zo heel erg vet en plakkerig. smeer dan liever een paar keer per dag iets wat meer intrekt. Het lijkt bij mij nu op zn retour te zijn. Hoe gaat het met jouw dochter?
Het gaat wel goed. Het lijkt nu al een paar dagen niet meer erger te worden. Voor het slapen smeren we wat voor de jeuk en verder heeft ze er gelukkig geen last van.