Herkent iemand deze vorm van uitslag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Artamesia, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hoi,

Herkent iemand deze uitslag. Zoontje is ermee thuisgekomen van de onthaalmoeder. Zij dacht van ofwel kiwi te eten of van op een dekentje bij haar te liggen. Hij heeft het sinds 16u. Zij zei om even af te wachten maar ik vind het er maar gek uitzien. Iemand ervaring?

2. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik herken het niet maar zou voor de zekerheid ff naar laten kijken

3. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Heb nu zijn temperatuur goed in het oog maar heeft netjes 37,2. Het neemt ook niet toe maar trekt voorlopig ook nog niet weg. Hij is wel in zijn gewone doen. Moet morgenvoormiddag niet werken dus hou hem vannacht nog maar goed int oog en indien het morgen niet weg/beter is dan gaan we naar de huisarts even!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier bij allergische reactie op melk, dus de kiwi of juist een contactallergie met het dekentje, (van het wasmiddel dan ws) klinkt mij niet vreemd in de oren.

5. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Bedankt voor je reactie!
    Het is ook enkel aan 1 kant van zijn hoofdje, verder heeft hij het nergens over zijn lichaam. Kiwi at hij al vaker en geen reactie, dus ik vermoed dat het het deken zal zijn. Morgen eens najaren wat voor deken het was en hoe het gewassen werd.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het lijken puntbloedinkjes.

7. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Mij lijkt een reactie ook het meest logische... Zeker als hij verder ook geen koorts heeft, huilerig of hangerig is.
    Maar kijk eens of je de puntjes weg kan drukken (bv met een glas of doorzichtige dop, zachtjes erop duwen en kijken of de puntjes weg te drukken zijn)

8. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ook mijn idee.
    Hoe is het nu? Zou er wel mee naar de huisarts gaan.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee puntbloedinkjes zijn helder rood en zitten niet alleen aan 1 kant van het hoofd.
    Dit is eerder een irritatie/uitslag.

Hoe is het nu?

10. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Leuk dat julle nog gereageerd hebben.

Hij is zijn levendige zelf. De uitslag trekt stilaan weg, alvast minder duidelijk aanwezig. Kon ze gewoon wegdrukken met het glas. Dus inderdaad allergische reactie denk ik. :)

Deel Deze Pagina