Schema 2-3 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Annie24, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ons mannetje is vandaag 2 weken en 2 dagen en wil sinds 3 dagen niet meer slapen tussen de voedingen door. Niet in de box, niet in z'n ledikantje en zelfs bij papa of mama is het niet goed. Hij valt wel een keer in slaap, maar dat is dan denk ik gewoon omdat hij oververmoeid is. Na de voeding van 00.00 uur bijvoorbeeld zitten we nog tot 02.00 uur met hem op en komt hij vervolgens 2 uur later, rond 04.00 uur, alweer voor z'n volgende voeding :(

Vorige week zondag (laatste dag kraamhulp) woog hij 2800gram. Hij weegt inmiddels wel wat meer, dat merken we ook aan z'n kleertjes..Als ik dus 3 kilo zou nemen kom ik op het volgende uit: 150x3=450 per dag. Maar daar zitten we dus flink boven! :$
    Hij krijgt 90cc+3 schepjes en drinkt dat met 20-30 minuten op.

04.00 uur
    09.00 uur
    12.00 uur
    15.00 uur
    18.00 uur
    21.00 uur
    00.00 uur

Iemand wat tips en trucs? :D

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    7 voedingen is op die leeftijd nog heel normaal. Ik gaf toen zelf geloof ik nog voedingen van 60cc. Dat slechte slapen herken ik enigzins, hier hebben we toch wel baat gehad bij rust en regelmaat. Weinig dingen doen op een dag, veel thuis, eten, slapen, bij papa en mama kroelen en hopen dat het snel makkelijker wordt. Ze heeft aan het begin bij ons in bed geslapen omdat het voor mij te vermoeiend was ze in haar wieg te hebben terwijl ze niet sliep. Je zou kunnen proberen of hij wat geborgenheid nodig heeft door een wikkeldoek te gebruiken. Lekker inpakken, eventueel zelfs inbakeren. Dat heeft ons de eerste weken wat door geholpen. Maar een echt schema moet je zo jong nog niet op rekenen denk ik, voeden op verzoek is wel zo fijn.

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ow begrijp me niet verkeerd, want ik vind die 7 voedingen ook geen probleem hoor :) Het gaat me meer om de hoeveelheid voeding en het totaal niet willen slapen, ook overdag niet. Hij is dan trouwens niet stil, maar huilt bijna de gehele tijd. Heb net m'n stukje nog even gelezen en dat komt er inderdaad niet goed uit :)

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    eigelijk doet het mij meer denken aan reflux.
    begint hij erger te huilen als je hem plat legt?
    begint hij na 2 uur weer te zeuren om eten?

je geeft aan dat hij de hele tijd huilt.. heb je het idee dat het pijn is of onrust?
    hoe is de bevalling gegaan want het zou ook nog te maken kunnen hebben met het KISS-syndroom.
    ls een bevalling te snel of te langzaam ging kan het zijn dat er een werveltje in het nekje niet goed zit.
    een baby huilt niet zomaar zo veel en er is een reden waarom hij zoveel wakker is want een baby slaapt minimaal tog wel iets op een dag.

heel veel succes en ik hoop dat je snel wat kan vinden waardoor jullie en jullie kleintje rust krijgen.

Deel Deze Pagina