Hoi meiden, Ik heb een bod gedaan op een sparta amazone moederfiets die ik morgen mag komen bekijken en nu vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met deze fiets? Groetjes Debzie
Yep ik heb hem en ben er echt helemaal blij mee. Vind het een super mooie en fijne fiets. Het is wel persoonlijk natuurlijk. Zou er wel een stuk mee fietsen hoor, want stel je voor dat jij hem niet lekker vind rijden....... zou toch zonde zijn. Veel succes en plezier. Groetjes Kim
Ik heb 'm ook: met een krat voorop en een zitje voor en achter en het fietst perfect. Wel zwaar soms, maar heeeeeel handig wat mij betreft. Het is idd wel handig om 'm even te proberen. En ik weet niet wat je ervoor moet betalen, maar ik heb 'm tweedehands bij een fietsenmaker gekocht voor 299 inclusief Bobike achterbevestiging.... Veel meer zou ik er particulier dus niet voor betalen.
Bedankt voor jullie reactie! Ik zou er 300,- euro voor betalen incl. bobike voor- en achterzitje, windscherm en fietstassen. Lijkt me wel redelijk voor zo'n fiets toch?
Ik heb een Sparta Trendy Amazone via marktplaats gekocht, maar ik heb vooraf gevraagd of ik er wel een klein stukje op mag fietsen. Ik heb er heel kort op gefietst, heen en weer in de straat, en was toen gelijk verkocht. Maar dat is dus ook iets wat ik zeker zou aanraden, even een rondje fietsen voor de koop. P.s. die prijs lijkt me trouwens erg goed voor alles wat je er ook bij krijgt.
Ik heb m ook, nieuw gekocht dan wel maar hij fietst heerlijk. Hij is wel zwaar maar ja mij geeft dat meer vertrouwen dat ie niet zomaar omvalt als er 2 kinderen opzitten. Zeker even ermee fietsen hoor voor je ja zegt!
Lijkt me een prima prijs! (ik zou wel de zitjes even 'controleren'. Als ze veel in de zon hebben gestaan zou het kunststof 'gaar' kunnen worden en makkelijk scheuren bij veel beweging/stoten of in het ergste geval vallen. Ik ben nogal kieskeurig daarin, wil altijd graag weten wat er met zitjes gebeurd is en koop dat dan liever nieuw...) Mijn dochter zit nu achterop en gaat nogal eens heen en weer schommelen...
hmmm, ik vond het eigenlijk iet wat, die sparta-fiets: log, zwaar en zulke kleine wielen (26" i.t.t. 28" wat normaal is bij volwassenen-fiets) dat ik me half ongans trapte. ik ben ook vrij lang (183cm) dus dat speelt wel mee, denk ik. ben uiteindelijk zelf voor een batavus piazza (zelfde als model espresso en capucchino, maar andere kleuren) gegaan; ideale mamafiets. meen dat ik er ook 300e voor betaald heb, en hij zag er nog super uit. deze heeft een groot frame (58cm), grote 28"wielen, een lage diepe instap, stuurslot en zo'n gaaf breed stuur. er zat ook een heel snoeperig rieten mandje voorop, maar dat is er nu ivm. voorzitje en windscherm af. ik heb er trouwens een met 7 versnellingen; wel een aanrader, want een vriendin heeft dezelfde fiets met 3 en die baalt er achteraf wel van.
Ik heb de Amazone Trendy en vind het een heerlijke fiets. Ik zit goed rechtop, hij fietst stabiel en zelfs met het mandje vol geladen en de fietstassen vol, blijft hij goed staan. Ik ben er erg tevreden over.
Toevallig afgelopen zaterdag deze fiets besteld bij de fietsenwinkel! Ik 'krijg' hem donderdag... Nu al zin in!!! EDIT Ik heb overigens gekozen voor de kleinere frame-maat, aangezien ik niet zo heel groot ben (1.70) en wel graag met een voet bij de grond wil kunnen
Meiden bedankt voor jullie reacties Deze fiets was de 300,- euro niet helemaal meer waard dus die heb ik daar lekker achtergelaten Weet nu wel dat het een fijne en stevige fiets is (als hij goed is onderhouden) en ik heb ook echt wel genoeg aan een klein frame want ben ook maar 1.70. Ga nu lekker verder neuzen naar een Sparta Amazone