roken,stoppen of doorgaan

Discussion in 'Zwangerschap' started by vonkje27, Dec 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

roken?

1. gestopt

2. rook nog

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. vonkje27

vonkje27 Actief lid

Aug 13, 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi,
    ik was 4 maanden gestopt met roken.
    ging zo goed.
    alleen voordat ik de 20 weken echo kreeg,werd ik overmand door stress.
    zou de baby gezond zijn,of niet.
    ik ben toen weer begonnen met roken.
    nu rook ik al 2 weken weer,maar zit heel erg in dubio.
    toen ik gestopt was,ben ik 12 kg aangekomen.
    en toen ik weer rookte,was dit maar een kilo.
    misschien een domme vraag, hoor,want ik weet dat het beter is voor de baby.
    wie rookt er nog en waarom en wie zijn er gestopt?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hoi,

Sinds ik mn positieve test in handen had ben ik gestopt. Ik vind het, zelfs nu nog soms, niet makkelijk maar ben wel van plan het vol te houden! Ik ben al best veel aangekomen nu door de zws én door het stoppen met roken, maar dat gaat er weer wel af. Ik ben blij dat ik het geprobeerd heb en volgehouden heb..ben best een beetje trots op mezelf ;)

3. vonkje27

vonkje27 Actief lid

Aug 13, 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    daar mag je ook zeker wetn trots op zijn,zeg.
    wat een prestatie.
    ik kan helaas niet zeggen,dat ik je kan nadoen :oops:

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik vind niet dat je moet kijken naar het aantal kilo's wat je bent aangekomen sinds dat je gestopt bent. Het belangrijkste is toch de gezondheid van je kindje? Als blijkt dat je kindje straks iets mankeert dan intereseren jou die kilo's echt helemaal niets meer hoor! Ik zou dus zeggen: Als je het kan.....Stoppen!

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Oja en ik ben nu al twee jaar gestopt. Ik stopte dus al voordat ik zwanger was. En het soms moeiijk....maar waar een wil is....is een weg! Ik zou er voor gaan als ik jou was,je was al zo'n eind op weg.

6. vonkje27

vonkje27 Actief lid

Aug 13, 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    je hebt ook gelijk,ik was ook goed op weg.
    mijn vriend is zelf ook nog steeds gestopt en hij vind ook dat ik moet doorzetten.
    ik heb nu ook hulp aangevraag van een telefonische coach.
    dat heeft mij de vorige keer ook goed geholpen.
    bedankt voor het stukje moed.

7. Cleo

Cleo Actief lid

Nov 1, 2005
    471
    0
    0
    Ik ben (achteraf gezien) precies 3 jaar voor ik zwanger was gestopt met roken. Ik heb altijd geroepen dat ik zou stoppen als ik zwanger zou zijn. Ik kreeg vaak te horen dat ik beter veel eerder kon stoppen vanwege vruchtbaarheid. Ik ben erg blij dat ik zo lang van tevoren gestopt ben. In het begin van de zwangerschap vond ik het allemaal erg stressvol. Voor deze zwangerschap heb ik 2 mk´s gehad, ik denk dat ik het dan wel heel moeilijk gehad had met stoppen met roken. Misschien dat het dan wel niet gelukt was.

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik ben gelijk gestopt na mijn positieve test. Ik heb het ook moeilijk gehad en ik ben ook al 7kg aangekomen maar ja beter aankomen dan dat mijn kind ziektes/achterstanden ontwikkeld door mijn verslaving.

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hey hey ik wil ook ff reageren hierop!
    Ik zelf ben al iest meer als een jaar gestopt en had er geen moeite mee eigenlijk...en ja het is beter voor je kindje dat je ermee stopt dus begrijp me niet verkeerd wat ik nu ga zeggen..

Mijn vk heeft gezegd als je gestopt ben met roken en het levert veel stress op is dat net zo slecht als roken, als je d.m.v. een sigaret minder stress heb kan je een sigaret opsteken.....
    mits dit wel met mate is , niet dat je nog elke dag een pakje erdoor heen paft...maaar gewoon 2 per dag ofzow

maar begrijp me niet verkeerd stoppen met roken is het allerbeste voor je kindje en verder nergens druk om maken en als je trek heb in een peuk dan neem je maar een suikervrij snoepje ;) hoop dat dat wel helpt

succes ;)

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat het toch gewoon een kwestie van wilskracht is. Uiteindelijk val je er toch niet gelijk bij neer als je voor jezelf gewoon volhoudt dat je niet rookt? Ja ok, je wordt er chagrijnig en stressig van, maar dat gaat ook wel weer over. Neem een snoepje of kauw desnoods de hele dag kauwgom. Uiteindelijk is roken heel slecht voor je kindje. Je zou jezelf toch niet vergeven als het door jouw zwakte te klein is of suikerziekte krijgt of niet gezond is?

11. vonkje27

vonkje27 Actief lid

Aug 13, 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi,bedankt voor julie reacties.
    door stoppen met roken,krijg je altijd wel iets meer stress,denk ik.
    ik rookte verder niet veel meer.
    5 sigaretten per dag.
    ik heb wel besloten,om het weer te proberen en als ik er echt doorheen ben,dan blijf ik wel geminderd.
    tis altijd een moeilijk stukje,vind ik.
    heb met allebei mijn jongens wel gerookt,maar wou he nu niet doen,maar ja,soms lopen dingen anders,denk ik dan.

12. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ja stress is ook heel slecht voor de baby.. Ditzelfde geldt voor bepaalde antidepressiva. Normaal gezien is het beter om te stoppen maar als het teveel stress enzo opleverd kun je het beter blijven slikken.
    Ik rook zelf niet maar ik denk dat als je rookt en je kan echt echt niet stoppen dat je dan beter kunt proberen het zo min mogelijk te doen en alleen om moeilijke momenten.
    En ik zou in ieder geval proberen te stoppen,.

13. kruimeltje

kruimeltje Actief lid

Dec 2, 2006
    101
    0
    0
    Hallo,

ik ben ook gestopt na de posi test. Ik vindt het wel heel moeilijk omdat ik niet wil dat iedereen het weet dat ik nu inverwachting ben en als ik zeg ik ben gestopt dan kijken ze mij ongeloof waardig aan!

heel vervelend

Groetjes

14. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik ben ook gestopt toen ik een positieve test in handen had,maar ik rookte ook niet veel hoor! hoog uit 4 a 5 op een dag.

ik had nog 2 volle pakjes thuis liggen,die heb ik gelijk in de container gegooid.
    want ik ken me zelf als ik er trek in heb pak ik er een,en dat wou ik absoluut niet.

soms wel moeilijke periode"s hoor dan denk ik lekker een peukie bij de koffie...
    maar als je echt wil lukt het echt.heb wel overal kaugom liggen en pepermunt voor als ik trek heb.

15. Dapi

Dapi Lid

May 22, 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Helaas hier iemand die het niet heeft kunnen volhouden.
    Heb altijd gezegd dat ik zou stoppen als ik zwanger zou zijn.
    Toen mijn test positief was, ben ik ook meteen gestopt.
    Helaas heb ik het maar 1 ½ week volgehouden, de stress werd me te erg.
    En heb helaas niet het doorzettingsvermogen gehad om door te zetten.
    Wel rook ik veel minder dan eerst, was een kettingroker .

Mijn complimenten voor diegene wat het wel gelukt is.
    En je mag trots op jezelf zijn!

16. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    nu rook ik al 2 weken weer,maar zit heel erg in dubio.

Waarover?

17. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    k was toen k de test in handen had gestopt maar kreeg zoveel strass over me heen verhuizing examens was bang dat het allemaal niet aan kon in die tijd was al 8 weken zwanger toen k de test deed ben k 2 en halve week gestopt kreeg lichaamlijke klachten toen zei de dokter je kunt beter weer beginnen en rustig afbouwen begin gewoon met 3 op een dag vanaf toen ging het weer beter en heb vanaf 6 maand niet meer gerookt
    en ben weer begonnen met roken mijn kindje is goboren met een keizersnede omdat ze in stuit lag en ze heeft een hazelipje en gespleten gehemelte
    en het komt door de stress want in die weken dat k niet rookte wordt het aangezicht ontwikkeld het lipje enz

januari/februari krijgt youame der eerste operatie

18. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Ik was een enorme verslaafde, ik was ook heel bang dat ik niet zou kunnen stoppen.
    Maar vanaf de psoi test heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Ik durf niet eens te roken.

Gewoon weer stoppen meid! Die paar kilo's kunnen er weer af.. Als je kindje straks iets met de gezondheid heeft is dat veel erger! Ik zou het risico niet nemen.

succes, je kunt het! :)

19. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Voordat ik zwanger raakte was ik al gestopt met roken. Moet wel zeggen dat ik af en toe wel eens trek heb, maar toch doe ik het niet.

20. vonkje27

vonkje27 Actief lid

Aug 13, 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    ja,stoppen is natuurlijk het allerbeste voor de gezondheid van de baby,dat staat voorop.
    de reden dat ik in dubio ben,is ivm met de stress.
    moet het nu al wat rustiger aan doen en ben bang,dat als ik stop met roken,dat ik dan teveel stress krijg.
    dat had ik de eerste keer ook nl.
    dus hoe doe je dat.