Dag dames, wij gaan EINDELIJK beginnen voor nummer 2 (moesten door omstandigheden wachten, en ben d'r erg zat van). Ik heb alleen sinds ik weer ongesteld word na de bevalling van mijn zoontje en van de pil af ben (moest ik mee stoppen van de gyn omdat ik er echt continu van bleef spotten), dat ik een dag of 2 tot 5 donkerbruine prut spot voordat de menstruatie echt doorzet. Ben dan een dag of 3 ongesteld, en spot dan nog een dag of 2-3 door. Mijn cyclus is zo'n 26-27 dagen (vrij kort dus). Weet iemand of al dat gespot kwaad kan? Vind het sowieso niet prettig, maar vraag me ook af of het met zo'n korte cyclus kwaad kan (voor het proberen zwanger te worden) dat ik als het allemaal op z'n langst duurt zo'n 11 dagen bloedverlies heb... Iemand hier toevallig ervaring mee? Veel dank!
Ik heb precies hetzelfde gespot als dat jij hebt! Alleen helaas na het stoppen van de pil een langere cyclus. Het schijnt dat de eerste bruine prut spot oud, overgebleven bloed is van de vorige menstruatie. En het 'uitlekken' na het echte bloed zullen ook wel iets van oude bloedresten zijn. Ik geloof niet dat dit kwaad kan, maar zou je misschien beter aan een dokter kunnen vragen.
Sinds ik stopte met de pil had ik het ook, zo'n 3 dagen voor mn ongesteldheid echt doorzette, 2 dagen ongesteld en dan weer 2 dagen nog wat bruin. Ik had een cyclus van 28 - 32 dagen en ben wel gewoon zwanger geworden.
Dank voor jullie reacties! Beepje: wist niet dat het oud bloed kon zijn, jakkie, naar idee dat dat dan gewoon een cyclus blijft zitten! wel fijn om te weten. Moet vrijdag voor mijn jaarlijkse 'check-up' naar de ha (je moet hier in Canada eens per jaar even nagekeken worden haha) en zal dan nog eens vragen. Lotje: ah dat geeft de burger moed, dat je met alle gespot gewoon zwanger bent geworden! Fijn dat je dat even hebt geschreven
Beepje: gisteren bij ha. Die zei dat dit gewoon mijn cyclus was. Dat bruine is dat je bmslijmvlies al wat eerder begint los te laten, en er wat langer over doet. Ik heb gevraagd over of het kon zijn dat het een maand bleef zitten, en daar zei ze van dat het zo zou kunnen zijn, maar dat dat verder niet erg was. Ze vond dat omdat ik gewoon een redelijk regelmatige cyclus had, ik me verder maar geen zorgen moest maken en mocht ik over een jaar nog niet zwanger zijn, dan moest ik maar weer langskomen. Dus tja, nog niet heel veel wijzer, maar zal maar proberen me er verder niet druk om te maken.