Herkent iemand dit: Ondraaglijke pijn in anus (sorry vind het een rotwoord haha) tijdens weeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1986CHANTAL, 26 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Het kan vaak draaien, maar je algemene houding en ook je houding tijdens de bevalling vergroot de kans op een sterrenkijker. Als je liggend bevalt (dus onderuit gezakt) heb je een grotere kans op sterrenkijker dan wanneer je zittend bevalt bijv, Vandaar dat ik ook zeg vergrote kans :). Om die reden worden vrouwen met sterrenkijkers ook in allerlei houdingen gezet tijdens de bevalling; houding doet ertoe. Daarmee kun je hem terug draaien.

    En niet alle kinderen kunnen zomaar draaien of kiezen ervoor, dit is ook afhankelijk van je bekken etc. Mijn zoontje lag al sinds 32 weken exact op dezelfde manier tot het laatste moment in de bevalling.

    Sowieso om de kans te verkleinen op rot weeen, is het wel fijn dat je dus al van te voren een goed liggend kind hebt.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Ik vind het een wonderlijk iets, haha. Ik heb 3 kinderen mogen krijgen, alle 3 de keren liggend bevallen en rond hetzelfde termijn. 1 van de 3 was een sterrenkijker en is ergens tussen 36+2 (laatste echo, toen nog normale ligging) en de bevalling (37+5) gedraaid :p

    Overigens ook alle 3 de keren rugweeën gehad en was de ene bevalling niet heftiger/pijnlijker dan de ander qua weeën, bij mij maakte de ligging wat dat betreft dus niet uit.
    Maar het schijnt inderdaad (over het algemeen) zo te zijn dat een sterrenkijker bevalling heftiger/pijnlijker is. :)
     

Deel Deze Pagina