Mijn ex reageerde ongeveer zo als hij varkensvlees /producten binnen kreeg. Net alsof hij terplekke omsloeg naar een bejaarde met reuma/jicht.
Ik herken veel van je klachten. Ik heb eenhalf jaar geleden een laag b12 gehad (geen tekort zat er tegenaan) en ben tijdelijk b12 gaan slikken en heb nu geen last meer. Ook min vit D is vaak te laag en slik ik bij. Overigens kan de pijn in handen ook van de diabetes afkomen als die bij mij te hoog is begint het meteen te steken. Ben je goed ingesteld?
Geen idee of het al genoemd is, maar ik dacht meteen aan weke delen reuma. Sterkte met alles in ieder geval. Lijkt me niets niks. En ik hoop dat je snel geholpen wordt.
Dit dacht ik ook. Heb zelf ook CU en vorig jaar daar gewrichtsklachten met periode van koorts bij gekregen, toen werd de reumatoloog betrokken.
Meeste klachten herken ik. 8 jaar geleden is bij mij fibromyalgie vastgesteld. De laatste 1,5 jaar is het helaas erger geworden en is even gezellig buiten staan kletsen met de buren voor mij geen optie meer, ook tuinonderhoud of aansluitende huishoudelijke taken zijn lastig en ik ervaar veel pijn. Waar ik tot 8 jaar terug nog lekker kon paardrijden, mijn grootste hobby, wil dat nu absoluut niet meer. Naast pijnklachten die bij mij het ergste zijn in mijn benen, heb ik ook ME/CVS en PDS. Negeer de klachten niet, en laat eerst nog een bloedonderzoek doen. Ook op eventuele ontstekingswaardes. Echter zijn die er niet bij FM.
Ik heb ondertussen een lijst gemaakt met alle klachten die ik vrijdag meeneem. Want als ik alles zo uitleg komt het precies nooit goed over bij artsen (ik ben nogal van het minimaliseren soms) Ik heb ook licht verhoogde ontstekingswaarden, al jaren trouwens, maar vermoed door de cu Buiten dat zijn er nog wel wat waarden altijd verhoogd mijn hla b 27 is ook positief, hangt dacht ik ook samen met reuma, maar ook met cu En mijn diabetes is ook nog niet helemaal onder controle, mijn hba1c was de laatste keer 7.5 (maar weet niet of Nederland dezelfde waarden gebruikt als België, bij glycemie in ieder geval niet) Ik hoop zo hard dat ze me deze keer wel eens serieus nemen en niet weer afwimpelen met u lichaam is gewoon bij gewend en je moet gewoon meer bewegen
Print de lijst 2x en zet er een datum bij. Dan kan je er 1 aan de arts geven, en samen de lijst doorlopen. Zo vergeet je niets.
Ben vandaag op controle geweest, ze hebben me doorverwezen naar reumatologie en ook oa mijn vitaminen weer nagekeken, en nog een hoop ander dingen. 11 buisjes bloed afgetapt. Ze willen ook zorgen dat het eerst beter gaat met mijn lichaam voor ze verder gaan met mijn diabeteswaarden zo in te stellen om zwanger te mogen worden. Weeral uitstel van een mogelijke zwangerschap horen nu al 4jaar dat het niet mag. Heb erna nog ongeveer 1,5uur zitten wenen daar bij de dokter, bloedname en diëtist. Ze zullen ook denken daar maar soms wordt alles me een beetje veel. Dan werd mijn portacath nog helemaal verkeerd aangeprikt (leiding was niet geflushed en zat dus vol lucht) en durf daar dan niks van zeggen omdat ik me met mijn gejank al zo een aansteller vond. Moet echt eens werken aan m'n assertiviteit want lucht inspuiten is eigenlijk mogelijk dodelijk.
Och artie, ook al ken ik je helemaal niet persoonlijk, ik leef toch enorm met je mee zo met dat steeds maar moeten uitstellen van jullie wens.. en ook nog al die pijnlijke/ vervelende kwalen die je hebt Wel heel knap dat je in ziet dat je je assertiviteit beter zou kunnen aanpakken. Dat is al een stap in de goede richting wat dat betreft. Hopelijk vind je een goede training/ cursus hierin om tips& tools uit te verkrijgen. Ben benieuwd wat er dadelijk allemaal uit de onderzoeken komt. Aan de ene kant hoop je ergens van niks, maar aan de andere kant is het ook wel fijn als je weet dat het beestje een naam heeft.
Ahh meis.. ik heb op de piek van m'n ziek zijn ook zoveel zitten huilen in het ziekenhuis, bij het bloed prikken, bij de huisarts, ik trok het niet meer en ook ik had een enorme kinderwens die constant maar moest wachten tot ik stabieler zou zijn. Ik snap zo goed hoe je je voelt.. ik hoop dat er iets eenvoudigs uit het bloedonderzoek komt waar je goed iets aan kan doen, en dat je je dan snel wat beter voelt.. Veel sterkte ♥️
Mijn vitamine b 12 is 512, dus best wel goed. Dat is dan al 1 ding wat we kunnen uitsluiten. Ontsteking en bezinking en witte bloedcellen wel te hoog maar dat is niks nieuw leverwaarden ook allemaal te hoog, maar dat is ook niks nieuw Rest van de resultaten zijn nog niet binnen