Tot voor kort sliep mijn meisje (8mnd) binnen 10 tellen na haar bedritueeltje en was ze altijd vrolijk. Maar sinds een dag of 4 is ze helemaal van slag: veel huilen, gefrustreerd, snel verveeld. Normaal kan ik haar makkelijk vermaken, troosten en afleiden, maar nu lukt dat niet. Ook pakt ze haar dutjes niet meer en dat sloopt ons allemaal een beetje. Nu is er ook vanalles tegelijk aan de hand: -Ze is bezig om haar late middagdutje te laten vallen (maar nog niet helemaal) -Ze heeft een ander eetschema, 4e fles is eraf -Ze kan al redelijk zitten, maar tijgeren lukt nog niet en dat leidt tot grote frustratie -Tandjes? Haar kaken voelen nog helemaal glad Heeft er iemand herkenning of tips, zodat mijn meisje hopelijk weer wat lekkerder in haar velletje komt te zitten?Ze is zo moeilijk te troosten en dat vind ik heel rot. En m.b.t. tot het laten vallen van dutjes: ga je het middagdutje bijvoorbeeld wat naar achter schuiven? Of juist niet?
Sprongetje? (9 maanden) Hier ben ik het late slaapje eraf gaan halen toen hij 8 maanden was ongeveer. Hij sliep dat derde slaapje bijna niet meer.. Ik ben in de ochtend hem steeds langer op gaan houden, fruit voor het slapen gaan geven. Eerst 9.15u en 9.30u naar bed. Dan sliep hij tot 11u ongeveer en ging om 13.30u weer naar bed en dan lag hij er echt op 19u weer in. Zo steeds 5 minuutjes later. Nu is het 9.30u fruit en 10u naar bed en dan 's middags tussen 14.00u en 15.00u, ligt eraan hoe lang hij 's ochtends geslapen heeft. Dan krijgt hij rond 18.45u/19.00u de fles en ligt rond 19.15u in bed.
7u begint de dag! Eerder wakker en niet huilen is gewoon laten liggen. 7.15u wakker is dan 9.45u fruit, 10.15u naar bed... Maar 19.00u naar bed is standaard!
Rond die leeftijd is er ook een of andere fase waar ze weer door heen gaan. Duurde hier een week of 2-3. En daarna sliep hij weer als een roosje.
Hier nu ook 2 slaapjes, dat 3e slaapje is hier altijd een drama geweest en als hij het nét niet redt, wandel ik even een half uurtje en dan slaapt hij nog wat. Dat moeilijk in slaap komen is hier vooral wanneer er tandjes aan komen. Hij heeft er nu 4, en nummer 5 en 6 zijn onderweg. Dus ook nu weer wat slechter in slaap komen. Vaak ga ik even naar hem toe, geef hem een koude bijtring mee naar bed, of haal hem er even uit en geef een slokje water. Wij beginnen de dag rond 6.30 (maar liever 7.00u). Hij is meestal na 2,5-3 uur moe en gaat dan slapen. Slaapjes zijn hier meestal tussen 9.30-11.00/11.30 en 13.30/14.00-15.00/16.00u Moet zeggen dat sinds we 2 slaapjes doen, hij veel beter slaapt dan bij 3 slaapjes. Hij slaapt nu ook veel langer per slaapje!
Drie slaapjes is hier al heel lang geleden. Onze dag is van 8.00 tot 20 uur en hij slaapt van 10.45 - 12.45 en 15.30 - 17.00, ongeveerplusminus is dit....vanmorgen werd ie bijvoorbeeld pas 9 uur wakker, na het fruithapje volgde een slaapje van een uurtje en vanmiddag zijn we weg geweest en heeft ie in de auto 2 x 30 minuten geslapen. Hij heeft twee tandjes en de volgende zijn onderweg en is druk met tijgeren en optrekken en alles. Vorige week ook een paar onrustige nachten gehad. 8 maanden is denk een 'rommelige' periode
Rond die leeftijd zat ik met precies hetzelfde. 3 e slaapje deed hij zelf niet meer maar trok dat niet altijd. Zaten midden in een sprong en hij wilde graag tijgeren maar kon t nog niet. Tandjes ook vaak gedacht maar die kwamen niet, en zijn er nog niet. Het was heel heftig. Hij was idd totaal niet zichzelf, moeilijk slapen overdag en in de avond en vaak niet te genieten. Kon hem ook niet zelf vermaken. Wat hier heeft geholpen is hem overal hij betrekken en hem steeds iets nieuws geven. Bij de was dien hem n knijper geven en m naar de droger laten kijken. Tijdens het koken een lepel geven etc. Heeft hier erg lang geduurd die fase met heftigere tijden en minder heftige..destijds zelfs bij de HA geweest zo erg krijste hij. Ik denk 1,5/2 mnd. Het leek hier alsof hij t begin van 1 sprong achter de andere aan plakte en dat meteen daarop de volgende kwam. Ging beter toen hij tijgerde. Maar ging vanzelf over. Ik hoop dat t bij jou niet zo lang duurt. Succes!