hallo, ik ben nu iets meer dan 6 weken zwanger en heb steeds een beetje bruin bloed verlies. Kent iemand dit,want ik heb dit niet bij de zwangerschap van me dochter gehad en maakt me dus erg onzeker. alvast bedankt
Hoi LAMO... ik heb het met mijn 2e en 3e zwangerschap allebei gehad.. ik heb zelfs bij beide zwangerschappen nog bloed verloren.. Maar alles was ok.. aangezien het feit mijn placenta voor lag.. Bruin bloed = oud bloed don't worry.. zolang het niet rood is niet druk proberen te maken ( makkelijk gezegd dan gedaan weet precies hoe je je voelt ) xx
Ik had dit ook met 6 weken. Bleek nog om innestelingsbloed te gaan. De dokter van wacht zei toen dat zolang het niet helderrood is en gepaard gaat met krampen, mag je eigenlijk gerust zijn. Makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk, maar het is eigenlijk in de meeste gevallen een natuurlijk verschijnsel in het eerste trimester volgens mijn gyn.
Heb het ook gehad rond week 6, mini beetje heel licht bruin bij afvegen, iedere ochtend 1 keer.. was niets bijzonders.. echo gehad daarom bij de vk bij 6 weken en een dag en een keurig kloppend hartje. Zolang het niet maandverbanden vol en rood helder is of erge krampen.. gaat het goed
dankjewel voor jullie reacties, Ik heb wel lichte krampen,maar de verloskundige zei dat het waarschijnlijk niks ernstigs is. ik krijg sowieso maandag middag een echo
Hier hetzelfde soms ook rozig en ook echt bezorgd! Gisteren een extra echo gehad om die reden en er was een kloppend hartje te zien! Hoe lang heb jij het nu? Ik 5 dagen met name na ontlasting. Lastig he om je geen zorgen te maken.
hai floortje27, ik heb het sinds gisteren. na mijn ontlasting had ik helder rood bloed en daarna bruin. het kan gewoon een adertje zijn die gesprongen is,door de druk. ik heb het ook een beetje op het internet gezochht, en het komt wel heel veel voor. mijn verlosundige zei dat het zelfs tot week 10 kan duren. zolang het niet rood met stolsels gepaard met krampen is,is er niks aan de hand.
Ik had ook een bloeding (helder rood) met 6 weken. De hoop opgegeven maar de echo liet toch echt een kloppend hartje zien. En hij klopt nog steeds! Sterkte met wachten op de echo. Zolang je niet al te heftige krampen hebt, zou ik je niet al te ongerust maken.
Ook ik had met 6 weken bruin bloed verlies, zelfs 2 x rood, extra echo gehad en alles was goed, heb het bruin verlies ongeveer tot 12 weken gehad, en ben nu alweer 20 weken! dus meid maak je geen zorgen er zijn zoooooveel vrouwen die dit hebben, en ik weet precies hoe je je voelt! Je niet druk maken is makkelijker gezegd dan gedaan maar echt meid maak je niet druk het is heel normaal dat bruinverlies. Het kan trouwens ook door niesen komen of als je geslachtsgemeenschap hebt gehad, of met harde ontlasting of door de ligging van de placenta.. kortom maak je geen zorgen het is heel normaal, hoop dat ik je wat gerust heb kunnen stellen! Veel liefs!
Ik heb het bij mijn 6 weken ook gehad. Bleek om een klein hematoom in de baarmoeder te gaan. Naar het schijnt hebben veel vrouwen dit maar wordt het vaak niet geconstateerd omdat er geen echo's gedaan worden en het hematoom gewoon weer vanzelf verdwijnt. Hier in Spanje doen ze wel echo's en hebben ze het zo gezien. Geeft geen problemen en ging vanzelf weer weg. 8 maanden later was onze jongen er.
Heel erg bedankt voor jullie reacties, het heeft me zeker gerustgesteld, en sinds vanmorgen verlies ik helemaal geen bruin bloed meer en voel ik me veel beter ( na misselijk zijn en moe na dan hiihi )
Ik heb het ook nu al ruim een week. Geen idee wat het is het is elke keer paar druppels. Heel irritant en maak me helemaal gek maar deze verhalen geven me weer wat rust
dankjewel voor jullie reacties. Ik heb de echo gehad en alles was perfect, het hartje klopte mooi. en heb ook geen last meer van bruin bloedverlies
Fijn dat de echo goed was! Heb hier ook al 5x zo'n bloeding gehad, steeds weinig en kort. Daarom afgelopen donderdag een echo gehad en ook een mooi kloppend hartje gezien. Ik heb het met name na inspanning, vooral na wandelen. Geniet van je zwangerschap!
Ik heb er ook al bijna een week last van en op de echo was de vruchtzak ook niet zo groot als ie hoorde te zijn en er klopte geen hartje. dus het was of fout gegaan of ik was toch minder lang zwanger als ik dacht. door bloedtesten en HCG meten zijn we erachter gekomendat het wel nog goed zit met de zwangerschap dus ben gewoon minder ver als ik dacht. Maar dat bruinverlies wordt ik ook niet echt vrolijk van.