herkent iemand dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

vanmiddag had mijn kleine echt een hele vieze poepluier. echt kanlgeel en best dun.
    toen ik ze verschoonde spoot er nog meer poep uit en daarin zaten echt klontjes :confused: leek net onverteerde etensrestjes.
    ze heeft verder geen koorts en is vrolijk en heeft daarna gewoon weer lekker de fles op. heb voor de zekerhied nog even de kraamzorg gebeld en moest het alleen even in de gaten houden. is dit bij jullie kleintjes ook weleens? sorry voor al weer een vraag maar ja... de eerste he? en vandaag helemaal voor het eerst alleen en de kraamhulp is nu weg natuurlijk :oops:

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Niks sorry, daar is het forum toch voor. Klinkt op zich wel normaal hoor. Kan af en toe eens voorkomen. Soms is het wat dunner en soms wat dikker. Hoef je je niet meteen zorgen om te maken.
    Gewoon ff aankijken. Als het nu zo blijft en je merkt aan haarzelf dat ze wat jengeligger wordt bijv. dan kan je er met het CB over hebben. Die komen zowiezo snel op huisbezoek bij je.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Kan prima bij zo'n jong kindje. Als je kindje verder alert en vrolijk is en redelijk drinkt is er vaak weinig aan de hand. Maar...als je je zorgen maakt altijd even bellen en desnoods even langs t CB.

4. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    hier wisselt het ook hoor, ik zou me er niet druk om maken (al deed ik dat ook natuurlijk)

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Klinkt als een normale luier! Dean poept niet anders dan jij omschrijft. Elke dag één luier. Het nadeel is alleen dat het alle kanten kan oplopen en dus vaak ook de verkeerde.. Ik moet zeker een keer per dag extra zijn romper en broek verschonen..

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

zijn die vieze klontjes ook normaal? was net onopgeloste melkpoeder en ( ja beetje vies) als je het uit elkaar wreef werd het gewoon plakkerige poep. hahaha ze spoot heel me hand en thermometer onder bah!

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik vroeg me in t begin ook vaak af of het wel goed was wat ze poepte :) De ene keer geel, de andere keer groenig, dan weer dikker en dan weer dun.

Ik kreeg als antwoord dat het in principe goed was zolang ze gewoon goed dronk en verder nergens last van had :)

Hier ook flesvoeding btw.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Net zoals jouw ontlasting niet elke dag hetzelfde is (ik raad je aan niet uitgebreid te gaan onderzoeken ;) ) is dat van Marinte (mooie naam) ook niet elke dag hetzelfde. Zoals hierboven gezegd: klinkt heel normaal. Twee tips:

1) als je kindje levendig is en goeie plasluiers heeft en geen verhoging / koorts is er meestal niets aan de hand en is het standaard antwoord net zoals in je zwangerschap: "Hoort erbij" :)

2) maar.... heb jij als mama er geen goed gevoel over.. dan heb je waarschijnlijk gelijk en dan kun je dus gerust met het CB of de HA bellen en als het echt nodig is gan je naar de huisartsenpost of spoedeisende. Jij bent de mama en ondanks het feit dat je misschien nog in de leer bent (en dat blijven we volgens mij altijd) heb je wel instincten!

Veel geluk!

9. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    die poepluiers zijn volgens mij normaal op die leeftijd. Bij onze meid spoot het ook alle kanten op. Ik kan me nog wel herinneren dat zij ook van die klontjes in haar poep had (ze was toen wel iets ouder). Achteraf bleek dat ze kma had (alhoewel ze nu denken dat het geen allergie is, maar een lactose intolerantie). In ieder geval kreeg zij hier steeds meer last van. Ze was heel vrolijk, geen koorts, groeide goed en dronk prima haar flessen, maar hoe ouder ze werd en dus hoe meer voeding ze kreeg hoe meer ze reageerde. De klontjes waren bij haar onverteerde eiwitten. De darmen konden dus niet alles verwerken.

Absoluut niet om je bang te maken hoor en te zeggen dat ze kma heeft! Ik herken alleen je verhaal over die klontjes.

Kan het niet zo zijn dat haar darmpjes "gewoon" nog moeten wennen en dus ook nog niet alles kunnen verteren?

En natuurlijk: als je toch onzeker blijft/vragen houdt, dan zou ik zeker je ha bellen. Snappen ze heus wel hoor ;) .

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Volgens mij kan het geen kwaad. Weet je dat je je kraambureau (dat 24-uurs nummer) ook gewoon na de kraamweek kunt bellen. Ze zijn er om jou te helpen en weten er genoeg vanaf.

Deel Deze Pagina