Is dit nu doorslapen ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melloncollie, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

De afgelopen paar dagen is me iets opgevallen.

Yelena wil 's nachts nog weleens wakker worden en dan gaan kletsen. Is heel gezellig natuurlijk, maar moeders weet waar het in eindigt: huilen om de speen. Als ik de speen dan teruggeef, slaapt ze weer door voor ongeveer zo'n uurtje. Ze slaapt nu dus vaak zo'n 8 a 9 uur door. De ene keer vaker wakker tussendoor dan andere keren. Met name vanaf een uur of 8 is ze vaak klaar wakker maar houdt ze het met telkens de speen teruggeven zo'n 3 uur uit.

Soms wordt ze wakker en gaat huilen, met de speen slaapt ze dan weer zo'n uur a anderhalf uur door. Als ze echt honger zou hebben, zou ze de speen blijven uitspugen en overstuur raken. Mijn gevoel zegt dat ze op die momenten 's nachts geen honger heeft. Daardoor is er nu ook een flesje uitgevallen.

Dus mijn vraag: is dit nou doorslapen of is dit nou rekken met een speentje? Geloof me, ik doe het niet voor m'n gemak, want als er zo'n kletsnacht is dan slaap ik niet veel ;)

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hmm, lastig he. Lilly deed dit ook 2 weken lang toen ze ronde de 4 maanden zat. Dan was het steeds voor een uurtje oke en schrok daarna wakker en huil, speentje geven en weer een uurtje verder slapen. Ik heb haar 1 keer 's nachts een flesje gegeven maar ook daarna viel ze een uurtje in slaap en dan weer wakker. Ze krijgt trouwens nog wel de fles van 23.00 uur.

Nu is het sinds vier nachten weer gewoon doorslapen van 23.00 tot 6.00.

Misschien een keer een flesje geven en kijken of ze dan gewoon weer een aantal uren achter elkaar doorslaapt?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat je het wel doorslapen kan noemen. Eva werd/wordt ook heel vaak wakker 's nachts, ligt dan ook te kletsen, stopt haar duim in haar mond en gaat weer slapen ;). Ze duimt sinds ze 5 maanden is. Als ze een speen had gehad hadden we die aan haar moeten geven. Nou ja, nu niet meer, want dan had ze het nu zelf wel gekund, maar je begrijpt wel wat ik bedoel ;).

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat Snoozie schrijf is ook wel een goeie, misschien dat ze als ze een flesje krijgt, wel nog langer doorslaapt. Ook al denk je dat ze geen honger heeft. Wat melk kan net dat beetje zijn waardoor ze wel weer even rustig blijft slapen.

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    je kan ook proberen om haar gewoon een paar slokjes drinken te geven. dit doe ik bij jamie als hij snachts wakker word. gewoon een paar slokjes drinken, tut er in en bij mij werkt het goed:)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, het is maar wat je gewend bent denk ik. Hier wordt van 20:00 tot 8:00 geslapen in 99% van de tijd zonder onderbrekingen. In de 1% dat hij wel wakker wordt is het altijd in de vroege avond (ergens tussen 21:00 en 23:00). Eén keer is hij om 5 uur wakker geworden. Wat jij schrijft is voor mij dus niet doorslapen. Het missen van het speentje is wel vaker een probleem lees ik. Helaas heb ik er geen ervaring mee dus kan je daarmee niet helpen. Maar omdat ze maar een uurtje door slaapt na het geven van het speentje.. zou het misschien toch kunnen dat ze toch wat honger heeft?

7. melloncollie

Nou dat is dus het lastige....want voorheen sliep ze vaak in etappes van 5 a 6 uur door 's avonds en 's nachts en dan hoorde ik haar helemaal niet. Werd ze dan wakker, dan was het honger en kreeg ze gewoon een fles. Daarom heb ik het idee dat ze nu gewoon onrustig is maar tegelijkertijd probeert 'door te slapen'.

8. mamaJayden

mamaJayden Nieuw lid

3 feb 2009
    1
    0
    0
    thuiszorg
    Renkum
    hier het zelfde probleem.
    rond 4 uur begint meneer te huilen en ligt dan nog wel met de ogen dicht. soms na wat huilen valt hij zelf weer in slaap, en soms moet je hem even zijn speentje geven of een aai over de bol, meestal slaapt hij dan weer voor anderhalf uur.
    hij heeft geen honger, want als ik een flesje geef drinkt hij heel slecht en spuugt elke keer de speen eruit
    hij krijgt pas rond 7 uur eten.
    ik weet ook niet waarom hij steeds wakker word, maar hoop dat hij ooit doorslaapt zonder onderbrekingen.
    jayden is nu 3,5 maand

9. melloncollie

Vanochtend vroeg was het weer pet, bleef gaan met die speen en was daardoor bijzonder vroeg wakker. Word er wel een beetje gek van nu, maarja. Hopen dat het snel voorbij is deze fase.

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

mellon, heeeeel herkenbaar... hier ook zo'n nachtkletserd! K. krijgt zijn laatste fles rond 23:00 en de volgende rond 07:00 maar in de tussentijd is hij minimaal 2/3 keer wakker om te 'kletsen' wat uitmondt in huilen als ik zijn speentje niet geef... :( kan hem ook geen extra voeding aanbieden want hij krijgt al 5x180!

@SHaron wat geef je hem te drinken dan? Water?

11. melloncollie

Dames, 'k weet het ff niet meer....die kleine geitenbreier is echt uit haar doen op de 1 of andere manier. Ze komt niet ziek over. Poept goed. We zijn wel een weekendje weggeweest vorig weekend, maar daarvoor was ze al wel een beetje bezig.

Wat doet ze nu?

- Ze kletst 's nachts en dan ineens is het huilen geblazen omdat ze haar speen mist. Krijgt ze de speen terug, dan gebeurt 10 min. tot een half uur later weer hetzelfde ritueel.
    - Ze kan 's ochtends vroeg dit ritueel herhalen om de 10 min. maar dan zonder het kletsen.
    - Ze krijst oorverdovend als je haar gewoon even laat gaan.
    - Overdags slaapt ze nu ook niet veel. Gemiddeld iets van 2 uur slaap en 1 uur klooien met speen & kletsen.
    - Ik heb eens een fles van 200 ml aangeboden (ze zit al vanaf 2 mndn op 165ml) en die drinkt ze niet helemaal leeg, hoogstens tot 180 ml.
    - Vannacht heeft ze dan wel van een uur of 1 tot een uur of 5 doorgeslapen.
    - Als ik haar oppak, is ze vaak stil. Soms pas als ik met haar ga lopen.

Als ze eenmaal wakker is, is ze wel gezellig en vrolijk maar na ongeveer een uur is ze het wel weer zat. Dat is normaal voor haar.

Dus ja ik weet het ff niet meer, had het gister helemaal gehad. Ik met mijn korte lontje die speen door de slaapkamer gegooid en gezegd bekijk het maar! Vanochtend weer door laten huilen met tussenpozen, ging toch wel een uur door zo. En dan nog gewoon lachen als ik haar uit haar bedje til he....Vind het natuurlijk niet leuk voor m'n meisje maar ik kan gewoon echt heel slecht tegen slaaptekort.

12. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Jeetje wat herkenbaar dit! Hier ben ik zelf al nachten rond 3 a 4 uur wakker en kan dan pas tegen 7 uur weer in slaap komen. Maar mijn meisje begint zo rond 5.15 al te 'spoken'. Dus ook telkens eruit voor een speentje, wil de fles toch echt het liefst rekken tot 6 uur, wat ik eigenlijk al te vroeg vind i.v.m. de rest van de flessen op de dag! Na 2 van deze nachten ben ik ook helemaal gaar en heel chaggie, voel me dan reuze labiel en zie het niet meer zitten...en na 1 goede nacht voel ik me vaak weer top!

Denk echt dat dit wel met het 19 weken sprongetje te maken heeft! Het slapen was hier 2 weken lang echt drama, daarna ging het beter...dus houd de moed! geef jij Yelena nog een late fles (+/- 23.00)? Want als wij die bij Lilly weglaten, heb ik het idee dat ze rustiger slaapt omdat we haar niet hebben wakker gemaakt....

Groet en veel sterkte!

13. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hier nog zo'n nachtbraker op dit moment! Ik weet niet of het allemaal waar is en of ik er in moet geloven, maar onze kids zitten nu wel rond de 19 weken en dan schijnt er een flinke "sprong" te zijn! Zoek maar even met de zoekfunctie hierop. Ik vind het wel erg veel hierop lijken. Dus nog even volhouden en dan moet het goedkomen!

EDIT: Snoozie: oeps je was me net voor!

14. melloncollie

Yelena is nu 17 weken en als ik het goed heb kan die sprong nu al beginnen?
    Ik zat er ook al aan te denken, maar zit ook te twijfelen aan die tandjes. Wat ze nu heel veel doet is met haar vingertje in haar mondje en erop bijten. Liefst ook het hele vuistje erin en dat gaat dikwijls gepaard met een jengel. Meer kwijlen dan normaal ookal is het niet overdreven veel. Ietwat rode billetjes. 'k Weet niet hoor. Ik heb wel het Oei ik groei! boek nu maar besteld, 2e hands, hoop dat ie eerdaags binnenkomt.
    Van de week heeft ze zich voor het eerst van haar rug op haar zij gedraaid en zoals ik al zei is ze heel veel aan het kletsen met viel nieuwe klanken erbij. Zo nu en dan lacht ze ook echt met geluid.

Wij voeden Yelena op verzoek dus er is niet echt sprake van een laatste fles. Die is telkens op een ander tijdstip. Ze heeft nog geen ritme.

Ze ligt nu al vanaf een uur of 1 te slapen en ik heb haar niet gehoord. Ik laat het lekker zo; kan zij lekker bijslapen en ik weer eens wat aan m'n huishouden doen want dat is er ook een beetje bij ingeschoten.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt mij als een spongetje... ;) Ik heb Oei ik groei ook in huis en echt: alsof je een bladzij uit het boek voorleest bijna, :)

16. melloncollie

Hmmm...ben ik lekker klaar mee. En ik nog zo trots dat ze er nooit echt last van had. :(

Nouja het gaat wel weer over...

Deel Deze Pagina