hey mijn eerste zwangerschap verliep alles tot aan de bevalling prima, maar nu, ik ben echt zo moe!! kan de hele dag wel slapen! zijn er mensen die dat ook hebben? ik heb ook geen puf om naar de winkel te gaan? is toch niet goed??? en die misselijkheid word ik ook niet goed van, ik heb echt trek, maar zodra ik ga eten, ohhh... dan word ik al misselijk. vind het zo apart dat ik dit bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet had, meer mensen met deze ervaring?? moe zijn kan je best moe van worden hahaha
Haha... sluit me hier bij je aan. Ben ook ontzettend moe.. ben vanmiddag even op bed gaan liggen om 12.45 en wekker gezet op 14.00 nou mooi uitgedrukt en werd om 15.45 pas wakker. Net ff boodschappen gedaan en kan al wel weer op bed gaan liggen. We moeten het dus gewoon maar voor lief nemen. En aan jezelf denken
vanaf de 6 t/m de 12 week heb ik er ook heel erg last van gehad. vaak tussendoor ook geslapen. elke vroeg me bed in s'avonds en (in het weekend) laat eruit. helaas is het bij mij sinds vorige week weer terug (23 weken zwanger) woensdag moet ik naar de VK even uitzoeken hoe dat zit
oh nou ben blij dat jullie het ook hebben, nou ja voor jullie natuurlijk minder leuk... ik ben gewoon echt moe, normaal als ik moe was dacht ik, ik ga even een stukje wandelen, dan ben ik zo weer actief, maar ga ik die dingen nu doen, dan ben ik net zo kortademig!!! nou ja zeg, ik ben dat ook helemaal niet gewoon van mijzelf... nou even doorbijten dus... =)
hoi ik sluit me hier bij ook aan met mijn eerste zwangerschap nergens last van eigenlijk ja alleen een beetje misselijk s'morgens maar nu met de tweede zwangerschap ben ik super moe hele dag en nacht misselijk normaal lust ik ook nog wel een bakje koffie maar nu ook niet meer en eten lukt mij ook niet nou ik hoop niet dat het hele negen maanden zo door gaat gr sandra
Oh zo herkenbaar! In het begin van m'n zwangerschap dacht ik nog nou volgens mij ga ik het niet krijgen. Nou ik had het nog niet gedacht of ik ben non stop moe, misselijk en hoofdpijn! Wordt er soms echt gek van. Iedereen zegt maar neem je rust denk aan jezelf en dat het rond 12 wk echt beter gaat, nou die ben ik al gepasseerd en merk niks! Soms word ik zo moe van het moe zijn, bah! Eigenlijk ben je tot niks in staat en wil je alleen maar hangen en slapen en het helpt niks. Normaal ben ik helemaal niet zo en ben ik echt een doorzetter maar dat wil m'n lichaam ff niet. Heerlijk om ff lekker te klagen hahahaha maar ik ben echt ontzettend blij hoor! Hoop alleen dat het snel beter word! Jullie ook veel sterkte met het moe zijn! X
gelukkig geen last van, juist energie voor 10! bij mijn vorige zwangerschappen overigens ook weinig last gehad. sterkte meiden!
Zoooo herkenbaar!!! Vooral in het begin van de zwangerschap! Ik sliep alleen maar... Er waren zaterdagen en zondagen dat ik mijn bed niet eens uit kwam! Maar hoe vervelend dit ook is... Je moet je er gewoon aan overgeven hoor want je lichaam heeft schijnbaar de rust nodig! Met 12 weken werd het langzaamaan beter maar nu... Vandaag was ik weer helemaal gesloopt maar meer dat ik gewoon ff van de roze wolk afgevallen ben! Ff een dip en dan wil ik ook alleen maar slapen en niks doen... Dat zijn dan weer die fijne hormonen! Succes ermee!!!!
Als ik heel rustig aan doe dan gaat het wel, maar zodra ik moet werken ben ik helemaal kapot, vorige week was ik na mijn (3 dagen ) werkweek helemaal afgebrand. Morgen begint de week weer ik zie er echt een beetje tegenop. Vraagje voor de andere vermoeide dames, in jullie ervaring helpt sporten om wat meer energie te krijgen of wordt het daar alleen erger van. (Als het beter wordt wil ik wel al mijn laatste beetjes puf bij elkaar rapen maar ik durf niet zo goed, moet de rest van de week ook nog doorkomen )
Herkenbaar hoor. Ik voel me er nu gewoon down door. Ik ben vanaf 5 weken zó moe en vooral de vorige week werken viel me ongelofelijk zwaar. Morgen begint mijn werkweek weer en ook ik zie er tegenop. Ook veel last van misselijkheid en bijna niet kunnen eten. Ik probeer me er maar aan vast te houden dat het met 12 weken beter zou moeten gaan. Dan moet ik nog twee weekjes en dan heb ik twee weekjes vakantie. Pffff.... Sterkte allemaal!
k heb er ook zo'n last van die moeheid. word er helemaal moedeloos van. k ben gastouder van 5 kindjes en heb haast geen puf om wat leuks met ze te doen en daar baal ik echt van. soms moet ik er gewoon ff van huilen. gr suuzie
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik ben ook zooooooooo moe. Eigenlijk vanaf het begin,maar het lijkt vaf week 8 nog wel meer te zijn geworden. Werken gaat nauwelijks, als ik even zit dan val ik bijna in slaap. Donderdag heb ik de intake bij de verloskundige, dan checken ze mijn HB ook, ben benieuwd, misschien dat staalpillen me kunnen helpen. En 1 juli heb ik een gesprek met de arbo arts over tijdelijk minder werken. Hoop dat hij meewerkt en ik ff een stapje terug kan doen.
ik heb niet echt last van vermoeidheid, maar ben vaak niet vooruit te branden ik kan rustig tot een uur of 12 savonds op de bank zitten met lappie op schoot, mss komt dat ook wel doordat ik momenteel werkloos thuiszit en elke dag redelijk kan uitslapen
Ik ben ook vreselijk moe en niet vooruit te branden... Het komt bij mij heel plotseling opzetten, vaak in de middag. Ik ga zo ook lekker even weer een uurtje liggen. Het is niet prettig, maar het hoort er bij. Dit is mijn eerste zwangerschap en ondanks alle ongemakjes geniet ik er met volle teugen van!!!
Ik was ook zoooo moe in het begin, gelukkig slaapt mijn zoontje nog veel overdag, kon ik even lekker meeslapen. Nu wordt het ietsje beter, ik kan nu zonder extra slaap, lig er wel op tijd in 's avonds, half 11, maar niet meer extreem vroeg. Maar ik ben nog niet echt vooruit te branden, ik heb gewoon nergens zin in. Het liefst zit ik de hele dag een beetje op de bank of in de tuin. Ik kan gewoon sjaggie worden als mijn zoontje een dag niet helemaal lekker in zijn vel zit en veel aandacht nodig heeft. En daar schaam ik me dan weer voor, wat natuurlijk ook niet helpt... Oftewel: herkenbaar! Gelukkig wordt de echte slaperige moeheid meestal wel minder na een maand of 3/4.
Ik ben - achteraf gezien - al vanaf de conceptie doodmoe! Echt dat je ogen dichtvallen.... Heb het vanaf week 4 t/m week 12 echt in erge mate gehad, sleepte me naar het werk en deed buiten werktijd dan ook helemaal niets behalve slapen of op de bank liggen. Na de 12e week is het wel beter gegaan, maar nog heb ik niet die energiekick waar 'iedereen' het over heeft. Bleek afgelopen week dat mijn ijzer veel te laag was. Anyway; ja, het is normaal. Het is mijn eerste zwangerschap, dus kan je niets vertellen over dat het bij de ene zwangerschap anders is dan bij de andere. Wat ik wel weet is dat je er maar gewoon aan toe moet geven. Er wordt een nieuw leventje in je gemaakt, dat kóst ook energie! De keren dat ik me trouwens naar de sportschool wist te slepen waren wel erg lekker hoor, kreeg daar echt wel energie van! Het kost heel veel energie om daar te komen, maar het doet je echt goed.
had hier hetzelfde probleem. kon echt wel de hele dag slapen en had geen puf om ook maar iets te doen.. heb nog een kleine van 1,5 rond lopen dus vaak deden we samen een middagslaapje. gelukkig ging het vanaf week 10 steeds een heel klein beetje beter en nu heb ik soms nog een dag dat ik me echt heel moe voel maar over het algemeen heb ik aardig me energie terug. bij mij hielp het echt om van die zwangerschapsvitamines te nemen. op een 1 of andere manier kreeg je er echt een boost van. misschien voor de gene die dat nog niet slikken een tip. hopelijk gaat het snel beter bij jullie. liefs xx
hier ook nog iemand die het herkend! Ben al heel mijn zwangerschap ontzettend moe, moe van slapen en ook qua bewegen (energie loos). Dacht dat zal wel over gaan als ik de drie maanden voorbij ben, maar helaas was dit niet het geval. Ben sinds afgelopen vrijdag wel vitaminepilletjes gaan slikken (speciale voor zwangere vrouwen), hopelijk gaat dat werken en geeft het me misschien net wat extra energie. nu heb ik geen baan, maar vraag me af hoe ik dat had vol moeten houden als ik wel werk zou hebben.... pffff *zucht*.
O meid ik kan erover meepraten!!! Wat ben ik moe geweest de eerste 16 weken! Daarna begonnen de restless legs en sliep ik niet veel...dus weer moe hahaha! En dat gaat maar door (nu 33 weken en ik woon in het hete Griekenland, dus weer geen slaap!!!) Gelukkig kan ik er nu aan toegeven omdat ik niet meer werk... Er komt ook niks uit je handen...maar ik zie het als een soort van voorbereiding voor als de beeb er is! (onze eerste vandaar)
ikke ook... in het begin viel het nog wel mee, maar sinds ongeveer een week, ben ik ook hee vlug heel moe, en heb helemaal geen zin in niks... tegen eind van de middag doe ik ook bijna elke dag even een dutje... sinds gisteren heb ik ook hoofdpijn, las dat er hier nog een aantal meiden last van hebben... neem het er graag bij hoor...eindelijk ben ik zwanger...heb volgende week de eerste echo, en heb er alles voo over dat het beebje het goed doet...