Vragen over verschillende soorten afscheiding in de cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Assje, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik heb wat vragen over afscheiding. Misschien niet het meest smakelijke onderwerp, maar gezien het een belangrijk deel is voor het verkrijgen van inzicht in de cyclus, begin ik er toch maar over ;) Ik gebruik trouwens de site van Fertility Friend om dit bij te houden.

Zelf denk ik dat ik maandag mijn eisprong gehad heb. Daarvoor had ik drie dagen kramp en naar mijn idee vruchtbaar slijm: helder, glad en als ik het tussen mijn vingers hield en die uit elkaar bewoog dan werden het sliertjes. Naar mijn idee precies zoals vruchtbaar slijm omschreven wordt. Ik had die dag ook een temperatuurdip en de dag erop een stijging van 0,3 graden. Tot slot kreeg ik de dag erop gevoelige borsten en acné, net als in mijn vorige cyclus na de ovulatie. Ik ben er zodoende 99% zeker van.

De twee dagen erop had ik troebele afscheiding die absoluut niet rekte. Dit had ik vanmorgen ook. Maar nu kwam ik zonet op het toilet en tot mijn verbazing: glad. Wel troebel, op het eerste gezicht leek het op sperma of snot :) sorry voor deze ietwat ranzige details. Het rekte dus ook, maar op de manier waarop snot zou rekken: stukje meerekken en dan in een kloddertje losschieten. Het leek niets op de afscheiding die ik de dagen voor mijn vermeende ovulatie had.

Mijn vraag is dus ten eerste wat dit zou kunnen zijn? :( Ik heb maandag voor het laatst gemeenschap gehad, dus achtergebleven sperma lijkt me sterk, of kan dat? Het lijkt me geen vruchtbaar slijm, of misschien toch? Hebben jullie ook wel eens dergelijke afscheiding gehad? En hebben jullie een vast patroon in je afscheiding door de cyclus heen, of zorgt dit bij meer mensen voor vraagtekens? Ik hoor graag jullie ervaringen!

2. fafa

fafa Niet meer actief

vruchbaar slijm is hetzelfde als "opwindingsslijm", dus misschien heb je dat gehad? Net een filmpje met Johnny Depp (of vul maar in wie je leuk vindt) zitten kijken? ;) (aangezien je vertelt dat het niet van "echte seks" is)

bepaalde gedachten, visuele prikkels, aanrakingen of uitspraken van manlief kunnen dat opwindingsslijm al triggeren, en daar hoef je je niet eens (heel erg) van bewust te zijn. Dus als je vrij zeker bent dat je eisprong eerder is geweest, denk ik dat dit gewoon wat anders is :)

3. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Nou haha we hebben net bezoek gehad :D maar het is niet dat ik dat echtpaar zo aantrekkelijk vind hoor hahaha! Het was ook geen opwindingsafscheiding, want dat lijkt meer op vruchtbaar slijm [althans wat ik dus denk dat vruchtbaar slijm is] maar dan niet rekbaar en ietsje minder glad ook. Ik ben iemand die best moeilijk nat genoeg wordt :) dat duurt bij seks vaak wel even. Dus dat heb ik eigenlijk nooit zomaar.
    Dit leek gewoon echt op snot of sperma :$ met kloddertjes en troebel. Ik heb het nooit eerder gehad, althans niet dat ik weet. Maarja, ik heb hiervoor natuurlijk nooit zo strikt mijn afscheiding gecontroleerd natuurlijk. Dus wellicht heb ik het al heel vaak gehad zonder dat het opviel. Hoewel het me nu op het papiertje al opviel.

Ik heb zelden gehad dat het letten op lichamelijke signalen zoveel vragen opriep! :( Ze mogen zwanger worden wel tot universitaire studie verheffen.

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    gewone afscheiding.. dat denk ik.. soms heb je dat gewoon.. Ik wel tenminste.. In het leukste geval komt het doordat je zwanger bent en dan blijft het doorgaan;) en anders is het gewoon niet verichtbaarslijm of toch stiekum sperma...
    (dat verlies ik ook wel eens een paar daagjes later zeker als mijn eisprong net geweest is, dan moet het van ver komen;) en loopt het niet snel terug)

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    verichtbaar moet zijn vruchtbaar

6. liefde is

liefde is Lid

14 okt 2010
    67
    0
    0
    Ik heb dat dikker slijm wat dan spierwit is en dik altijd na mijn eisprong en net voor mijn menstruatie.

7. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    @ Nanette: Ohja is dat zo? Dat het tijdens je eisprong verder naar binnen gaat? Het zou dan 3 hele etmalen over die reis gedaan hebben. Zwanger zou mooi zijn ;) maar heb je dat op 3 DPO dan al?

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik nooit;) maar je weet het nooit.. nee die kans is wel klein om eerlijk te zijn.. een eventueel bevrucht eitje is vast nog niet ingenestelt dan.....

9. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb altijd na mijn eisprong tot aan mijn ongesteldheid dik wit klodderig slijmverlies..
    Het is dan absoluut niet rekbaar maar echt klonterig!

Deel Deze Pagina