Zelf hoogte baarmoeder voelen wanneer je dik bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Debstertjuh, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik vroeg me af of hier gezette meiden zijn die wel zelf kunnen voelen tot hoe hoog de baarmoeder zit?!

Ik heb een poging gewaagd, maar voel niets...
    Ook baal ik er wel een beetje van dat die zwangere buik maar niet wil groeien :) (is dit rond de 25 weken wel normaal?)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik voel het pas vanaf ruim boven mn navel duidelijk, nu zit mn baarmoeder top hoog, vlak onder mn borsten en dat voel ik echt heel duidelijk maar rond de 20-25 weken voelde ik het ook nog niet zo duidelijk hoor!! Mijn buik zag je met 18 weken toch al wel groeien, maar ik was dan ook de eerste weken 10 kilo afgevallen en dat heeft mn figuur wel goed gedaan. ( Ik ben 100+ qua gewicht )

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik voel het ook niet goed. Zelfs een co-assistent had moeite bij mij. Zo dik ben ik nou ook weer niet (bmi van 32) maar de gyn kon het prima voelen en dat is het belangrijkste he...

Mijn buik begin je vanaf een week of 23 nu echt duidelijk te zien...
    Je ziet toch wel dat ik zwanger ben toch?

4. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat kan je wel stellen ja dat je duidelijk ziet dat je zwanger bent!!!

Kon het niet laten om er ook eens ééntje van me eigen buik te nemen, en zo op de foto is toch ook al wel wat te zien... Als lijkt de bovenste gewoon een vetrol... haha.

Daarom was ik ook wel benieuwd tot waar de baarmoeder nu ongeveer zit, bij 22 weken zat ie pas bij m'n navel

5. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ik kan het vanaf week 24 ongeveer voelen maar dat komt ook omdat mij huisarts mij heeft laten voelen waar hij zat.
    Zelf baal ik ook een beetje van mijn buik. Doordat ik vroeger veel dikker was dan nu en altijd een soort van 2 buiken heb gehad (boven en onder) duurde het even voor je kon zien dat het zwangere buik was. Maar zelfs nu heb ik nog niet 1 ronde buik maar 2 dikkere gedeeltes van mijn buik. Met een vestje erover valt het niet zo op gelukkig.

6. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gok dat dat bij mij ook wel zal blijven, van die "2 buiken"...
    Wa daarom ook wel nieuwsgierig of de baarmoeder al een eindje boven de navel zat. Had m;n hoop daar nog op gevestigd... haha.
    Maar als het goed is zit ie daar al wel een paar cm boven?!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat dat betreft is er echt bij iedereen verschil in buik. Ik was laatst op een BV info avond en daar was een meisje die ook redelijk vol was, die was 38 weken zwanger maar daar zag ik het echt niet aan! Ze had blijkbaar veel meer vet op haar buik en droeg het kindje anders als mij want bij mij zie je al wel heel lang een baby buik. Ik vond het wel een heel fijn moment toen je echt over ging van "Jeetje jij mag wel eens wat op je lijn letten" naar "Goh ben je zwanger!"

Hoe ik overigens aan het begin mn baarmoeder kon voelen; dan deed ik liggend met mn handen op mn buik richting rug drukken zeg maar en dan naar beneden glijden, dan voelde je op den duur een bolling in de buurt van je navel. Maar door echt alleen maar te voelen lukte het mij ook niet...

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik kan het vaaf een week of 18 al goed voelen. En nu helemaal, zit al best hoog, stuk boven mijn navel.
    En ik heb ondanks mijn gewicht ook 100+ een duidelijk zwangere buik, ook al vanaf een week of 18 of zo. Hier was ik 18+2

9. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je de vk eens vragen om het je te laten voelen. Dan weet je waar en waarnaar je moet zoeken! :)

10. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jah dat zal ik eens doen ja,
    Hoef alleen volgende week maandag pas naar de verloskundige en aangezien ik nogal ongeduldig ben dacht ik zal het vast eens hier vragen...

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb ook zo'n dubbele buik maar het wordt wel steeds minder. Ook was de buik bij mijn eerste (vorig jaar) een stuk minder groot (of pas later groot) dan nu. Nu knalt hij er al een aantal weken echt uit en doordat denk ik mijn buikspieren wat verslapt zijn zie je mijn baarmoeder nu ook duidelijker. De VK hoefde eigenlijk niet eens te voelen, maar zag het zo al...

Oh, wel op zijn kant zie ik...hihi

12. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik kon de baarmoeder met 13 weken al zelf voelen. zowel bij de eerste als nu ook weer terwijl ik ook 100+ ben.
    bij mijn zoontje is me buik heel lang in 2 delen gebleven maar nu helemaal niet terwijl ik nu zo'n 10 kilo zwaarder was aan de start dan bij me zoontje.

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier ook 100+ kg

maar kan sind 7/8 weken echt zelf mn bm zelf goed voelen, hij zit nu al 3/4 vingers boven mn navel, gyneacoloog heeft er ook geen moeite mee, bij de zs van mn dochtertje had ook geen gyn/vk moeite ermee
    Iedereen is anders en draagt ander
    hier vanaf het begin een goeie babybuik te zien
    foto's staan in album

Deel Deze Pagina