Hoi allemaal, Sinds afgelopen vrijdag weet ik dat ik zwanger ben van mn eerste kindje. Toch had ik weinig klachten, licht gevoelige borsten en buikkrampen. Zaterdag en zondag heb ik af en toe behoorlijke krampen gehad, maar kon niet goed onderscheiden of dit mn darmen waren of mn baarmoeder. Vervolgens is het de hele maandag goed gegaan, zonder krampen. Begon ook een beetje misselijk te worden en had flinke last van obstipatie. Dinsdag heb ik 2x 5 minuten behoorlijke kramp gehad, was ik onwijs moe en een beetje duizelig. Die dag ook ineens het gevoel dat het niet goed zat. Dinsdagavond ben ik gaan slapen met het idee dat het de volgende dag voorbij zou zijn, er kwam een soort rust over me. Maar, sindsdien nog geen druppel bloed te bekennen. Mn borsten blijven gevoelig, ben nog een beetje moe, maar de obstipatie is vrijwel verdwenen (wel nog last van lucht in mn darmen en maag). Ook heb ik helemaal geen kramp meer gehad (soms hele zachte steekjes, maar dat stelt niet veel voor, kan ook lucht in mn darmen zijn). Heeft iemand hier ervaring mee? Weet echt niet zo goed wat ik ervan moet denken... Wil zo graag kunnen genieten van mn zwangerschap! groetjes, nouka
ja hoor, ik had in het begin elke dag wel 4 keer op een dag ook s nachts krampen..af en toe ook echt heftig..vervolg halfuur op de wc zitten..afwisselend obstipatie en diarree.. ook hevige ongesteldheidskrampen... Je baarmoeder is aan het uitrekken en je organen waaronder je darmen zijn plaats aan het maken..vandaar de krampen en obstipatie.. Ik weet dat ik me er ook druk om kon maken en iedere keer naar de wc ging om te kijken of ik geen bloed verloor omdat het leek alsof ik ongesteld moest worden...maar het hoort er allemaal bij...ik had ook vaak geen trek in eten... na ongeveer 6 a 8 weken was het over..en begon ik misselijk te worden gepaard met overgeven..en heeeeel moe.. Dus zolang je geen bloed verlies hoef je je niet druk te maken!
Meid heel herkenbaar!!! Ben nu zwanger van nummertje twee, maar bij beide eigenlijk geen klachten... ja "ongi-pijntjes" terwijl er dus geen ongi komt Probeer er gewoon van te genieten en "wees blij" dat je vooralsnog weinig klachten hebt. Hopenlijk behoor je tot de happy few die dus niet ziek etc zijn! Gefeliciteerd!!!
ik heb zulke krampen gehad dat ik krom stond van ve pijn en ben nu al weer 13 weken zwanger geniet er lekker van de eerste weken zijn rottig om door te komen maar nu voel ik me top gefeliciteerd
Hoi meiden, dank voor jullie reacties! De krampen op zich maakte ik me nog niet eens zozeer zorgen om, wel dat ze er nu ineens niet meer zijn en de pijn in mn darmen ook niet. Maar ben wel blij te horen dat meer mensen last hebben van krampen... durf langzaamaan weer een beetje meer hoop te hebben en dus te genieten...
Klachten komen en gaan, dat is heel normaal. Het is niet gek als ze niet meer terug komen en het is ook niet gek als ze wel terug komen.
wie o wie kan mij helpen?! mijn laatste vrijpartij was op 9dec. 16dec had ik ongesteld moeten worden.ik ben nu dus een week overtijd.mijn test was vanmorgen negatief. ik heb bij vlagen eem zeurende gevoel in mn onderbuik,steekjes links en rechts.je zou denken aan menstruatie pijn,maar dat lijkt me sterk aangezien ik altijd hele heftige menstruatie pijn heb.verder word ik met vlageb overvallen door moeheid en moet ik voor mn idee vaker plasssen dan normaal. herkent iemand dit? ik heb geen gevoelige borsteb en nu ook niet.ben ook niet misselijk,sommige dingen lijken iets anders te smaken,maar kan niet zeggen dat ik t vies vind. zou ik misschien te vroeg testen? tis vandaag pas 2weken na de vrijpartij...ik heb nog nooit een menstruatie gemist, ben niet aan de pil of geweest de laatste jaren.we hebben er ook bewust voor gekozen,in de hoop zwanger te worden. waar moet ik nu van uitgaan? herken iemand dit.? ik heb ook t ene moment obstpatie en dan weer diaree en hoe!!! ik ben wel aan pruimensap omdat ik me zo oogeblaze voelde.
ij helpen ?! mijn laatste vrijpartij was op 9 dec . 16 dec had ik ongesteld moeten worden. ik ben nu dus een week overtijd . mijn test was vanmorgen negatief . ik heb bij vlagen eem zeurende gevoel in mn onderbuik , steekjes links en rechts . je zou denken aan menstruatie pijn , maar dat lijkt me sterk aangezien ik altijd hele heftige menstruatie pijn heb. verder word ik met vlageb overvallen door moeheid en moet ik voor mn idee vaker plasssen dan normaal . herkent iemand dit ? ik heb geen gevoelige borsteb en nu ook niet. ben ook niet misselijk , sommige dingen lijken iets anders te smaken , maar kan niet zeggen dat ik t vies vind . zou ik misschien te vroeg testen ? tis vandaag pas 2 weken na de vrijpartij. . . ik heb nog nooit een menstruatie gemist , ben niet aan de pil of geweest de laatste jaren . we hebben er ook bewust voor gekozen , in de hoop zwanger te worden. waar moet ik nu van uitgaan ? herken iemand dit . ? ik heb ook t ene moment obstpatie en dan weer diaree en hoe !!! ik ben wel aan pruimensap omdat ik me zo oogeblaze voelde .
@saraaa83: misschien moet je even een eigen topic openen. Het gaat een beetje tegen de etiquette in om zomaar in iemand anders' post je eigen verhaal te gaan houden, dat niks met de originele vraag te maken heeft.
ik snap het ook wel hoor dat je je zorgen maakt. Heb zelf ook behoorlijk last van ongesteldheidskrampen en enorme hoofdpijn gepaard met heeeeeeeeeel moe zijn. Iedere keer zo begin van de middag begint het. Bij de eerste had ik dit allemaal niet zo overduidelijk als nu. Was er wel maar niet echt op de voorgrond. En nu ...... lijkt wel of ik me nu veel meer zorgen maak dan de vorige keer of het toch wel allemaal goed gaat komen En waar die onzekerheid vandaan komt?????? Geeeeeen idee Ik probeer mezelf steeds weer op te peppen zo van kom op joh komt goed maak je niet druk hihihihi Vaak genoeg blijven herhalen en het werkt enigzins bij me 8)