Coolbest drinken....

Discussion in 'Zwangerschap' started by FB1984, Dec 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Even een vraagje. Teveel vit A is slecht voor t ongeboren kindje toch?

Nu drink ik de laatste weken aardig wat Coolbest, hier zitten extra vitamines in ed. Sommige 400% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Zou dit kwaad kunnen denk je??

Coolbest lijkt me gewoon super gezond,dus denk zelf van niet... Maar dacht vraag t toch even hier hoe jullie er over denken;)

Bedankt alvast voor je reactie!

Liefs Fabienne

2. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    volgens mij zit er geen vitamine a in maar wel cd e geloof ik..

vitamine a zit in leverproducten als varkenslever leverpastei dat soort dingen...

dus gewoon drinken meiss..

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Zit volgens mij geen vitamine A in, zoals babyhope zegt.
    Overigens lijkt coolbest heel gezond, maar schijn bedriegt, er zitten ontzettend veel suikers in.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ga morgen toch eens kijken op het pak.
    Ze zijn nu op....
    Ja idd vit. A zit meer in lever natuurlijk:) hihi

Ja idd zitten misschien wel veel suikers in, das ook wel zo.
    Ik drink denk 1 pak in de 2 dagen, en t zijn 1liter pakken dus valt wel mee. Voor de rest drink ik eigenlijk alleen maar water en 1 glaasje cola per dag...

x

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij sommige van dit soort dranken.zitten er toegevoegde vitamines in ook vitamine a

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja volgens mij zit er wel vitamine A in, maar dat is veel minder dan in bijv. leverpastei. Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan (drink zelf ook heel veel multivitamine drankjes).

7. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ik drink er ook liters van weg heerlijk...maar idd..kijk ermee uit ivm de suikers die er in zitten!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

9. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
  10. emje

emje Niet meer actief

de coolbest orange light mag je ook niet veel drinken. bevat ook vitamine a.

11. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    schijnt toch geen kwaad te kunnen omdat er beta caroteen in zit en dat wordt omgezet in vitamine a en is niet schadelijk, het lichaam zet 600 microgram bèta-caroteen om in 100 microgram vitamine A. Het lichaam zet niet meer bèta-caroteen om in vitamine A dan het nodig heeft. De inname van bèta-caroteen leidt daarom niet tot een te hoog vitamine A-niveau en kan dus worden beschouwd als een veilige vorm van vitamine A. Bèta-caroteen heeft daarnaast wel een eigen bovengrens.
    Bèta-caroteen / pro-vitamine A / betacaroteen

Maarja precies die coolbest producten waar het in zit drink ik niet...en al helemaal geen light..

Maar het kan opzich geen kwaad..

Share This Page