Hoi, Ik zit al een tijdje te denken aan een 2e, maar wanneer het de beste tijd is. Nou kan ik natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar zou het het liefst gauw willen ( al kun je niks plannen ). Maar hoe qua inkomen etc. Mijn vriend en ik hebben een Wij ( bijstands uitkering ) 1150 euro p.m Werken allebei niet, ik ben werkzoekend momenteel en mijn vriend is nog niet in staat om te werken ivm ziekte. Ik heb nu een prachtige dochter van 1 jaar, en wij zouden graag een broertje of zusje zien voor haar. Maar zouden wij dit als gezin redden.. met een inkomen van 1150 euro en toeslagen , huurhuis, vaste lasten etc. Zouden wij genoeg extra toeslagen krijgen met een 2e wondertje? Ik zou graag reacties, informatie willen zien van andere ouders! Ook meningen van ouders die ook een bijstands uitkering hebben en meer dan 1 kind hebben. Dan word ik er wat wijzer van.. Hierbij wil ik wel nog even duidelijk zeggen dat ik absoluut geen haast heb hoor! Maar wil weten wanneer ik er aan toe ben. Toekomst valt niet te bepalen. Groetjes!
Hey Tasjaaa! Vind het stoer van je om dit gewoon te vragen. Heerst hier en daar toch een taboe op soms. Ik had 2 kinderen toen ik ging scheidden. Ik heb toen in een bijstands uitkering gezeten, en zat financieel helemaal aan de grond. Mijn scheiding heeft heel lang geduurd, en in die tussentijd kreeg ik een nieuwe relatie. Heel rustig aan opgebouwd. Althans, dat was de bedoeling. Ik had op dat moment een spiraal. Ik had goed en wel 6 weken 'verkering' toen ik zwanger bleek van de 3e! Toen heb ik heel erg in dubio gezeten. Financieel vooral. Ik kreeg ook ontzettend veel negatieve reacties van mensen om me heen. Voornamelijk gericht op het feit dat ik een uitkering had blabla. Uiteindelijk heb ik hiervan geleerd: Waar 2 kinderen eten (of in jouw geval 1) eten er meer hoor! Goed opletten hoe je jouw budget invult. Geef borstvoeding (gratis) ipv poeder. Koop geen pampers of huggies maar luiers van de lidl bijvoorbeeld. Koop geen potjes, kook gewoon zoutloos, en prak dat voor de kleine. Dat soort dingetjes. Inmiddels ben ik heel gelukkig getrouwd met mijn de papa van de 3e, en is het financieel natuurlijk lang niet meer zo slecht. Toch ben ik er alleen maar beter van geworden, cq vindingrijker, van de tijd dat ik met 2 kids in de uitkering zat. Je leert genoegen nemen met minder, en beseft je dan ook dat minder niet slechter is. Snappie? Ik heb door de scheiding ontzettend veel schulden gekregen. De ex is vertrokken met de noorderzon, en onvindbaar. Daardoor ligt zo'n beetje alles aan schulden die hij had bij mij. Nu willen mijn man en ik heel graag een 4e kindje. Financieel misschien niet het beste, maar jij kunt nu 100.000 euro op je bank hebben, en het volgende week helemaal kwijt zijn. Dan kom je ook voor het feit dat je ineens met veel minder moet doen. Je kan niet in de toekomst kijken, en daar door een beslissing nemen. Je kan wel in jouw hart kijken, en weten dat je alles over hebt voor je kids. En kinderen zijn snel tevreden hoor! Heel veel succes! ps er is een potje dat heet bijzondere bijstand. Voor kinderen wordt daar eigenlijk altijd wel geld vrijgemaakt. (mijn oudste ging toen door haar bed en heeft een nieuwe gehad van bijzondere bijstand) Groetjes apie3
Hoi Apie3, Bedankt voor jou bijzondere verhaal/reactie! Hier heb ik echt wat aan en kan ik verder denken dan alleen maar het rond komen.. Ik merk bij mezelf ook wel dat ik veel verandert ben ten op zichte dat ik bij paps en mams vroeger enorm verwend werd! En dan ook echt heel erg verwend. Dat ben ik nu totaal niet, ik geef alles aan me kind, kind op de 1e plaats en dan kijk ik daarna wel of ik zelf nog wat kan kopen. Ik ben gelukkig als zij gelukkig is en daar leef ik ook voor. Financieel redden we het nu aardig, en ja ik weet dat als er een 2e komt, het financieel toch wat minder gaat worden. Maar inderdaad dat betekend niet dat zij dat zo moet mee maken/voelen. Ik weet dat er een taboe is over ouders in de bijstand/uitkering, maar zelf luister ik daar nooit naar, en het interesseerd me echt niet wat die mensen vinden, die weten gewoon vaak niet waar ze het over hebben.. Ik ga ons kinderwens maar eens goed bespreken hoe wij dat voor ons zien en wat ons gevoel zegt.. Misschien een idee om eerst weer eens een baby uitzet bij elkaar te krijgen... dat heb ik bij mijn 1e ook gedaan lang voordat ik zwanger werd. Groetjes
Lieve poep, Ik had mijn baby uitzet bij de 3e pas binnen op de dag dat mijn water brak (ze was te vroeg, maar dan nog) ! Lekker snuffelen op het net. Marktplaats etc... Voor je het weet heb je m bij elkaar! Als jullie gevoel goed is, dan moet je er gewoon voor gaan! Je hebt dan nog 9 maanden. Voor al dat jij weet ben je dan miljonair. Voor hetzelfde geld zit je nog in de uitkering. Zoals je zelf al zegt: het kindje zal niets te kort komen! Super veel geluk, en laat je nog wat weten? xx apie