Hey meiden, Ik ben al een beetje aan het rond kijken voor een winterjas voor ons mannetje alleen vind ik het erg moeilijk qua maat! Hij is volgende week 9 mnd en zit net in maat 68. Dinsdag bij het cb geweest, hij is nu 71 cm en 8400 gram. Ik neig zelf naar maat 80 maar ja, in maart is het vaak ook nog koud! Iemand advies?
Volgens mij droeg ze hier met zo'n gewicht al 74. Maar ik zou voor 74 gaan. Vaak zijn winterjassen al wat ruimer. Hier past haar jas van vorig jaar nog redelijk. Dat was een 74 van Name it en ze droeg toen 80 maar dat merk valt gewoon groot.
Echt waar? Zijn broekjes (68) moet ik echt helemaal aansnoeren met die elastiekjes en dan nog zakken ze bijna van zijn kontje af. Nou zijn broeken natuurlijk ook wel anders als bovenkleding.
Mijn jongste draagt nu 68 en ik heb voor winterjas 74 gekocht. Liever wat aan de ruime kant en mocht het echt hard gaan qua groei (het is een flinkerd ), hoop ik dat hij het ermee red tot de uitverkoop en dan koop ik desnoods dan nog wel iets anders. Broekjes is zeker anders, bij mijn jongens wel idd, die dragen broeken altijd een maat kleiner dan bovenkleding. Jongens hebben meestal niet zulke flinke billen Ik zou als ik jou was voor 80 gaan, eerlijk gezegd, maar ik hou er wel van als het ietsje ruim valt, ook omdat je er nog wat onder draagt enzo...
Tja, lastig. Ik kijk zelf altijd naar de groeicurve en volg dan de lijn. Je kan dan een beetje zijn lengte inschatten tijdens de komende winter. Vaak koop ik dan een mooie jas die waarschijnlijk wel de hele winter past, en eentje extra via marktplaats (of op een andere manier goedkoop) in een grotere maat. Als je nl in maart een nieuwe jas moet, omdat de oude te klein is, heb je een probleem. Wat het altijd nog lastiger maakt is dat sommige merken groot vallen en andere klein. Zo had ik eens een superleuke jas van Kik-KID in 74, maar die was al te klein toen ik gem kocht (zoonlief had toen 62-68). Kidscase valt ook zo klem bijvoorbeeld...
Ooh heel lastig ja! Hier kan simon nog net 68 aan, maar 74 zit goed en mooi. Ik weet nu ff niet hoeveel hij weegt, maar ik denk wel voorbij de 9 kilo. Dus ik twijfel over 80 of 86. Ik ga passen en dan zie ik wel wat het wordt. Maar het idee van 1 maat groter en dan redden tot de uitverkoop vind ik ook wel een idee!
Hier zijn we met een goede 7 maanden en zo'n 8,5kg net over op maat 74. Heb vorige week een winterjas in maat 80 gekocht. Misschien koop ik voor de herfst nog een goedkoop jasje voor de overbrugging zodat hij met de echte kou gewoon goed in z'n maand 80 past.
@misa ik denk dat 86 voor jou zoontje erg groot is hoor! ik merk nu mijn zoontje naar maat 86 gaat, dat het echt een heel andere soort maat is, vaak geen baby vorm meer, en heel veel groter dan de stap van 74 naar 80. maar volgens mij moeten we allemaal gewoon naar de winkel gaan en passen die handel! hahahahaha
onze dochter zit net in maat 80 en ik heb maat 86 van winterjas.. nou groeit ze niet zo hard meer natuurlijk dus ik denk dat we er de winter wel mee doorkomen.. in jouw geval zou ik maat 74 van een merk wat ruim valt.. als nou eind van de winter te klein wordt, kun je altijd een goedkoop jasje aanschaffen.. Onze dochter was stukje jonger vorige winter. In februari paste 62 niet meer en heb ik jasje maat 68 bij zeeman gekocht, hartstikke leuk en kostte nog geen tientje. Doe het liever zo dan een veel te grote jas aan groot deel van de winter, lijkt me ook niet prettig..
ik heb vor mijn zoontje (69/70cm en 7,5 kg) een winterjas maat 74. Maat 80 was hem echt veel te groot geen gezicht en ook niet handig als hij straks loopt. En mocht hij ineens een groeispurt krijgen dan koop ik in de opruiming wel een goedkoopjasje maat 80. Ik vind een te grote jas geen gezicht.