Heey dames, Vanmorgen zijn we naar de verloskundige geweest voor de 12 weken echo. Er bleek vocht rondom het hoofdje en nekje te zitten. Een ruime hoeveelheid vocht. Op naar de gyn in het ziekenhuis, deze constateerde een ruime hoeveelheid vocht rondom het hele lichaampje. Bloedtest afgenomen voor infecties en morgen krijgen we te horen wanneer we naar het AZM moeten voor een nieuwe echo en vervolgonderzoek. Zo veel onzekerheid nu... en ze kunnen nog helemaal niets zeggen. Ervaringen???? Voel me zo machteloos. XXX
We zijn gisteren naar het AZM geweest. Toch geen goed nieuws de kans dat er sprake is van een afwijking is heel groot. Door de grote hoeveelheid vocht was de nekplooi 7,7 mm. Ze zag vocht om het lichaampje maar dacht ook wat vocht in de borstholte te zien. Omdat de kans heel groot is dat er afwijking(en) zijn, hebben we vandaag al een vlokkentest. Als hier niets uit komt, moeten we wachten tot de 20 weken echo. Gelukkig krijgen we volgende week al de uitslag van de vlokkentest. De hoop dat alles goed komt, verdwijnt beetje bij beetje maar ik hoop dat ze er nu achter komen wat het is en niet bij 20 weken. Dat lijkt me namelijk verschrikkelijk. XX Romina
och jee, wat een vreselijk nieuws! ik hoop dat het mssn toch nog mee zal vallen... en anders als het toch zo moet zijn dat ze er inderdaad maar zo snel mogelijk achter komen, hoe moeilijk ook... sterkte!
Jeetje meis...wat verschrikkelijk om zo van de roze wolk gegooid te worden... Heel veel sterkte en succes met de vlokkentest. Idd beter om zsm te weten waar je aan toe bent. Dikke knuffel!
Een vriendin van mij heeft dit gehad, klinkt precies hetzelfde. Zij vertelde dat het was alsof er onder de huid, over het hele lichaam door, vocht zat. Hun kindje is met 14 weken overleden en met 16 weken is zij toen ingeleid, geloof ik. Sterkte!
heey dames, Bedankt voor jullie steun. En Rozemarijke het lijkt inderdaad hetzelfde. We waren gisteren in het AZM voor de vlokkentest lag de baarmoeder heel erg gekanteld dus moesten ze na een poging via de buikwand het toch vaginaal proberen. Daar zaten wel meer risico's aan vast. Toen vertelde dus de gyn die erbij was (het waren er 2) dat de kans op een afwijking zo groot was dat het niet tegenover het risico van een miskraam stond. De kans was namelijk inderdaad ook groot dat het hartje er mee zou stoppen nu of in de komende weken, omdat toch veel baby's de geboorte niet zouden halen. Toen hebben we toch besloten om door te zetten want indien het een afwijking is willen we graag weten hoe groot de kans is dat dit een tweede keer ook gaat gebeuren. Het allemaal niet niks, maar alle feiten wijzen op een verschrikkelijk beslissing volgende week. XX
Wat heftig Roompje, de kippevel staat op mijn lijf! Ik heb geen ervaring met deze afwijkingen, maar wel met andere. Ook wij hebben een vreselijk moeilijke keuze moeten maken Ik wil jullie heel veel licht en liefde wensen!
Sterkte gewenst dan maar! Mijn vriendin heeft toen afgewacht, die kon het niet aan om zelf de beslissing te nemen om het leven van hun kindje te beeindigen. Maar hun kindje is toen dus een paar weken later toch overleden en daarna is zij ingeleid en bevallen van hun overleden kindje. Dat was een heel pijnlijke en zware bevalling, (dat schijnt altijd het geval te zijn als een kindje al overleden is), maar zij vond het toch wel heel fijn ergens ook, omdat dit wel helemaal paste bij hun grote verdriet en gemis. Maar wat je ook beslist: sterkte!
Ik vond de bevalling van mijn overleden dochtertje (bijna 23 weken) totaal niet pijnlijk. (maar goed, dat is even helemaal off topic)
Dat is helemaal niet altijd het geval en ik snap ook niet zo goed waarom je dat hier schrijft. Het heeft toch geen zin om TS met dit soort horrorverhalen te belasten?
Wil je ook heel veel sterkte wensen met wat er ( misschien ) komen gaat , t,is een zenuwslopende periode. Liefs Edith Mama van mees*