20 weken echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joep, 8 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Ik ben nu bijna 16 weken zwanger, en nu werd mij de keuze voorgelegd om een 20 weken echo te laten doen.
    Aan de ene kant lijkt het me wel nuttig, ja dan weten ze als er iets is bij de geboorte wat ze kunnen doen. Maar ik vind er ook wel een groot nadeel aan zitten, want als ze ook maar iets heel kleins vinden, laten ze het al onder zoeken in het radbout ziekenhuis. Met als gevolg stress en misschien zelfs hele moeilijke keuzes, wat vinden jullie hiervan.
    Ik ben zo benieuwd hoe en ander dit zien en of jullie het laten doen?
     
  2. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik vraag me af of er bij jullie een medische reden is om het te laten doen, dan kan ik de angst wel voorstellen.
    Wij hebben een 20 weken echo laten maken omdat we het geslacht wel wilde weten. Ik heb geen moment nagedacht over het feit dat er medisch iets naars naar voren zou komen. Ik ben echt blij dat we het hebben laten doen ik heb het ook op dvd staan en kijk er nog wel eens naar.
    Maar de keus blijft natuurlijk bij jullie.
    Ik wens je veel succes met het maken van de beslissing!
     
  3. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik mocht ook kiezen of ik een 20-weken echo wilde of niet. Mijn veloskundige deed dat altijd al, maar volgens mij is het vanaf 1 januari zo dat iedereen die vergoed krijgt.
    Voor mij is er ook geen medische reden voor de 20-weken echo, en ik sta daar ook niet zo bij stil, maar ik doe het wel. Ik vind het gewoon leuk om onze kleine weer even te zien :D Ik moet 23 februari, is net op het randje maar het zat al helemaal vol!
     
  4. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi,

    Wij laten het ook doen, 10 maart. Wij hebben van de verloskundige een folder gekregen op de eerste controle waarin ze uitleggen dat je er goed over na moet denken omdat er inderdaad medische afwijkingen zichtbaar kunnen zijn. Maar we willen het wel graag laten doen.
     
  5. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik wilde heel graag een echo met 20 weken, en bij mijn verloskundige
    kon dat ook makkelijk. Ik wilde gewoon graag mijn kleintje even
    kunnen zien. Ook wilde ik weten wat het zou worden.
     
  6. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik krijg met 20 weken ook weer een echo, het gaat hier om een structuele echo, dit is noodzakelijk voor het gezondheid van het kind, ik sta nml onder een gynacoloog en heb niet echt de keus om ja of nee te zeggen, slik nml medicijnen en ze gaan nu o.a kijken of het kindje er last van heeft.

    tja bij mij gaat het dus niet echt om kiezen..
    maar ik zou me er niet al te druk om maken!
    de meeste vrouwen doen toch ook een 3 d echo? als er echt iets heel erg mis is zie je het daar ook wel op denk ik..
     
  7. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Ik heb niet echt een medische reden om het te laten doen, maar ze lieten mij het allemaal zo negatief over komen, vandaar mijn vraag.
    Ik denk dat ik het ook maar laat doen, het blijft natuurlijk altijd leuk om het kindje weer te zien.
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ja hoor, je moet er maar vanuit gaan dat alles goed is toch??
    Kun je je kleintje toch weer even mooi zien, en zien bewegen, geweldig toch! ;)
     
  9. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    ik heb elke 3 weken een echo in het ziekenhuis en vind het elke keer weer super om hem te zien
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    wij hebben het net dinsdag laten doen,
    we waren een beetje zenuwachtig.
    maar het was geweldig leuk om te zien, dat alles goed was, en zich prima vermaakte.
    en...als er dan toch wat is, zijn ze er vroeg bij, zo moet je maar denken.
     

Deel Deze Pagina