Wassen met neutral of toch met gewone wasmiddel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suzanne1982, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik ben even benieuwd wat jullie doen/hebben gedaan.

Ik moet alle babykleertjes nog wassen en aangezien mijn verlof na vandaag begint en ik me heb voorgenomen dit soort dingen nu te gaan doen ben ik aan het nadenken over het wasmiddel.

Bij de eerste kleertjes van onze dochter heb ik een paar weken Neutral gebruikt, maar omdat het nergens naar ruikt ben ik heel snel weer overgestapt op ons vertrouwde wasmiddel van de C1000. Onze dochter heeft nooit ergens last van gehad en in onze familie komen allergiën e.d. niet voor, dus nu overweeg ik om de kleertjes gewoon, zonder wasververzachter, maar met ons vertrouwde wasmiddel te wassen. Maar ik twijfel dus een beetje. Zal ik toch een pak Neutral halen en daarmee gaan wassen of...? Wat vinden jullie?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou bij een eventuele volgende kindje alles weer met Neutral gaan wassen...

3. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Wij hebben alles vanaf het begin in het 'gewone' wasmiddel wat wij altijd gebruiken gewassen. Ik gebruik witte reus en color reus waspoeder.

Er komen wel allergieën voor in de familie, maar vond het onzinnig om hiervoor nou speciaal neutral aan te schaffen terwijl ik dat ook niet gebruik. Het is nou niet of ik het met bakken tegelijk in de wasmachine gooi en daarbij is de geur niet enorm overheersend.

m.a.w. ik heb het niet gedaan en tot op heden geen klachten en wel fris ruikende was :)

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik koop lekker weer Neutral voor deze beeb de eerste maanden. Als je graag lekkere geuren eraan wilt koop je geurzakjes ofzo.

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier gewone wasmiddel gebruik robijn en voordeel wasverzachter van de ah gewone merk... Ruik lekker en fris en als je beeb er uitslag van krijg kan je altijd nog die wasmiddel halen en alles ff snel uitwassen toch

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    je kunt rustig je eigen wasmiddel gebruiken hoor. Als je bang bent voor reacties dan zou je in het wasverzachterbakje een scheutje blanke azijn kunnen doen. Azijn haalt de laatste zeepresten uit je kleding en laat het zachter aanvoelen.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Vanaf begin gewoon meegewassen met de onze. Ariël met wasverzachter erbij :)

Zolang het tegendeel bewezen is hier geen aanpassingen ;)

8. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad, de kans dat je op wasmiddel reageert is klein. Zal bij ons tweede spruitje ook gewoon ons eigen wasmiddel gebruiken en in plaats van wasverzachter een scheutje azijn.

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier ook alles met gewoon wasmiddel gewassen, de eerste wasjes nu wel met heel weinig wasmiddel (de helft)

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja hoor gewoon wasmiddelen geen verzachter maar dat gebruik ik zowiezo niet.
    groetjes paula

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb voor onze tweede ook gewoon altijd met ons eigen wasmiddel gewassen. Ik gebruik geen wasverzachter meer maar dat is vanwege zijn eczeem, de eczeempoli raadde dat af omdat dat in de kleding blijft zitten.

Als het niet helemaal vertrouwd gewoon nog even een extra spoelronde aanzetten na de reguliere wasbeurt.

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik gebruik neutral omdat wij dat altijd al gebruiken voor de was.
    Mijn partner kan niet over andere soort wasmiddelen, dus is het makkelijker om alles ermee te wassen.

13. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    ik gebruik ook gewoon ariel of robijn voor de kleertjes. alleen iets minder dan bij een gewone was. daarnaast gebruik ik wel wasverzachter speciaal voor bb van robijn. want vind het toch wel fijn als de kleertjes ook zacht zijn. die is anti allergeen en speciaal voor de gevoelige huid. daarnaast zit er in bijna alle wamiddelen parfum. of je moet inderdaad voor neutral gaan. maar mijn kinderen hebben er nooit last van gehad.
    ik was wel iedereen zijn was apart. iedereen heeft ook echt een eigen wasmand hier in huis.

14. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    ik heb alles gewassen met ariel sensetive zit lekker klein beetje geur aan, maar zonder wasverzachter

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    heb wel met neutral gewassen....

16. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Neutral :) . En als je wasverzachter wil . Die van neutral mag ook .

17. Djingo

Djingo Niet meer actief

Binnenkort ga ik de kleertjes wassen en voor de zekerheid heb ik toch maar neutral gekocht.
    Is het verstandig om het gekleurde eerst een nacht in azijn te zetten ivm het overlopen van kleuren?

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Gebruik nooit wasverzachter, wel gewoon met ons eigen wasmiddel (eigen merk Hoogvliet)

19. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Nou het tweede wasje zit nu in de wasmachine met gewone wasmiddel zonder wasverzachter. Ik lees namelijk hier en daar dat wasverzachter niet zo goed is, dus dat laat ik maar even achterwege.

Bedankt voor alle reacties!

20. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik heb eigenlijk nooit last met kleuren die doorlopen. Ik heb net veel blauw met wit gewassen en alles ziet er nog helemaal origineel uit. Mijn dochter heeft veel roze met wit en ook dat gooi ik gewoon in de machine. Nooit ergens last. Ik heb zelf een felblauwe broek. Die heb ik wel eerst in de azijn gezet. Dus alleen bij hele felle/donkere kleuren doe ik dat...

Deel Deze Pagina