Herkent iemand dit?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Elisa205, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisa205

Elisa205 Actief lid

12 apr 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sinds een paar dagen geef ik volledige flesvoeding. Hiervoor een combinatie van bv en fv op verzoek.

Mijn zoon weegt iets meer dan 5 kilo en mag dus 5x 180/6.
    Alleen drinkt hij nu steeds flesjes van 60/2 en valt dan in slaap of houdt zijn lipjes strak op elkaar om 1 à 2 uur later zich weer te melden voor een voeding van 60/2. Soms drinkt hij we 120/4 en een enkele keer 150/5. Er zit nu niet echt een ritme in...

Kan dit komen door het overstappen van een combinatie bv/fv naar volledige fv? Toen ik de combinatie gaf dronk hij wel steeds 100 ml (ik kolfde toen ook). Herkent iemand dit?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kunstvoeding valt zwaarder dan moedermelk, dus nu hij volledige kv krijgt moeten zijn darmpjes daar gewoon aan wennen. Elke keer 60/2 drinken met 1 a 2 uur ertussen lijkt wel op het drinkritme van een bv-kindje. Hij heeft gewoon tijd nodig.

Ik zou hem dus volgen, hij zal vanzelf aangeven wanneer hij klaar is voor meer. Dan zul je ook een ritme gaan ontdekken.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

5x180/6 = 5x200cc melk en is dus 1 liter melk. Dat zou ik voor een ukkie van 1 maand echt niet aanraden. Ik zou m volgen en kijken wat hij drinkt. Welke fv geef je? Hypoallergeen is wat lichter verteerbaar, omneo voor krampjes en zit dus een aantal procent jbpm in en is dikkere voeding.

Ik zou me voor nu nog niet druk maken als hij helder en alert is en genoeg plasluiers heeft.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel natuurlijk ritme voor kind dat moedermelk gewend is. Niks mis mee, gewoon je kind volgen. Mocht je nog wat melk kunnen kolven, blijf dat dan zo lang mogelijk geven, je borsten maken nu afbouwmelk, en dat heeft een heel hoge concentratie aan afweerstoffen en beschermende stoffen. Ook als je er elke dag maar iets van 20-50cc uit kolft geef je je kind daarmee heel veel wat je kind nodig heeft!

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Dat deed mijn dochter ook! Nu drinkt ze overdag 150/4, maar het heeft zeker 3 weken geduurd voor ze dat dronk.
    lekker op verzoek voeden, komt vanzelf goed;)

6. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee. Ik zit nl in een vergelijkbare situatie.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    De richtlijn is toch 150cc per kilo lichaamsgewicht? Dan zou hij aan 750cc genoeg hebben. Verder zo veel mogelijk je kind volgen, je kan het toch nietndeingen. Ik duim voor je dat er snel wat meer tijd tussen de flessen zit.

8. Elisa205

Elisa205 Actief lid

12 apr 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Tnx voor de reacties! Ik geef hypoallergene flesvoeding.
    Zoontje is verder alert en heeft genoeg plasluiers. Ik moet zeggen dat het ook goed voelt om zijn ritme te volgen.

Ik zat er vooral een beetje mee dat het niet 'volgens het boekje' (bijv. de richtlijnen op de verpakking) ging. Gelukkig geeft hij goed aan wanneer hij honger heeft. Ik geef dan kleine flesjes en als hij daarna nog honger heeft bied ik nog meer aan.

Wat betreft afbouwmelk: dat wist ik helemaal niet. Helaas was er, omdat ik fulltime kolfde, niet veel nodig om mijn melkproductie af te bouwen :(.

Deel Deze Pagina