Herkent iemand dit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Suus84, Aug 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het geen KMA is kan ze mogelijk sojavoeding wel verdragen? Zou iig met de kinderarts alle opties bespreken en vooral ook tegenvragen stellen aan de kinderarts: wat is normaal, wat niet? Zorg dat de arts volledig helder heeft hoe de klachten eruit zien, film het huilen/krijsen, beschrijf de onrust, geef aan wat dat met jullie als gezin doet en wees duidelijk dat je GEEN genoegen neemt met pedagogisch ingrijpen op een medisch probleem.

2. Suus84

Suus84 Niet meer actief

ff een update. We zijn ondertussen bij de kinderarts geweest. Zij zag geen reden om nutramigen uit te schrijven. We moesten 2 weken lang nutrilon ha proberen. Ook hierbij bleef ze dezelfde klachten houden. Vandaag weer geweest en voorgelegd dat het niet verbetert. Nu vermoeden ze evt lactose intolerantie. Nu moeten we 2 weken nutrilon soya gaan proberen. Indien dit niet werkt krijgen we weer 4 weken nutramigen en gaan we weer blind provoceren.

3. raspberry

Nou, in ieder geval een behandelplan met vooruitzicht op nutramigen als de soja ook niet helpt... ;)
    Hopelijk is de soja dan genoeg en krijgen jullie snel rust!

4. Suus84

Suus84 Niet meer actief

We zijn vrijdag met de N.utrilon S.oja begonnen. Het was nergens in de winkel te krijgen dus moest het online bestellen. Ze dronk al haar flessen leeg vrijdag. Dus we dachten dat ze het wel lust. Sinds gisteren drinkt ze haar flesjes niet meer leeg. Kan het plots zo zijn dat ze het toch niet lust?? Ze is ook wel erg huilerig, hangerig, trekt aan haar oor. Haar wang is ook erg rood aan die kant. Ze loopt alleen maar te kauwen en gaat heel vaak met haar tong over haar tandvlees. Het tandvlees is aardig hobbelig aan de onderkant. Maar vind het moeilijk in te schatten of het tandjes zijn waar ze evt last van heeft. Zit te denken om haar voor de nacht een zetpilletje tegen de pijn te geven. Ik weet niet of het kwaad kan aangezien ik niet weet of er tandjes doorkomen.

5. raspberry

Als ze enkel niet wil drinken, en zeker in combi met de andere dingen die je noemt, zou ik denken dat het tandjes zijn en even afwachten verder. Soja is iig beter van smaak dan nutramigen, dus als ze die dronk, kan ik me bijna niet voorstellen dat ze de soja niet lust.
    Wat doet ze als je even een zetpil geeft en/of dentinox op het tandvlees smeert?

6. Suus84

Suus84 Niet meer actief

dentinox had ik geprobeerd en dan is ze even een half uurtje rustig en dan begint ze weer. Zetpil heb ik nog niet geprobeerd. Heb 60 mg zetpillen. Maar ik kom er niet echt uit hoeveel ze mag hebben. Vind de bijsluiter nogal onduidelijk. Wil haar straks een zetpilletje geven.

7. raspberry

Met 5 maanden mogen ze gewoon 3 keer 120 per dag :)
    Een half uurtje rustig op dentinox lijkt me wel duidelijk tandjes dan. Dentinox bevat lidocaine en dat is een kortdurende pijnstiller, dus logisch dat het effect na een half uur weer weg is :)

8. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ik zal vandaag is kijken voor 120 mg zetpillen. Van de 60 mg moet ik er dan 2 inbrengen. En ze vind het helemaal niks zetpillen.
    Heb haar gisterenavond voor haar half 7 fles een zetpil gegeven van 60 en om 2230 nog 1 van 60. Tevens na elke fles een wat dentinox aangebracht. Heb haar niet gehoord vannacht. Ze wilde haar laatste fles amper drinken. Ze bleef ook continu aan haar rechteroor trekken en over haar wangen wrijven. Wangetjes waren ook weer vuurrood. Maar kan het geen oorontsteking zijn?

9. raspberry

Als je daarover twijfelt, zou ik dat even laten checken bij de huisarts, want dat kan idd wel.
    Die wacht altijd eerst even af, voor er behandeling gestart wordt. Bij oorontsteking wordt altijd 3 dagen afgewacht, (is althans het protocol, niet elke arts houdt zich daaraan), voordat er gestart wordt met AB.
    AB helpen namelijk niet tegen virale infecties, alleen tegen bacteriele, en bij virale infecties zie je vaak verbetering na een paar dagen.

Maar tandenpijn trekt ook door naar de oortjes, dus het trekken kan ook daarvan komen. Maar als je laat checken weet je het zeker :)

10. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Vandaag weer bij de kinderarts geweest. De kleine reageert erg goed op de soja voeding. Ze is ook super vrolijk. De arts vermoed dat ze niet tegen de melksuikers (lactose ) kan. We moeten voorlopig doorgaan met de soja voeding. Over 3 maanden moeten we weer terug. En in die tussentijd moeten we haar af en toe een paar hapjes vla of yoghurt geven en kijken hoe ze reageert.

11. raspberry

Wat fijn dat het dan enkel lactose-intolerantie is waarschijnlijk, en geen eiwittenallergie! En wat heerlijk dat ze het op deze voeding goed doet!

12. luna1978

luna1978 Actief lid

Dec 17, 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken ook het een en ander. Huilen na fles, rommelende buik, voorkeurshouding, veel scheten laten, overstrekken.

We hebben nu dr. brown fles, nutricia voor hongerige baby's (5 x 180+6) en voor de voorkeurshouding 4 keer naar de osteopaat geweest en hij slaapt in een zijligkussen. De afplatting zat op 107,1 % (108 is max.) en is nu 2 maanden later nagenoeg weg. Je ziet het nog amper. Ook hebben we aan een kant boeken onder het ledikant, zodat hij iets omhoog ligt. Na de voeding, hou ik hem ook nog een tijdje rechtop om het eten wat te laten zakken. En wat ook heel erg helpt denk ik, is regelmaat met voedingen en slaapjes. Hij is nu bijna 5 maanden en super tevreden, huilt amper en drinkt en slaapt goed.

Maar het blijft toch altijd lastig om erachter te komen, waarom ze veel verdriet hebben. Succes en sterkte met je ukkie! :)

13. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Hier gebruiken we ook de dr brown fles. Had eerst de difrax, maar die zoog ze vacuum. Had toen de rubberen ring uit de bodem gehaald en gaatje groter gemaakt maar hielp niet. Wij zijn ook bij de osteopaat geweest voor de voorkeurshouding, maar vond dat niet echt helpen. Toen zijn we naar een manueel therapeut/fysio gegaan die baby's met voorkeurshoudingen behandeld. Toen is het in razend tempo goed gegaan met haar. Een week of 2 terug is er een hoofdmeting gedaan om te kijken of ze een redressiehelm nodig had. Maar die was niet meer nodig. Wij hadden ook een zijslaper, maar ze was zo sterk aan haar voorkeurskant dat ze er met 2 dagen al terug rolde.
    Het hoofdeind van het bedje staat hier ook omhoog ivm reflux. Slapen doet ze s nachts prima. Op de dagen dat ik werk gaat ze naar de gastouder en vind het dan zo zielig om haar wakker te maken. Op de dagen dat we thuis zijn slaapt ze tot 8 uur half 9. Gisteren was het half 10 geworden

Share This Page