Iemand ervaring met koemelkallergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Diana82, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diana82

    Diana82 Actief lid

    7 nov 2006
    353
    0
    0
    Mijn zoontje van 4 maanden heeft waarschijnlijk een koemelkallergie. Zijn er hier mensen die daar al ervaring mee hebben?
     
  2. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Mijn dochter van 5 maanden heeft het waarschijnlijk ook. Ik ben nu met een eliminatie-dieet bezig om te kijken of haar eczeem ervan weggaat. Ze zit helemaal onder! Ik ben zelf tot mijn 14e allergisch geweest voor koemelk, dus ik vermoed dat mijn dochter dat ook zal zijn.
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman heeft ook KMA. Bij haar zijn ze er pas achter gekomen toen ze 7 maanden was.
    Vanaf toen krijgt ze speciale melk (friso allergy care) en een KM-vrij dieet. Haar eczeem is weggetrokken en ze heeft bijna nooit meer krampen!
     
  4. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    mathiis heeft ook kma. wij zijn er na een week of tien achter gekomen. een wereld van verschil. Ik gaf en geef bv en moet dus zelf alle km uit mn eten weglaten. lastig, maar wel te doen.
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn heeft altijd ontzettend veel gespuugd, veel buikkramp en huiduitslag (maar niet echt eczeem). Ook heel erg onrustig.
    Na 3 maanden zijn we op Friso intensief overgestapt en binnen 2 dagen had ik een ander kindje dat niet meer spuugde en veel rustiger was.
    Na 3 weken geprovoceerd met gewone flesvoeding en ze had direct weer het bedje ondergespuugd

    We hebben begeleiding van een diëtiste met de bijvoeding.

    Nu zijn we heel voorzichtig aan het provoceren (nadat de introductie van bijvoeding goed is verlopen). Eerst geprovoceerd met brood met koemelk, toen yoghurt en ga binnenkort gewone flesvoeding uitproberen. Ze reageert goed op de yoghurt.

    (wat zal ik blij zijn als ik van die stinkvoeding verlost ben)
     
  6. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Hier ook een kindje met KMA.
    Werd al vrij snel na zijn geboorte duidelijk. Hij heeft veel eczeem, krampen, kreunen gehad.
    Na 5 maand borstvoeding met een koemelkvrij dieet bleek dat hij het beter deed op Nutramigen. Dit heb ik totdat hij 9 maand was gebruikt. Nu zit hij op de soyavoeding en heeft hij echt veel minder last van zijn eczeem.
    Nu vermoeden we dat hij wellicht ook niet zo goed tegen kippeneiwit kan.

    Mijn man was als kind heftig allergisch met huidproblemen en ik heb constitiuneel eczeem dus helemaal verbaasd zijn we niet.
     
  7. wendyfardo

    wendyfardo Bekend lid

    6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    tycho heeft waarschijnlijk ook KMA dit is al snel vastgesteld tycho krijgt ook nutramigen en ow wat heb ik een ander kindje ervoor terug gekregen

    heb tot 3 keer toe geprobeerd 'gewone' voeding te gebruiken maar steeds niet goed erop gereageerd

    tycho heeft ook een speciaal dieet van de dietiste
     

Deel Deze Pagina