Herkent iemand dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CindyJessie, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hallo allemaal,
    Mijn dochter is morgen 12 weken. Ik heb al eerder topics geopend..het loopt gewoon niet zo lekker nog..
    Ze is nog erg onrustig. Slapen gaat nog zeer moeizaam.
    Ze krijgt medicatie tegen verborgen reflux, sindsdien is het vele huilen gestopt.
    Vrijdag kunnen we naar de kinderarts, om het daar eens te bespreken.

Nu vroeg ik me 2 dingen af, misschien herkent iemand dit?
    Kan een baby op deze leeftijd al erg kwijlen? Ze is helemaal nat steeds. Als ze in de draagdoek zit is het tshirt van mijn man bijvoorbeeld, helemaal nat. Soms loopt het er uit en ze blaast echt de hele dag bellen. Ik moet d'r zo echt omkleden, zo nat is ze nu.

Iets anders..al een paar keer zet ze het op een brullen als ik haar aan mijn moeder, bijvoorbeeld, geef. Ze kalmeert bij mij, maar soms huilt ze dan ook door. Waarom ze dan zo huilt..ik kom er niet achter.
    Kan een baby al zo kenbaar maken dit niet te willen? En echt bij mamma te willen zijn? Ik vind het zo apart. Mijn moeder durft d'r soms niet meer op te pakken:(

Het is mijn tweede kindje..maar zo voelt het echt niet. Wat een getob.
    Alvast bedankt voor het meedenken!

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja herken het. Hier vanaf een maand of 3 kwijlen als een malle...dacht dat er al een tandje kwam, maar die kwam pas met 7,5 maand haha. Geen idee wat het geweest is.

En mijn zoontje moest ook al heel jong (maand of 3/4) niks van mijn schoonmoeder hebben...terwijl mijn dochter helemaal weg van haar is. Als zij de kamer binnenkwam en hij lag 3 meter verder in de box zette hij het op een krijsen...

3. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Kwijlen herkenbaar! Hier wordt er vanaf een maand of 3 flink gekwijld! Nog geen tandjes tot op heden!

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ik herken het allebei. Dat kwijlen was maar ff...hij kwijlt nog maar lang niet meer zo erg! Ook gepakt worden door andere vindt hij niks...nog steeds met fases niet, meer niet dan wel...

Leuk he zo'n tweede...je denkt dat je het allemaal wel weet...maar dat valt vies tegen he! :p

5. Alisha

Alisha Lid

1 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat kwijlen is normaal rond de 3 maanden toch ? er wordt speeksel aangemaakt als voorbereiding op t vaste voedsel wat er binnenkort gegeten gaat worden, maar omdat ze op die leeftijd nog niet kunnen slikken loopt alles naar buiten... heel herkenbaar dus ;)

heeft je moeder een bepaalde (heftige) lichaamsgeur?? bijv sterke parfum? of rookt ze ofzo?? dat dat misschien 'afschrikt'?? anders zou ik t niet weten...

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Dat van het kwijlen, geen idee, is al weer even geleden :).

Maar dat van je moeder herken ik zeker, maar dan bij m'n vader. Als hij haar oppakt is het brullen. Ze vind het niet erg als hij er is en tegen haar praat of zo, maar vasthouden en of knuffelen, ho maar! Nu heb ik zelf niet echt een goede band met hem, dus ze ziet hem heel weinig, werkt natuurlijk ook niet mee. Ik laat haar het iig aangeven. Hij mag het proberen, maar als ze gaat huilen pak ik haar over. Maak er geen drama van, troost haar een beetje en dan gaat ze weer lekker spelen. Wie weet gaat het ooit nog over, zo niet dan niet.
    Is natuurlijk een stuk minder leuk als je je moeder wel regelmatig ziet en een goede band met haar heeft. Misschien heeft ze echt even behoefte aan haar mama. :).

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vanaf 3 maanden gaan de speekselklieren werken.
    Hier waren ze alle 3 altijd doorweekt maar die 1ste tanden kwamen pas met ruim 8 maanden.
    Dat huilen herken ik vooral van de jongste.Van mijn andere 2 kinderen is het alweer even geleden.Mijn jongste huilde zelfs als ik haar aan papa gaf dus inderdaad herkenbaar maar gaat ook weer voorbij.

8. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Het kwijlen kan ook wat toenemen door de medicatie.

En het aanhankelijke heeft ons meisje ook ( ernstige reflux en KMA baby )vergeet niet dat je meisje erg veel pijn heeft gehad en dat jij haar hebt getroost en bij jou voelt ze zich geborgen.

9. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Bedankt voor de reacties!
    Mijn oudste dochter kwijlde echt nooit, ook niet op latere leeftijd. Dus nu ik steeds een kletsnatte baby heb:), vond ik het even apart haha.
    Tja, mijn moeder is heel lief, ze praat soms wel wat hard. Eén van mijn katten is ook als de dood voor haar:D.
    Ik denk zelf niet dat het iets met haar te maken heeft, eerder dat mijn dochter gewoon snel gaat huilen wanneer ze niet lekker in haar vel zit.
    Gisteren huilde ze weer direct toen mijn moeder haar pakte, maar ze bleef daarna ook onrustig. Vrijdag heeft ze gezellig op schoot gezeten en bleef ze de hele middag vrij rustig. Ze viel ook makkelijk in slaap in de draagdoek. ( Ik hoefde niet eerst een kwartier te lopen door de woonkamer)
    Dus het blijft wat zoeken wat dat betreft..
    Fijn om herkenning te lezen!

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.332
    10.295
    113
    Onze uk kwijlde ook enorm! Daarbij kreeg hij ook echt al een tandje.
    Hij heeft ook medicatie gehad maar had ook erg de behoefte bij ons te zijn.

Als je niet in eens op hem afstapt en naar toe gaat huilt hij niet.misschien toch te luid en maakt ze misschien teveel bewegingen. Daar schrikt uk van.

Deel Deze Pagina