8,5 maand.. Hoe betere nachten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marley, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Mijn kindje is nu 8,5 maand jong, ze heeft nog nooit doorgeslapen... En nu breekt het me op. Ze gaat rond 19.00- 19.30 naar bed, ze krijgt rond 23 u nog een papfles en dan wordt ze nog 2 keer per nacht wakker en om 5 u begint haar dag.. Het breekt me zo op. Sinds 2 weken geef ik s nachts geen bv meer om mezelf te sparen, alleen nog ochtend en avond.
    Maar hoe leer ik haar van 7 tot 7 te slapen? Ik heb nog een kindje, dus overdag bijslapen lukt niet.

Ben benieuwd naar tips of ervaringen!

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn oudste sliep pas bij 15 maanden door toen hij in een groot bed ging omdat de tweede op komst was, eenmaal in dat grote bed sliep hij direct door, hij werd daarvoor 5 keer per nacht wakker voor de speen, ging pas slapen om 22.00 en werd om 05.00 al wakker

Nu is hij de beste slaper, mag graag in bed liggen en lekker uitslapen

Onze dochter sliep pas bij 2,5 jaar door dit bleek medische oorzaken te hebben keel neus en oor, toen ze eenmaal neus en keel amandelen eruit had en buisjes kreeg sliep ze door,

Onze jongste sliep door vanaf 13 weken tot de 8 maanden, ze is nu 14 maanden en sinds ze 8 maanden is krijst ze elke nacht, niet even 2/3 keer eruit goed leggen aai over de bol en weer slapen maar echt krijsen de hele nacht, de andere twee werden er ook altijd wakker van, nu kunnen ze slapen tot 5 uur half 6 en worden dan " pas" wakker van haar huilen, zelfs bij ons in bed nemen heeft geen zin,

Nu blijkt zij hetzelfde te hebben als onze middelste en worden volgende week haar neus amandelen verwijderd en krijgt ze buisjes, keel doen ze niet onder de twee jaar en als ze twee bekijken ze of het zinvol is of niet. Maar liever niet natuurlijk ;)

We hopen dat zij hierna ook beter zal slapen,

Bij slapen kan ik helaas ook niet, mijn dochter slaapt net op tijden dat ik de kinderen naar school breng met de wandelwagen en zodra we weer thuis zijn word ze met een half uurtje weer wakker dus dat heeft geen zin voor mij, in de middag kan ook niet omdat ik dan weer met het ophalen van de kinderen te kijken ,

Helaas is het even door pokkelen, ik heb wel het voordeel dat mijn man ook weleens avonden doet, dan kan ik nog weleens terug naar bed om even bij te tanken.

Vanochtend zat ik met 3 kinderen om 05.00 uur beneden te ontbijten ;) ik zie het positieve er maar van .... Ik heb ze optijd klaar om naar school te brengen ;)

Nee maar serieus, ik hoop ook dat er snel beter geslapen word, op een gegeven moment word je er gaar van

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Een papfles om 23.00, valt dat niet heel zwaar op de maag?
    Ik kan me voorstellen dat dit juist averechts kan werken, en ze
    hierdoor juist actief is s'nachts, eten is om energie mee te krijgen...Op deze manier ben je, met 8,5 maand, toch haar natuurlijke slaapritme/eetpatroon aan het onderbreken.
    Ik zou die laatste fles niet meer doen, en dan kijken wat er gebeurd.

Wat gebeurd er als je wel een nachtvoeding geeft? Ik weet je situatie niet, maar half slapend voeden, en vriend dan kind weer weg laten leggen, dat werkte hier beter dan de hele nacht op zijn met een kind dat niet wil slapen..

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    je bent niet de enige hier ook gister sliep ze pas om 22.00uur en 3 uur snachts was ze wakke4 pas om 5 uur viel ze weer in slaap tot 8 uur. Laat dit een korte fase zijn aub

Deel Deze Pagina