Ik heb rond 2 januari mijn eisprong gehad en zit dus op het wachtbankje. Door een mk in december, weet ik niet wanneer mijn nod is. Nu is mijn verstandskies al een tijdje aan het doorkomen. Dit doet inmiddels zo veel pijn dat mijn schoonzus (tandartsassistente) mij sterk aanraadde om naar de tandarts te gaan. Ik vermoed dat de tandarts röntgenfoto's zal willen maken, maar stel ik ben zwanger.... en wat als de kies eruit moet? Dan moet ik een verdoving... Ik wil eigenlijk wachten totdat ik zeker weet of het wel of niet zo is, maar ik weet dus niet wanneer ik dat weet! En ik weet niet hoe lang ik de pijn nog trek. Wat moet ik nou???
Wij zijn bezig met zwanger worden en vorige week zei de tandarts dat mijn verstandskiezen "tijdbommen" zijn, dus ik ga er binnenkort last van krijgen. Hij wil me wel doorverwijzen naar de kaakchirurg om ze alle 4 te laten trekken. Ik hoorde wel dat ze geen verstandskiezen trekken tijdens een zwangerschap, waarom precies weet ik niet. Toen ik eerder veel last had van een doorkomende verstandskies was het gaan ontsteken, daarvoor moest ik toen van de tandarts spoelen met waterstofperoxide, dit kun je gewoon kopen bij de drogist.
Ik werk bij de tandarts, en als je zwanger ben mag je gerust verdoving hoor. Wel even melden want dan krijg je een ander soort verdoving. Foto"s maken doen we idd niet
Ik zou gewoon even je tandarts bellen om te overleggen. Wie weet is er een andere oplossing voor je. En ik duim voor je dat je niet ongesteld wordt.
Dank voor jullie reacties. Ik wil het liever niet hardop uitspreken, omdat ik bang ben de goden dan te verzoeken.... Eigenlijk wil ik niet dat de kies getrokken moet worden. Kies zit nog te diep om te kunnen trekken. Denk daarom dat tandarts eerst foto's zal willen maken. Ben als de dood voor alles wat met naalden en pijn (door externen toegebracht). Ik word al panisch bij het idee. Wil niet dat de tandarts preventief gaat verwijderen terwijl het wellicht niet nodig is...
Bij mij ligt een verstandskies onder plat hier zeggen ze al heel lang van dat hij verwijderd moet worden omdat ik er ooit last van zou kunnen krijgen. Nou hij zit er nog steeds en nog altijd geen last. Ik heb altijd zoiets van, als ik er geen last van heb, lekker laten zitten
Zusje bij mij zijn alle 4 de kiezen verwijderd. Paar waren nog niet door. Kreeg een verdoving en het was zo gebeurd. Was er erg angstig voor maar alles ging goed. Had zelf nadat de verdoving was verdwenen geen last.
Zusje, ik zou zo snel mogelijk al je verstandskiezen eruit laten halen. Last wil je er echt niet van krijgen.... Snap niet dat tandartsen die dingen zolang laten zitten Bij mij zeiden ze ook, we wachten tot je er last van krijgt. Toen kreeg ik er last van.. konden ze het niet meer verdoven... want ik had er last van :S Lag ik daar bij de kaakchirug, met verdoving die niet werkte, en een kies die eruit moest.. geen pretje... en een maand later moest ik alsnog onder narcose, om alles helemaal op te ruimen, en heb ze toen meteen mijn andere 3 kiezen laten trekken En zou gewoon aangeven dat je bezig bent met een kinderwens en je nog niet weet of je zwanger bent of niet.
Ik moet ook nog voor 2 verstandskiezen. De tandarts zei dat als ik er last van zou krijgen tijdens dezwangerschsp ze mij een ab kuur zouden geven.
Ik zou vandaag testen en als ie negatief is een afspraak maken bij de tandarts om in ieder geval een foto te maken. En maak ook gewoon een afspraak bij de kaakchirurg. Als je in de tussentijd alsnog zwanger bent dan kan je overleggen met de kaakchirurg wat er mogelijk is. Wat wil je anders doen? 9 maanden rond lopen met pijn? In 9 maanden tijd kan je hele gebit naar z'n grootje worden geholpen door een verstandskies die ruimte op eist.
Ik ga hoe dan ook vandaag bellen. Want ik weet niet hoe lang ik deze pijn nog trek. Het wordt steeds erger.
Hup hup bellen en gaan! Ik ben vorige week op controle geweest en mijn tandarts gaf aan dat ze tijdens zwangerschappen liever niet doen wat op dat moment niet hoeft (er moet een vulling vervangen worden, maar heeft geen haast). Als het echt moet, gebruiken ze speciale verdoving en voor foto's krijg je dan een of ander ding over je buik heen!