Toen ik 14 weken zwanger was kreeg ik last van een gevoelloos plekje net onder mijn ribben precies in het midden (lastig uit te leggen). Heb dit toen aan mijn vk doorgegeven en die zei dat er waarschijnlijk een zenuw in de beknelling zat. Ze kon er niks aan doen maar moest het wel in de gaten houden. Nu sinds een 2 weken gaat die plek voornamelijk 's avonds echt pijn doen. Moet dan gaan liggen om de pijn te laten zakken. Heb dit vorige keer aangegeven bij de vk maar die zegt dat het niet met me zwangerschap te maken kan hebben. Ik heb juist het idee dat het wel met de zwangerschap te maken heeft of daardoor komt. Nu ook doet het weer zo een pijn dat ik ben gaan liggen. Wil morgen sowieso de huisarts gaan bellen in de hoop dat die weet wat het is. Mijn vriend heeft liever dat ik nu nog de hap belt en dat die misschien wel antwoord hebben, maar dit vind ik weer een beetje overdreven. Het is precies onder het midden van je bh zeg maar. Herkent iemand dit?
Als het niet zwangerschap gerelateerd is klinkt het een beetje als een ontsteking van de maag/slokdarm. Ik denk daaraan omdat mijn moeder dat eens heeft gehad en toen steeds klaagde over pijn precies dat kuiltje van je maag wat jij denk ik beschrijft.
Ik heb al sinds +/- 18 weken een pijnlijke plek onder mijn rechter borst. Ik heb dit toen bij de gyn aangegeven en hij zei dat dit door de groei van de baarmoeder/ baby komt. Ik moet ook regelmatig gaan liggen zodat de pijn weg zakt en het doet vooral pijn bij het zitten. Sinds 30 weken heb ik ook een doof gevoel erbij. Nog een keer aan de gyn gevraagd omdat ik onzeker was en weer hetzelfde antwoord. Er is helaas niet veel aan te doen. Nu de baby erg groot is (39 weken) voel ik regelmatig dat hij echt tegen mijn ribben aanschopt en ik voel hem ook bijna alleen aan de rechter kant. Bij mij dus niets ernstig, maar wel vervelend. Natuurlijk kun je het het beste nog even aan de huisarts vragen☺.
Het is natuurlijk niet in het kuiltje, maar aan de rechter kant, misschien niet helemaal vergelijkbaar.
Nouja je zou even bij de huisarts kunnen uitsluiten of het niet een ontsteking is. Ja ze had ook dezelfde klachten alleen ze was niet zwanger natuurlijk.
A2cmieux ,. Bij mij zegt de verloskundige dus dat het absoluut niet van de zwangerschap kan komen omdat mijn baarmoeder niet zo hoog zit. Terwijl ik de kleine toch vaak genoeg net daaronder voel schoppen. MI87 - ik ga morgen de huisarts bellen, als ik maar een antwoord hebben over wat het is dat zou al een hoop schelen.
Klinkt als syndroom van tietze, Google daar maar eens op. Niks ernstigs en gaat vanzelf weer over. Voor pijn zou je paracetamol kunnen slikken. Opzich is morgen huisarts bellen prima kan hij zo nodig andere dingen uitsluiten. Altijd beter dan zelf dokteren.