weer niet gelukt...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loenepoen, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loenepoen

Loenepoen Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik moet even van me afschrijven hoor... Sorry als ik mensen hiermee kwets, we zijn eigenlijk nog niet eens zo heel lang bezig (5 maanden). Maar het is elke keer weer zo'n enorme teleurstelling!
    Vanmorgen bij het plassen dacht ik rood te zien op het papiertje, en ja hoor! Eigenlijk zou ik zondag pas ongesteld moeten worden, maar mijn regelmatige cyclus van 30 dagen is nu de laatste 2 maanden 29 en nu 28 dagen.

Ik probeer me de 2 weken na mijn eisprong er zo min mogelijk mee bezig te houden, en dat was me aardig gelukt. Maar ik krijg ook steeds minder zin om te 'klussen' en soms is het echt een 'moeten'. Herkennen jullie dit??

Ik vraag me af of mijn afvallen van afgelopen jaar er iets mee te maken kan hebben. Ik ben 6 kilo (waarschijnlijk stress want het was niet bewust) afgevallen en weeg nu 49/50 kilo. Veel te licht naar mijn zin, maar eet alles waar ik zin in heb en er komt niks bij. Ik wordt wel gewoon 'regelmatig' (laatste 2 maanden ineens 'te vroeg') ongesteld. Bij mijn eerste was ik de 2e ronde zwanger. Hebben jullie ervaring met de eerste heel snel ging en de tweede langer duurde?
    Ik hoor om me heen juist altijd het tegenovergestelde...

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik snap je gevoel helemaal! Wij zitten pas in rond 4 voor een tweede maar elke keer is het zo'n teleurstelling.. Bij de eerste ook in rond 2 zwanger.. dus voor je gevoel duurt het al heel lang :)

3. littleus7

littleus7 Bekend lid

25 aug 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte!
    Dit zijn nooit leuke dingen en ik herken het wel.
    Dat het soms begint te lijken op moeten.

In de 5 zwangerschappen voor nu was ik altijd in ronde 1 zwanger.
    Nu al 5 mnd niets waarvan we 3 mnd er heel erg mee bezig zijn.
    Ondanks dat er stellen veeel langer bezig zijn, is dit voor mij toch een frustratie.
    Ik hoop niet dat ik anderen hiermee kwets.

4. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Hoi!
    Allereerst wil ik zeggen: Wat rot dat het nog niet gelukt is. Hoop voor jullie dat het toch snel raak zal zijn!

Verder las ik dat jullie bang zijn om iemand te kwetsen (goed dat je het er bij zet denk ik omdat er altijd mensen zijn die gekwetst worden). Maar persoonlijk word ik er niet door gekwetst. Ik heb de 5 maanden-periode ook gehad en ik wilde al na 3 maanden ook niets liever dan zwanger worden en voelde ook iedere keer de teleurstelling als het weer niet gelukt was. Dus ik snap heel goed jullie gevoel! Iedereen zit in zijn of haar eigen periode en iedereen gaat daar op zijn of haar manier mee om en ik vind dat je best mag balen dat het niet gelukt is tot nu toe, omdat het ook gewoon extreem rot is (wil liever niet vloeken, maar dat zou misschien beter zijn om goed uit te kunnen drukken hoe rot het is).

Wilde je gewoon laten weten dat jouw gevoel niet minder aanwezig is dan dat van mij en dat jouw gevoel er ook mag zijn (ondanks dat je dan misschien iets minder lang bezig bent) en dat je dat dus ook gewoon hier mag posten!

5. mama2507

mama2507 Lid

26 sep 2015
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp jou volkomen en ook dat je niemand wilt kwetsen, dat willen we allemaal niet want we willen maar 1 ding; een kindje! Ik zit nu in ronde 3 (nog heel vroeg) maar bij ons 1e kindje was het in 1x raak, dus ook voor mij is het frustrerend.. maar misschien zijn we er ook teveel mee bezig en omdat de 1e wel snel was gaan we daar nu weer van uit? Ik denk elke dag, niet zeuren er zijn mensen nog langer bezig als 3 maanden, maarja ik begrijp jouw gevoel, dat van mij en alle andere ook, als je de poging gaat wagen om zwanger te worden is het elke keer een teleurstelling als je "rode feest" weer gezellig aan komt kloppen...

6. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    De eerste was meteen raak, dus daar hielden we ook tekening mee. Bij de tweede was ik het na 6 maanden echt goed zat. Mijn hele cyclus ging gek doen in dat half jaar. Waarschijnlijk toch de spanning. Maar goed, toen was het eindelijk raak.
    Daarvoor was ik al aan het ontpillen, met borstvoeding gestopt enzo. Dus voor ons gevoel duurde het wel een jaar.

7. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Best logisch dat je je zo voelt, toch?! Je hebt niet voor niks een kinderwens... dan wil je dat het liever vandaag, dan morgen raak is..
    Er zijn op het forum een heleboel meiden langer bezig....maar ook een heleboel meiden ver in een MMM-traject...
    Dat maakt je eigen verdriet en teleurstelling niet minder....toch?

8. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ik snap jullie allemaal ook hoor. Je gaat je ook gewoon afvragen: waarom is het deze keer niet gelukt, we hebben er toch alles aan gedaan?

Ik zit nu pas in de 2e ronde en tegen mijn NOD aan maar zou het ook weer zó erg vinden als het niet lukt, ook al is dat pas de 2e keer. Ik ben er in april achtergekomen dat ik endometriose heb en ze hebben toen mijn linkereierstok weg moeten halen. Nu ben ik gestopt met de pil, mijn "medicijn", dus het maakt me best angstig als het niet snel lukt om zwanger te worden. We mogen het een half jaar proberen.

9. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Eenmaal je beslist om er aan te beginnen is het altijd wel een beetje een teleurstelling als het niet raak is. Ik vond de vorige keer het wachten op mijn ei altijd frustrerende dan het ongesteld worden.

10. Sjon

Sjon Nieuw lid

30 sep 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het hoor.
    Ik baal ook als een stekker.. Inmiddels ronde 9, en ook weer negatief getest. Dus wachten op m'n menstruatie.. En op naar ronde 10 alweer. Inmiddels begin ik gewoon te twijfelen of alles wel goed zit bij ons beide.. Het is iedere maand zo'n domper en het begint me echt al lang te duren.

11. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Als je een kindje wenst dan is het iedere maand knudde, of het nou de eerste of de 30e is.. het blijft altijd heftig om weer die rode strepen te zien dus ik geloof dat je niemand kwetst en we leven toch allemaal met mekaar mee!
    Dus, kopen dat nieuwe lingerie setje vandaag en haal die zin terug ;)
    Sterkte even deze dagen en hopeljik heb je snel weer frisse moed!

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.613
    996
    113
    Logisch dat het een teleurstelling is Loenepoen! Dat herken ik helaas maar al te goed... Je hebt zo'n grote wens, en elke keer als het dan niet gelukt is, is dat gewoon erg balen!
    Ook het 'moeten' in de seks is niet vreemd voor mij. Naarmate je langer bezig bent, wil je toch gerichter aan de slag. Ten minste, dat was bij ons zo. Dus met hulp van ovulatietesten mijn eisprong opsporen, en dan 'moet' de seks wel eens als je er eigenlijk niet veel zin in hebt. Herkenbaar dus! Hier inmiddels al een stuk verder en de mmm in gerold. Gelukkig moet de seks nu niet meer, dat is een voordeel!

13. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

17 okt 2013
    521
    4
    18
    Almere
    Loenepoen en de rest van de meiden!
    ik dacht dat ik alleen dit voelde.
    ik snap jullie allemaal! het is zekerr super balen!
    wij waren ook bij de eerste gelijk zwanger en nu inmiddels in ronde 6 beland!
    Iets wat we totaal niet verwacht hadden en ook ik begin te twijfelen aan mezelf of me lijf nogsteeds goed werkt:/
    het zal ooit wel goed komen! ik maak me nu niet zo druk over...ookal is het moeilijk probeer ik het een plekje te geven en wie weet lukt het zo wel:)

Deel Deze Pagina