Grrrr even klagen hoor, want ik heb sinds vandaag weeeer koortsblaasjes Verdikkie! Dat is al de vierde keer sinds het begin van de zwangerschap. En afgezien van zinkgel is er ook niks tegen te doen. Normaal gesproken zou ik nu een "stootkuurtje" L-Lysine innemen en in de aanval gaan met Tea Tree Olie/zalf, maar ja, dat mag niet Ik heb de blaasjes in m'n linker neusgat, dus nu loop ik weer met een rode en gezwollen neus. Ik lijk wel een clown!! Hebben jullie ook (veel) meer last van koortsblaasjes tijdens de zwangerschap? Soms maak ik me er wel druk om hoe dat moet na de bevalling, want een neusgat afplakken met die Compeed dingen gaat immers niet zo makkelijk
Bij mij is het echt weerstand gerelateerd dus ipv ziek worden krijg ik een koortslip. Dus ik zou zeggen boost jezelf met vitamine de komende maanden, zoveel mogelijk geraffineerde suiker verbannen en rust nemen. Klein voordeel toch als het in je neus zit kan je je kleine wel kusjes geven straks? Of zie ik dat verkeerd? Oh en tea tree olie kun je verdund gewoon gebruiken hoor.
De gynaecoloog zei dat ik met de neusblaasjes net zo erg op moet passen helaas En Tea Tree Olie raadde ze ook af, omdat het toch in je bloedbaan komt en toxisch is voor de baby. Ik denk dat het bij mij komt omdat m'n slijmvliezen nu veel gevoeliger zijn. Ik nies me rot en snuit ook veel, dus de huid in m'n neus is steeds schraal en dan hebben die rotblaasjes vrij spel
Ja ik snap wel dat je alsnog moet oppassen maar leek mij dat je niet veel met je neus tegen je kind aanzit. En ja er is zoveel toxisch wat je nu ook al binnenkrijgt dat ik het niet eens ben met je gyn 😉 Maar goed doe waar jij je goed bij voelt! En ja die stomme slijmvliezen geen idee wat je er tegen kan doen helaas. Ik hoop voor je dat het gauw over is en wegblijft na de bevalling!
Je bedoelt koortslip? Dat is vooral in de kraamtijd/babytijd gevaarlijk voor de baby! Ik zou als ik jou was n probioticakuur nemen aangezien je daarmee darmflora en dus weerstand opbouwt en je krijgt een koortslip als je weerstand laag ik heb ik weleens begrepen...
Zo ontzettend waardeloos! Ik heb erg vaak last van koortsblaasjes, tijdens de 1e fase van mn zwangerschap 3x in 6 weken tijd! Nu maar even afkloppen.... Heb ze op mn lip en in mn neus. Bj mijn 2e zwangerschap had ik er 2 op mn onderlip en 3 op mn bovenlip. Leek wel op Frankenstein. Ik slik extra zinktabletjes en let op voldoende rust en gezond eten voor een goede weerstand(helemaam voor beeb natuurlijk) maar dat is geen garantie dat ze wegblijven! Ik heb een paar weken terug ook mijn koortsblaas-frustraties geuit hier en heb tips gekregen. Weet ff geen link te maken naar het topic maar als je onder mijn naam kijkt zie je t vanzelf. Succes!!
Ja ook zo herkenbaar pfff, hier nu gelukkig al een paar weken niet gehad maar ben er ook erg gevoelig voor. Zodra ik het voel branden smeer ik er tandpasta op en heb ik de volgende dag geen last meer maar merendeels word ik al met een blaasje wakker. Heb allerlij middeltjes geprobeerd maar niks helpt en je raakt er imuum voor. Het enige wat hier helpt is 2x daags tandpasta op aangedane plekken te smeren. lijkt niet fraai maar het droogt goed in en je bent er binnen een week weer vanaf. Helaas is zoonlief (Bijna 5jaar) ook erg gevoelig voor koorts zweren dus dat word ook straks extra voorzichtig zijn met knuffelen.
Bij alle zwangerschappen en vooral bij de tweede heb ik er weer last van. Je weerstand wordt gewoon minder. Maar ik heb het gelukkig nooit rond de bevalling gehad en ook niet toen ze heel klein waren. Dus hopelijk hersteld jouw weerstand straks ook snel. Voor nu gewoon uitzieken helaas.