Tablet, wie wat waar?

Discussie in 'De lounge' gestart door mam1991, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Heb altijd gezworen om nooit een tablet aan te schaffen omdat wij allebei een smart Phone en een laptop hebben. Maar nu moeten ook wij er maar aan geloven denk ik.

Wij gaan over een aantal weken op vakantie en ik wilde eerst een portable dvd speler hebben met 2 schermen, omdat wij een reis gaan maken van 1400Km.

Mijn man kwam met het idee of het misschien niet handiger is om gewoon een tablet aan te schaffen, zo kunnen de kids film kijken onderweg (beeld in het midden bevestigen). En op deze manier kan de oudste spelletjes spelen onderweg en kunnen wij hem ook gebruiken. Misschien is zijn idee zo slecht nog niet :D

Maar wij hebben dus echt totaal geen verstand van die dingen en zien door de bomen het bos niet meer. Mijn gevoel zegt Samsung 10.1 inch omdat wij daar gewoon dik tevreden over zijn (tv en 1 smartphone van Samsung) Maar er zijn natuurlijk zoveel soorten en maten te verkrijgen dat ik eigenlijk erg benieuwd ben naar jullie ervaringen.

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier ook een Samsung (tab4) en meer dan tevreden! Wij hebben er zo'n spuuglelijke groene hoes omheen dus dan kan hij ook tegen een stootje.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha spuuglelijke hoes :D

Ahh die zijn ook mooi betaalbaar zeg! Kwam al wel de Galaxy tab A?? tegen volgens mij.. Wat is het verschil met de tabA en de tab4?

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) vs. Samsung Galaxy Tab 4 10.1 - GSMArena.com

Hierbij de specificaties.
    A is nieuwer, nieuwere android versie, sneller, mooier scherm, betere camera (met flitser).
    Dusja als prijs niet zo veel uit maakt zou ik de A nemen. Wat wij vooral doen Is filmpjes kijken en puzzels maken (onze dochter dan).
    Als je echt een goede tablet wil Is de Samsung tab s2 de beste op het moment (aldus mijn vriend)

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Thanks! Ja ben zelf momenteel ook druk aan het rond kijken en kwam inderdaad al tegen dat de A de nieuwere versie was.
    280€ vindt ik nog tot daar aan toe.. ik ga niet bijna 500€ betalen (s2) zodat onze kindjes zich vermaken in de auto :) ik verwacht (afkloppen ;)) dat wij hem niet heel erg veel gaan gebruiken, op oudste zoon na..

Verder kwam ik nog de merken Lenova en Asus tegen, iemand hier toevallig ervaring mee? en wat is dan aan te raden.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier goede ervaringen met zowel asus als samsung

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben een iPad en mijn moeder een samsung. Maar over die samsung ben ik zeker niet tevreden. Elke keer wil de batterij niet opladen. Doet het beeld het weer niet. En ze heeft hem pas 2 jaar. Wij hebben de iPad nu al wel bijna 4 jaar en hier is nog nooit wat mee gebeurd.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou wel voor een tablet gaan als je er filmpjes op wil zetten, met een extra sd card kan er echt heel veel op. Bij een iPad vind ik dat erg tegenvallen. Onze kids hebben beiden een Samsung tablet, al ruim een jaar. En het bevalt ons heel goed.

9. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Wij hebben meerdere soorten in huis (gehad): acer, samsung, ipad.
    Ik blijf toch écht zweren bij de ipad. Zo gebruiksvriendelijk, ook voor jonge kindjes.
    Koop in ieder geval een tablet met genoeg opslagmogelijkheid, kan je tenminste genoeg films/apps enzo opzetten.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben allemaal iPads en zweer daarbij, zou nooit iets anders willen.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mensen met Ipads, welke hebben jullie dan ? :)

Wil minimaal 10.1 inch omdat hij dan in het midden komt te hangen in de auto. Wij zijn er inmiddels wel over uit dat het dit jaar een tablet wordt, mocht het toch niet bevallen in de auto dan kunnen wij volgend jaar alsnog portable dvd schermpjes halen.

Heb mijn oog nu laten vallen op de Lenovo TAB 2 A10-70F, mooi prijs/kwaliteitsverhouding.

Gaan eens even alle voor/nadelen op een rijtje zetten van verschillende tablets en dan kijken wat wij precies zoeken en daaruit een keuze maken.

12. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hebben een Samsung en twee iPads. Met stip op 1 de iPad.
    via Leapp pas een nieuwe (in folie nog) gekocht. Zijn daar goedkoper.

iPad is voor kinderen ook makkelijk in gebruik.

iPad 2, dus niet de nieuwste. De oudste die we hebben is al 5 jaar en doet het nog steeds goed.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb echt alles in huis gehad maar blijf bij ipad. Zodra deze het begeeft gaan we voor een nieuwe ipad ( nu 3 jaar oud, 1 x nieuw scherm gehad ivm kapot vallen)

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ow jeetje Leapp heeft inderdaad hele mooie prijzen :D Wat is er met die Ipads dat de prijzen zo laag zijn?

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier een samsung tab 2 en de kinderen kunnen hier uitstekend mee overweg. laat je dus niet ompraten met dat een ipad gebruiksvriendelijker is voor kinderen want dat is onzin. is maar net wat je gewend bent. . als ze met een samsung "opgroeien" dan zijn ze er ook binnen no-time handig in.

ik zou bijvoorbeeld weer geen ipad willen hebben:D vindt het een onding, ze zijn vaak een stuk duurder en voor veel apps moet je ook nog eens betalen. op samsung zit android en daar is het merendeel gratis voor.

en ik heb hier 2 samsung smartfone's en 2 tv's van samsung en ik vindt het super handig dat ik al die apparaten met elkaar kan koppelen om gegevens uit te kunnen wisselen.

dochtertje van 3 kon er al mee overweg toen ze 2 jaar was en de oudste van 5 kan er helemaal super goed mee omgaan.

ik heb er ook een app opstaan waarmee de tablet beveiligd is. is dus een aparte omgeving voor de kinderen. als ze op de tablet gaan dan gaan ze deze app in en hier staan al hun spellen en gedoe en zo kunnen ze niet in mijn spullen rommelen.

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Onze dochter van 2.5 kan prima met de Samsung om gaan hoor ^^

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    iPad. Wij hebben een 1, voor de kids. Oud beestje maar doet het nog prima. Ik wil sowieso geen Android, teveel gedoe met al die submenu's en zo, kinderen zijn er goed in om zulke dingen over de zeik te helpen.

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het is opgelost dames :D

Mag de Ipad van m'n beste vriendin lenen in de vakantie, om te kijken of het ons bevalt. Echt onwijs lief van d'r!

19. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Deze zijn van bedrijven geweest. Tweedehands de meeste. Zit af en toe een nieuwe tussen. Daar hebben wij er eentje van voor de kinderen gekocht.

Maar las dat je er eentje mag lenen. Top!

Deel Deze Pagina