Groeit een vruchtzakje door na verdwenen vruchtje???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Marlee16, 3 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Hai meiden...

Misschien stomme vraag...
    Ik heb vorige week vrijdag een echo gehad met klein vruchtje en kloppend hartje. Nu dinsdag was het vruchtje niet te vinden. Dus wij gaan uit van een miskraam. Ik heb nu al 2 dagen weer gewoon die krampen die gewoon lijken op zoals het voelde toen ik zwanger was ( groei baarmoeder) maar er komt geen bloed. De miskraam zet nog niet door.
    Nu vroeg ik me af. Kan het zijn dat mijn lichaam nog denkt dat het zwanger is en het zakje gewoon nog doorgroeit???:( ( borsten beginnen ook nu pas sinds paar dagen pijn te doen)
    Begon me ineens erg zorgen te maken. Dat maakt een uiteindelijk afstoting toch alleen maar pijnlijker als de vruchtzak nog groter is?

2. Miepjezenuwacht

4 jul 2016
    85
    6
    8
    Ja dat kan. Ik had ook lege vrichtzak en bleef groeien

3. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Had je ook eerst gewoon een vruchtje erin en later niet?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zolang je nog zwangerschapsweefsel en HCG in je lichaam hebt en het nog niet afgestoten is, kan het inderdaad blijven groeien. En daardoor kun je ook zwangerschapssymptomen houden of er zelfs nog nieuwe klachten bij krijgen.

Geen bloedverlies en wel zwangerschapssymptomen hebben, wil helaas dus niet zeggen dat het automatisch goed zit. Hier meegemaakt tijdens een missed abortion... :( Succes & sterkte!

5. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ja mijn hcg was echt heel erg hoog, dus verwacht inderdaad dat dat ook wel even tijd nodig heeft om te dalen. Bij mij is het vruchtje verdwenen is dit dan ook een missed abortion?

6. AadeeBee

AadeeBee Actief lid

26 apr 2016
    322
    41
    28
    Hoi Marlee16,

ja dat had ik ook. Ik had bij 7+3 weken een echo, toen een vruchtje met hartactiviteit maar wat te klein voor de termijn. Week laten bij 8+5 was het vruchtje weg maar nog een gegroeide vruchtzak te zien, nog volop zwangerschapskwalen en geen bloedverlies.
    Intussen is de miskraam opgewekt met medicatie.
    Het lichaam heeft dan niet door dat er geen vruchtje meer is en gedraagt zich nog gewoon 'zwanger'. Dit is inderdaad het geval bij een missed abortion, het lichaam heeft die stap gemist zeg maar en groeit door. Hetzelfde wat Jippie zegt.
    Ik heb nog een zwangerschapstest gedaan gister en heb nog twee dikke strepen in beeld staan.

Heel veel sterkte! Bij iedereen verloopt het anders, maar hopelijk geven ervaringen je wat meer informatie..

Deel Deze Pagina