Misschien domme vraag,maar hoe doen jullie dat als je een keer met de kleine op pad gaat. Mag de fles thuis al klaargemaakt worden? En dan hoe dan opwarmen? Kan me toch niet voorstellen dat jullie allemaal met de pakken onder de arm de deur uit gaan....of toch wel?
Als we echt wat langer weggaan neem ik altijd voor minstens 2 voedingen mee... Je weet maar nooit of het nodig is... Ik neem meestal een thermoskan heet water mee, (Ik heb zo'n kleine van een halve liter) en een halve literfles Spa... Zo kan ik altijd de voeding op temp geven. Mengen is zo gebeurt. Ik heb van Bibi zo'n torentje gekocht waar je het poeder in kunt doen per voeding. Ik had er een van de Hema, maar daar was het deksel al vrij snel van kapot. Als je de fles klaarmaakt moet hij binnen een uur opgedronken worden, en ik heb ook het idee dat de fles in die thermosdingen die bij mijn tas zaten niet echt lang warm blijft. Na een half jaar lukt het me eindelijk om binnen 10 minuten weg te zijn als ik het in m'n kop krijg.. Maar daar heb ik wel even op moeten oefenen...
ik warm meestal 2 voedingen thuis op en neem het al warm en klaar mee in de thermoskan..werkt goed en kleine kan gelijk eten als het nodig is!
Heet water mee in thermosfles, koud water mee, poeder in zo'n bakje (ik nam altijd 3 voedingen mee, dan zit het bakje vol) en natuurlijk een lege fles. Dan kun je overal een prima flesje maken. Zo gepiept.
Ik heb altijd 1 extra bakje poeder mee en een extra fles, dan wat ik denk nodig te hebben. gewoon als reserve. Het ligt eraan waar ik naar toe ga, maar meestal gebruik ik gewoon kraanwater. Doe ik thuis ook, en water hebben ze overal.
Even een vraagje. Ik heb begrepen dat je een flesje spa blauw alleen mag gebruiken als deze ongeopend is? Als hij al geopend is, dan moet je dit water eerst koken en afkoelen voor gebruik. Dit was het advies van de kraamhulp. Is dit alleen advies na de geboorte of ook als kindje wat ouder (2 maanden) is? Groetjes Saskia
Nou dat van het spa blauw heb ik nooit gehoord. Ik gebruikte het water gewoon, ook al was het flesje al geopend en heb nooit ergens problemen mee gehad.
Ik heb altijd een leeg flesje in de koelkast liggen, en daar giet ik dan in over van de grote fles Spa... Wat ik wel eens gehoord heb is dat je een fles Spa niet langer dan 24 uur mag gebruiken na opening ivm bacterie vorming... Maar ik ben toch echt niet van plan om elke dag meer als een halve fles Spa weg te gooien... Jelle gebruikt nu nog maar 3x180. Hij heeft er nog nooit last van gehad, en ik denk zolang je de fles niet aan je mond zet om ervan te drinken het wel mee zal vallen met die bacterien. Ik leg trouwens ook nooit het dopje met de opening naar beneden op het aanrecht, altijd ondersteboven..
Dat is in elk geval tot ze een maand of 6 zijn. Water in een fles is stilstaand water en zodra de fles geopend is kunnen de bacterieen daar heel snel in groeien, ook in de koelkast. Water uit de kraan is in Nederland veiliger. Kost ook minder trouwens.
Als ik wegga en ik weet dat ik ongeveer een uur later ofzo de voeding moet geven, kook ik even snel wat water, doe dat in de fles en doe de fles in het isolatievak van de verzorgingstas. En ik haal altijd wat van die Lidl-waterflesjes, kan ik makkelijk mengen als het nog te warm is. De rest van het water drink ik zelf op. Maar goed, als ik dat allemaal niet bij de hand heb, gewoon kraanwater en vraag ik in een restaurant ofzo of ze het even op willen warmen. Voeding uit de voedingstoren erbij, even schudden en drinken maar.
flesje spa blauw, en zo`n bakje met drie hoekjes voeding erin...Vervolgens vraag ik ergens waar wij een kopje koffie drinken of de fles/water ff opgewarmt mag worden...Dan poeder erbij etc etc
Water uit de kraan is in de meeste gevallen goed, dirksmama, maar waar ik woon zit heel veel kalk in het water (vraag maar aan mijn badkamer.. ) en Jelle kreeg daar dus vreslijke kramp van... Vandaar dat ik Spa ben gaan gebruiken...