beste mensen... ik wil een afkolver aanschaffen...heb alleen geen idee welke het beste zijn, zag er vandaag 1 van 100 euro... dat vond ik ERG duur.. ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die m voor veel goedkoper hebben... en welk merk hebben jullie ? alvast bedankt.. sarah
Saraah, Ik heb mijn flesjes allemaal van het merk Avent gekocht omdat de breedte van de flesjes het beste aansluit bij borstvoeding. Zo kan ik borstvoeding geven en de man af en toe een flesje. Ik heb daarom ook een bijpassende (handmatige) kolf gekocht.... Ze verkopen er zelfs bewaarbekers bij waarin je de borstvoeding in de ijskast/diepvries kan bewaren.
Ik kreeg er nooit wat uit met die dingen.. Wel met de hand. En dat terwijl ik altijd BOM vol zat. Zo vol zelfs dat t er soms uit spoot als ik mn zoontje aangelegd had en die dus weer los liet omdat t achter in zn keeltje spoot
De Avent en de Medela zijn allebei erg goed je moet maar even rondkijken waar een aanbieding is of zo ik zag laatst een handpomp met alles erop en eraan bij de etos voor weinig was een Avent dus ff in de gaten houden. In ieder geval is 100 euro te veel.
Ik heb me flesjes ook van avent gekocht, en heb een handkolf van me schoonzus gekregen/geleend, volgens mij kan je die kolf bij de etos kopen weet alleen niet zeker.
De kolf kan je kopen bij een babyzaak...heb die van mij voor 55 gekocht. Daar verkopen ze ook de bewaarbekertjes (geloof voor 15). Het systeem heet Via geloof ik...dat kun je allemaal op elkaar draaien (kolf kan je op de flesjes draaien of op de bewaarbekertjes). Echt een handig systeem! En een stuk goedkoper dan 100...
Saraah; het is erg afhankelijk hoe je de kolf gaat gebruiken en wat je persoonlijk fijn vind. Zo gebruiken de meeste vrouwen die werken een (dubbele) elektrische kolf. Maar er zijn ook vrouwen die daar er niks mee uitkijgen en het dus met de handkolf doen. Sommige vrouwen kunnen alleen kolven als hun kolf geluid maakt, anderen worden er helemaal tureluurs van en krijgen geen toeschietreflex. Maar als je een kolf wilt aanschaffen voor incidenteel gebruik, wordt over het algemeen een handkolf aangeraden. Avent heeft idd dat VIA systeem. Maar veel rvouwen lossen het op door melk in te vriezen in zo'n ijsblokjesding. (makkelijk met doseren). Maar zulke dingen zijn vrij persoonlijk. Zelf heb ik de Avent handkolf. Vind het een fijn ding, heb m toch wel wat gebruikt. Maar als ik zou werken, zou ik ws voor een elektrische gaan.