Stoppen met de pil / mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Devana, 8 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devana

Devana Actief lid

8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Hey hallo allemaal,

Ik heb een andere vraag, ik ben sinds mijn 14de aan de pil tot mijn 20ste. Daarna ben ik ivm een onregelamtig leven (heb altijd in de horeca gewerkt) overgegaan op mirena spiraaltje.
    dit was voor mij echt een uitkomst, totdat ik zo'n 3 keer per maand ongi werd, zo'n 2 jaar later. (had iets met mijn eisprong te maken)
    Toen ben ik weer overgegaan op de pil (diana 35) Deze slik ik nu dus weer zo'n 2 jaar.
    Mijn vriend en ik hebben besloten dat we graag een kindje willen, en zijn dan ook per direkt gestopt met de pil. (Midden in de strip) Dit is pas 5 dagen geleden, en ben inmiddel ook weer ongi geworden. En zijn er al helemaal klaar voor! haha..
    Heeft die 2 jaar mirena nog invloed op de stelregel (1 maand per 1 jaar dat je de pil slikt) om zwanger te worden?
    En heeft iemand anders hier ervaring mee?

Alvast bedankt
    Devana

2. bouchere

bouchere Niet meer actief

geen idee eigenlijk,
    ik heb na 4 en half jaar mijn mirena laten verwijderen
    en was een maand later zwanger.

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik ken die stelregel helemaal niet! De duur van het ontpillen heeft niet zoveel te maken met hoe lang je de pil of mirena hebt gebruikt. Hoe lang je de pil ook hebt gebruikt, het ontpillen is bij de meeste vrouwen na 6 maanden klaar (dus dan weer regelmatige cyclus) en in ieder geval binnen een jaar. Volgens mijn huisarts dan. Maar of je dan gelijk zwanger raakt is een tweede. Dat hangt van meer dingen af, maar dat heeft dus niks te maken met de pil.
    En er kunnen ook andere redenen zijn om niet regelmatige ongesteld te worden.
    Succes met zwanger raken!

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Devana,

Ik heb je topic verplaatst naar anticonceptie.

Groetjes,
    Elvira
    Moderator

Deel Deze Pagina