Herkent iemand het verband tussen keelontsteking en brandend maagzuur?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamagisa, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ik ben benieuwd of er iemand is die dit ook heeft (gehad).
    3 weken geleden kreeg ik een hevige keelontsteking wat ook voor flinke oorpijn zorgde. Na een aantal dagen werd het erger ipv minder dus toch maar even langs mijn huisarts geweest en een antibioticakuur gekregen voor 7 dagen. Afgelopen woensdag was deze afgelopen. De oorpijn is weg, de keelpijn is soms weg en ineens is hij er weer. Daarbij heb ik bij het drinken een vieze weeige smaak ( door de antibiotica misschien? ). Maar sinds gisteren heb ik steeds brandend maagzuur. Heb dit nog nooit gehad en was benieuwd of dit iemand bekend voor komt?

2. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd last van brandend maagzuur als mijn keel zeer doet of ontstoken is (keer of 15 tot 20 per jaar). Het lijkt wel alsof er dan steeds zuur door mijn keel gaat. Ik heb helaas de oplossing nog niet gevonden na al die jaren.

3. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Het hoort er dus toch wel een beetje bij dan? Voor mij was een keelontsteking echt jaren geleden dus hij was best heftig. Maar tussentijds gaat het dus bij jou wel weg wanneer je geen keelontsteking hebt? Ik heb nu het idee dat na alles wat ik ook eet het zuur krijg.

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik heb nu in mijn zwangerschap wat last van maagzuur. Ik heb juist het idee dat mijn keelpijn en hoest aanvallen daardoor komen. Door de beschadiging van het maagzuur.
    Maar dat is maar een idee....

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik herken t niet en ik heb jaarlijks heel wat keelontstekingen gehad, ze gaan er bij mij begin sept ook uit.
    Maar misschien komt t omdat je toch viezigheid wat van die amandelen komt doorslikt? En dat in je maag terecht komt?

6. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik werd steeds wakker met een hese stem en keelpijn. Best heftige keelpijn, maar tegen de middag was die zo goed als weg. Ik had daarnaast regelmatig last van brandend maagzuur. Uiteindelijk toch maar eens naar de dokter gegaan, bleek het van het brandend maagzuur te zijn. Ik moest stress verminderen en mijn bed hoger zetten, en voilà, weg keelpijn.

7. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja tussentijds is het wel weg. Ik heb er echt alleen maar last van als ik keelontsteking of keelpijn heb. Eigenlijk zouden mijn amandelen er nog uit mogen maar daar heb ik gewoon simpelweg geen zin in. Het is bij mij meestal na een dag of twee weer over. Wie weet heb je wel gewoon last van brandend maagzuur en krijg je daar mede de keelpijn van nu. of je amandelen zijn gewoon nog niet helemaal beter en spoelen inderdaad nog wat extra zooi mee je maag in tijdens het eten. Ik heb het dan in ieder geval de hele dag. niet op bepaalde momenten meer of minder.

8. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik heb ook brandend maazuur bij keelontsteking

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Ik heb daar dan weer nooit last van gehad.. Ben wel erg bekend met keelontsteking

10. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Nou dames ik heb de oorzaak van de blijvende pijn bij het slikken ontdekt hoor! Nadat ik op internet las over amandelsteentjes en daarbij de symptomen ben ik op onderzoek uitgegaan met mijn zaklamp en een wattenstaafje. Met succes want ik had inderdaad zo'n smerig ding gadverdamme. Ik zag 'm pas nadat ik moest kokhalzen. Hij schoot meteen los en voila mijn pijn bij het slikken is weg na 2.5 week! Of het brandend maagzuur hier iets mee te maken heeft gehad weet ik niet maar dat was vanochtend ook weg.

Deel Deze Pagina