Beste UWV team, Ik zit met een vraag en hoop dat jullie mij helderheid kunnen geven.. Ik ben nu bijna 2 jaar ziek. Inmiddels ben ik ook weer gedeeltelijk aan het werk (via het uitzendbureau, fase A) maar gisteren heb ik te horen gekregen dat ik in elk geval na mijn verlof niet meer terug hoef te komen en misschien zelfs eerder. Voordat ik ziek werd, heb ik altijd fulltime gewerkt en niet eerder een uitkering aangevraagd. Op het moment dat ik ziek werd had ik dan ook in theorie recht op zo'n 13 maanden WW. Die heb ik dus niet gebruikt, aangezien ik vanuit een dienstverband de ziektewet in ging. Mijn vraag is nu dus: heb ik bij het beëindigen van dit dienstverband recht op WW? NB: op het moment dat mijn verlof ingaat, heb ik 27 weken gewerkt. Mocht ik dus eerder weg moeten, haal ik de 26 weken grens net niet. Maakt dit nog iets uit?
Beste Amezen, Ben je, sinds je bijna twee jaar geleden ziek werd, niet volledig hersteld geweest? Maar heb je alleen gedeeltelijk gewerkt naast de ziektewet-uitkering? Dan wordt je WW-recht beoordeeld op basis van het werk dat je deed voor je ziek werd. Of je recht hebt op WW, hangt er dan vanaf of je in de 36 weken daarvoor minstens 26 weken hebt gewerkt. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare