Haha ken het ook wel. Deed het een jaar of vijf terug met mijn moeder, schoonmoeder en een zusje. Verder dus niet, was leuk en lekker haha
Ik heb een paar weken geleden nog een Herman gekregen van iemand. Netjes 10 dagen eten gegeven en laten groeien. Uitendelijk in porties verdeeld en weer doorgegeven en natuurlijk zelf een Herman gebakken. Was lekker hoor! Ik had gedacht dat het niet lekker zou zijn, omdat hij heel zuur ruikt, maar zo smaakt hij dus niet. En het leuke is, is dat je zelf kunt verzinnen wat je er door heen gooit. Ik heb hem gemaakt met chocoladestukjes en hazelnootjes. Ik heb nu nog een portie in de vriezer, dus ik kan er binnenkort nog een maken.
Ik heb Herman 2 maanden geleden over de vloer gehad. Mijn 10 jarige dochter kreeg het mee naar huis van school. Wat een gedoe!!!
Mijn Herman topic heeft heel wat reacties gegeven! Ik dacht nog even kijken of er iemand gereageerd heeft..... Leuke om te lezen dat veel mensen er jeugd herinneringen aan hebben. Ben benieuwd of ik Herman van mijn collega krijg en anders gaan we zelf maar eens een herman maken!!
Ik heb ook een paar weken geleden een Herman gekregen, ik vond het wel een leuk idee, had er nog nooit van gehoord. Ik hoefde hem niet elke dag te voeren, wel te roeren. 1x per zoveel dagen moest ik hem voeren. Maar ik vond het eindresultaat eigenlijk niet lekker. Ik vond het te zurig en compact. Dus mocht ik het ooit weer krijgen, dan gaat ie regelrecht de prullenbak in Vooral ook omdat je er nog vrij veel ingrediënten aan toe moet voegen. (oh het blijft trouwens goed door de zuurdesem die erin zit, die zorgt ervoor dat het op een goede manier gaat gisten)
Wij hebben herman laatst ook gehad, via school kregen de kinderen Herman mee. We hebben samen erg goed voor Herman gezorgd, aan het einde ook weer doorgegeven aan nieuwe kindjes. Maar het gedeelte waarvan wij Herman zouden moeten bakken, dat heb ik weggegooid en omgeruild voor 'vers' deeg. Wij hebben dus heerlijk Herman gegeten dat geen echte Herman was, maar jaks, geen idee waar hij allemaal al geweest is, wat ze ermee uitgespookt hebben, echt niet dat ik dat op ga eten of aan de kinderen geef ! Al denken de kinderen hier dat ze Herman op hebben en dat houden we zo!
Ja ik heb ook Herman gehad. Ik vond het eigenlijk maar een vies idee dat dit deeg van mens naar mens ging. Misschien hebben er wel kleine kinderen zitten kwijlen of zo boven het deeg en jij krijgt daar weer deeg van, iiieeeeeeeeeh... Niks voor mij.
Ik ken Herman ook, bij ons op het werk was het een jaar of 2 geleden even een rage en bleven we het onderling maar uit wisselen. Erg grappig.. En over het vies vinden... zolang er inderdaad geen haren in zitten is er niks vies aan, stel dat er ergens wat bacterien in gekomen zijn, als je Herman in de over bakt blijft er niks van die bacterien over hoor.
ook al zijn die bacterieen na het bakken dan gedood, het gaat me om het idee en dat vind ik niet fijn...
ook ik heb hem gekregen maar het het afgeslagen vond het niet zo fris je geeft steeds een deel mee aan een ander en je weet nooit hoelang dat al is er zitten ook eieren in het recept dus nee helemaal nu ik zwanger ben leek me dat niet zo'n goed idee en vond ook zo'n gedoe
Die eieren zitten niet in het "uitdeel-beslag" hoor. Die gaan er pas vlak voor het bakken in. Ik heb nog een portie Herman in de diepvries zitten. Denk dat ik die binnenkort maar eens ga bakken! Heerlijk!
jaaaaa ow wat een jeugdsentiment!! mijn moeder werd er gek van als ik weer met een bakkie thuis kwam!! brengt me wel op leuke ideeen denk dat ik binnenkort maar zelf een start met herman maak, leuk kado voor mijn moeder
yep pas geleden van mijn schoonmoeder gekregen 1e x heeft ie het niet overleefd ,2x toch maar eten gegeven en serieus lekker je kan er eigenlijk door doen wat je zelf wil ik had bananen en chocola was echt smullen !!
Ik heb er nog nooit van gehoord! Wat een grappig idee! Hoewel ik niet hoop dat er een tijd komt dat mijn zoon en dochter wekelijks met een Herman thuis gaan komen! Hihi!
hmm verhip, hier zit ook nog een portie herman in de vriezer, kan ik binnenkort ook wel eens weer mee aan de slag gaan. heb hem vorige keer met noten en chocola gemaakt mmmm. zal ik eerst het recept weer moeten zoeken...