ik vroeg me ineens af, stel de verloskundige of gynaecologe doet een controle bij je om te kijken of alles goed is met de baby.......wat nou als hij of zij ZIET dat het kindje een hermanfrodiet is, zijn ze dan verplicht dat te vertellen of niet? ivm dat mensen soms wel en soms niet het geslacht willen weten ben hier zomaar nieuwsgierig naar
Volgens mij als je kind een medische afwijking heeft, dus ook hermafrodiet, dan moet dat gemeld worden ja. Naar ik begrepen heb komen ze daar vaak pas na de bevalling achter, omdat het op een echo niet makkelijk te zien is of een baby evt tweeslachtig is. (1 op 4500)
Hahaha, die kans is wel heeeel klein natuurlijk dat je kindje dat is. Maar als je van te voren hebt afgesproken dat je wilt weten wanneer er wat afwijkends te zien is, dan zullen ze je het wel vertellen denk ik. Herma(zonder -n)frodiet is ook een afwijking. Groetjes Miep
oooh dat wist ik niet dat zoiets pas na een bevalling zichtbaar wordt je zou denken dat ze zoiets wel op een echo kunnen zien, niet dat je er wat tegen kunt doen maar toch!
Hahaha, die kans is wel heeeel klein natuurlijk dat je kindje dat is. Maar als je van te voren hebt afgesproken dat je wilt weten wanneer er wat afwijkends te zien is, dan zullen ze je het wel vertellen denk ik. Herma(zonder -n)frodiet is ook een afwijking. Groetjes Miep
Ben wel een beetje nieuwsgierig waarom je dat dan wil weten. Ben je daar bang voor dan? Want het komt maar heel weinig voor.
Ja klopt, hermafrodiet is iemand die tweeslachtig is. Kijk hier: http://www.sexwoordenboek.nl/hermafrodiet.html
nee nee ik ben er helemaal niet bang voor maar vroeg het me ineens af dat heb ik soms met de raarste dingen
Is zoiets wel eens vast te stellen met een echo? Ik dacht dat dit pas op latere leeftijd zichtbaar wordt? In het begin heeft een baby'tje toch ook alleen maar geslachtsdelen? Dus of een vagina een piemel.... Lijkt me niet dat je van daar uit kunt lijden of je kindje hermafrodiet is of niet....
Ik denk uberhaupt niet dat ze daarnaar kijken bij de echo. Geslachtsbepaling is sowieso al optioneel. Daarbij denk dat als ze een piemeltje zien, ze niet alsnog heel goed gaan turen of er ook de typische streepjes van een meisje te zien zijn.
Ja, ik heb net ook even die link zitten bekijken, en moet zeggen dat het er best creapy uitziet..... Wat Caithlin zegt, klinkt ook mega logisch....