Hermelien - poll

Discussion in 'Babynamen' started by FinleyenMilan, Jan 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke van de 2?

1. Hermelien

2. Hermione

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Jep, dat is ook een dier. Hare Majesteit draagt bij héél officiële gelegenheden (zoals haar inhuldiging) een mantel van hermelijnenbont.
    Maar Merel en Mees zijn ook dierennamen, en ook best leuk voor een meisje resp. een jongen...

2. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

Nov 11, 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil even reageren op de uitspraak.

Dat kunnen jullie natuurlijk niet weten maar ik heb alle film bekeken (meermaals) en heb ook het stuk waar Hermione haar naam spelt vaak bekeken omdat ik ook in de war was. Ik weet dat je het Her-my-o-nie 'hoort' uit te spreken maar ik vind Heur-my-knee mooier klinken. (Ps ik heb nooit gehoord dat ze in HP een 'je' uitspreken? Ik heb er ook nooit op gelet eigenlijk, heb alleen het stukje waarin Hermione haar eigen naam zegt een paar keer doorgenomen)
    Ik ben ook op internet gaan vragen hoe ze het in HP uitspreken en het is echt Heurmyknee. Hermine staat niet, Hermione is veel mooier geschreven.

Bekijk het als Jesse; kan je als zjessie of jesse uitspreken. of Marie en Mrie...

Hermelijn vinden we niks, we hebben het niet zo voor -ijn namen.

Nogmaals, ik snap eigenlijk niet dat jullie het zo oud vinden? Vele hebben mij al weten te zeggen dat deze naam zo goed als uitgevonden is 10 jaar geleden, dus waar die Gertruida opmerking vandaan komt snap ik niet maargoed, een mening is een mening en ik vind hem lekker fris klinken.

Dankzij Bloem2 begin ik weer te twijfelen. Vind Luna een supermooie naam maar vind Hermelien de mooiste naam ooit (na Finley en Milan dan, die vind ik even mooi) maar begin weer te piekeren dat ze inderdaad niet zullen passen. T ventje kan het niet schelen en mij enerzijds ook niet maar anderzijds weer wel.Snap je?

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ga er dan gewoon voor, straks krijg je spijt

4. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Helemaal mee eens! Hoewel ik Hermelien echt geen mooie naam vind...

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Beide namen zijn totaal niet mijn smaak. Maar heb gekozen voor Hermelien,omdat die ander misschien problemen gaat gaven met schrijf- uit spreek wijzen

6. Silmarien

Silmarien Actief lid

Feb 26, 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Met alle respect, hoor, maar waarom dan wel Hermelien als je vreest voor een HP-achtige naam? Dat is voor mij een beetje hetzelfde wanneer je je kind Frodo wilt noemen, maar niet Frodo Pepijn, omdat dat LotR-achtig is. Snap je wat ik bedoel? ;)
    Als het voor jou DE naam is, moet je het gewoon doen. Maar denk er dan wel even aan dat men bij Hermelien hoogstwaarschijnlijk direct de associatie met HP maakt.

7. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Als het voor jullie de mooiste naam ooit is moeten jullie er natuurlijk gewoon voor gaan... Het gaat om jullie kindje.
    Maar als je toch bang bent voor de HP reacties kun je Luna Hermelien altijd overwegen,. Nogmaals veel succes ermee!

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind Hermelien beter klinken dat die moeilijk uit te spreken en te schrijven Hermione.

Wel leuk dat jij Hermelien waanzinnig vind passen bij Finley en Milan, ik vind het er helemaal niet bij passen en Luna wel. Ik zou als het een dochter is haar Luna Hermelien noemen, die combi klinkt veel lekkerder en past mooi bij je andere kinderen.

9. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    Ook ik vind het geen mooie namen. Maar goed anders heet straks iedereen het zelfde.. Is ook saai!
    Ik vind de naam ook ouderwets klinken, misschien is hij niet ouderwets maar zo klinkt het voor mij wel.. Inderdaad in de Geertruida hoek...

Maar het is jouw kindje ( of jullie kindje dan:)) en als jij helemaal gek bent op de naam moet je hem geven....
    Ik zou dan voor Luna Hermelien gaan... Past goed bij Milan en Finley....

Succes met de keuze!

10. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik kan echt niet kiezen tussen deze namen. Succes met je keuze

ik zou mezelf niet prettig voelen als ik een naam zou hebben gekozen die mijn hele omgeving vreselijk vind

11. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

Nov 11, 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben niet bang voor de HP associaties, dat is juist een pluspunt. Alleen is Hermelien niet expliciet vernoemd naar Hermelien, maar vinden dat een bonus. (Bijvoorbeeld je kijkt naar GTST en je noemt je dochter Ronja. Dan ga je haar toch geen Ronja Irene noemen omdat Ronja niet is vernoemd naar die serie maar gewoon omdat je het een mooie naam vind.)

Bij Hermelien Luna/Lily gaan mensen denken dat wij ze naar HP, opzettelijk, vernoemd hebben en dan willen we net niet.

Het kan zijn dat je Frodo prachtig vind maar als je hem Frodo Pepijn noemd dan lok je wel reacties uit van Lotr-freak. Ik hoop dat je dat punt een beetje snapt.
    Maar inderdaad als je Hermelien heet denken de mensen sowieso aan HP en een tweede naam gebruik je bijna nooit.

We zijn er in ieder geval op 2 punten uit: Het wordt dus wel Hermelien Luna óf Luna Hermelien omdat we Luna ook een leuke naam vinden en we (ik vooral) toch een beetje aan het piekeren zijn over eventuele reacties.

We houden het bij deze 2 opties en gaan kijken of de kleine eerder een Luna of eerder een Hermelientje is.
    Milan noemt het kleintje zelfs al Lietje (Hij noemde Finley altijd Fillie, zo schattig)

Nu nog op jacht naar 2 jongensnamen! Alle suggesties zijn welkom, hebben al heel wat namen gezien maar nog niet dé naam. We willen iets stoer en krachtig, liefst niet eindigend op -an klank. Populair mag.

Op de lijst staan nu Nick en Sem maar we hebben nog niet het WOW-gevoel dat we bijne Hermelien, Finley en Milan hadden (en ik meer en meer begin te krijgen bij Luna).

12. Lotti

Lotti Actief lid

Jun 7, 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Finley, Milan en Luna vind ik een prachtige combi!!! (door alledrie de L in de naam!)
    Als kind (en als volwassene helemaal) zou ik enorm blij zijn als m'n ouders me Luna hadden genoemd i.p.v Hermelien!
    A. omdat ik het een mooiere naam vindt (en ik denk 90% van Nederland)
    B. omdat je het nooit hoeft te spellen of mensen raar opkijken van huh hoe heet je??
    c. omdat je als kind je eigen naam ook veel eerder kan schrijven (is maar een korte periode natuurlijk, maar ik ben en blijf juf...)
    d. Ik vind 'm beter passen bij je andere 2 kids, doordat de naam niet zo lang is en ook uit 2 lettergrepen bestaat.

Maar in ieder geval super dat jullie er al uit zijn dat het in ieder geval die 2 namen worden. Mochten jullie toch voor roepnaam Hermelien kiezen, kan ze later nog zelf altijd voor Luna kiezen of afkorten naar Lien??? Al is dat dan natuurlijk niet echt jullie bedoeling. En vaak hoort de naam gewoon bij het kind. Al ken ik er wel een aantal die hun naam officieel hebben laten veranderen.

Jongensnamen:
    Finley, Milan en (ik zou zelf weer voor 2 lettergrepen kiezen en het zou leuk zijn als er weer een l bij zit):
    Levi
    Lucas
    Luca/Luka (scheelt maar 1 letter met Luna!)
    Liam
    Lander
    Loic
    Nino
    Taro
    Yannick

Veel succes ermee!

13. adi

adi Niet meer actief

Goh? hihihi...

14. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het geweldig dat jullie zo geredeneerd hebben!

Op het eerste gezicht passen de namen van mijn kinderen ook totaal niet bij elkaar (en ze zijn al helemaal niet hip of populair), maar wij hebben gekozen voor namen die in 3 verschillende oude culturen (en talen) hetzelfde betekenen.

15. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

Nov 11, 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Adi,
    ik vind het heel leuk dat de betekenissen hetzelfde zijn! Geeft toch een speciale band denk ik.

Namen suggesties nog altijd welkom voor een jongen.
    We zijn nog altijd, en beginnen meer en meer, te twijfelen over de volgorde van de namen en de roepnaam.

We vinden Hermelien een heel mooie naam maar we (vooral ik) beginnen Luna ook helemaal te gek te vinden.
    Maar gaan we nu voor het eerdere egoistische en geven we Hermelien als naam of kiezen we voor de veiligere, meer aanvaarde naam Luna als roepnaam. Stay tuned voor de volgende aflevering! (Lol, moet erbij 0:) )
    Dat is dus de hamvraag. Ik denk er vaak over na maar we hebben beslist om te wachten tot onze spruit er is.

Iemand ideetjes voor jongensnamen?

16. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

Nov 11, 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je suggesties!

Ben van de week de naam Tiemen tegengekomen. Wat vinden jullie daarvan? En Alex vind ik ook wel leuk.

Inderdaad zouden we het liefst 2/3 lettergrepige naam met een L in vinden.

17. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Beiden niet mijn smaak, maar dan toch de tweede :D

18. Lotti

Lotti Actief lid

Jun 7, 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Tiemen vind ik een leuke naam!
    Maar weer een totaal andere. Wat grappig dat jij zo'n brede smaak hebt!

19. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

Nov 11, 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja best wel. Ik vind bijna alle namen leuk, behalve 'oude' namen ;) Zoals Fons en Jefke en Helena (Elena vind ik dan weer wel leuk).
    Maar of ik ze écht WAUW vind dat is nog iets anders he. Een naam kan groeien en dat doen een paar namen op dit moment ook maar ik ben nog niet dé naam met dat wauwgevoel tegen gekomen voor een mannetje helaas.

Voor 't ventje is het meestal wel goed. Weinig namen die hij niet mooi vind. Het mag van hem alleen niet té ordinair zijn of hij mag geen slechte associaties hebben met die naam. Soms zegt ie meteen 'ja die naam is het!' (was zo bij Lucas (2e naam Milan)).

Suggesties nog altijd welkom :)

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Het zou beiden niet mijn smaak zijn, maar vooruit: de eerste.

Share This Page