Buitelandse namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door sarahay, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarahay

sarahay Lid

14 okt 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames.
    mijn man en ik komen niet oorsponkelijk uit nederland, en we willen een naam kiezen die bij onze achtergrond hoort, maar willen weten hoe het in jullie oren klinkt als een echte nederlander.
    we krijgen een jongen en vinden 3 namen leuk:
    1.Arsham : betekent met veel Kracht
    2.Nikan : goede daad
    3.sepanta : heilig
    onze dochter heet Aysan.
    willen jullie ons helpen? vinden jullie het moeilijk uit te spreken? of gewoon niet mooi.
    ;)

2. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Nikan vind ik wel okey! De rest vind ik niet mooi! Sorry!

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nikan vind ik nog een beetje de enige naam die kan, de rest vind ik echt vreselijk en niet als namen klinken, sorry..

4. ohmama

ohmama Niet meer actief

Hoe spreek je Arsham uit? Gewoon zoals het er staat of zoals Arsjam? Vind het wel leuk bij Aysan passen.
    Nikan vind ik een leuke naam, en het past leuk bij Aysan! :)
    Sepanta vind ik niet zo...

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nikan vind ik de mooiste van de drie!

De eerste lijkt veel op je dochtersnaam en de 3de vind ik echt niet mooi.

6. sarahay

sarahay Lid

14 okt 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    arsham spreek je als Arsjam.
    zoiets vermoeden ik ook een beetje qua reacties, je hoeft geen sorry te zeggen ze blijven gewoon buitenlandse namen, en ik vind ook heel veel nederlandse namen verschrikkelijk.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Nikan :)!

8. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik vind ook de eerste naam erg veel op de naam van je dochter lijken, dus persoonlijk zou ik dat niet doen.
    Dan zou ik voor Nikan gaan.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind Nikan een leuke naam, de andere namen vind ik niks.... :)

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik vind Arsham heel mooi, maar hij lijkt best veel op de naam van je dochter. Zou hem daarom dus niet kiezen.
    Nikan doet me denken aan Nikon, van de fotocameras....
    Sepanta vind ik klinken als serpiente, het spaanse woord voor slang. door die asociatie valt ie bij mij ook af...

Jullie dochter heeft wel een heel mooie naam zeg :).

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nikan ook ;)

sepanta vind ik klinken als een meisjesnaam.. (samantha?)

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik vind Nikan de mooiste naam en deze is voor de meeste Nederlanders ook het makkelijkste uit te spreken denk ik :)

13. sarahay

sarahay Lid

14 okt 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    dus meeste mensen vinden Nikan een leukere naam dan die andere twee, leuk joh die reacties. bedankt en wil nog meer reacties hoor.

14. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik vind nikan ook heel leuk..
    vanuit welke afkomst zijn deze namen gekozen?
    ik heb zelf een woordenboek erbij gepakt toen we namen zochten..

15. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ten eerste vind ik de naam Aysan erg mooi!!

1.Arsham : betekent met veel Kracht
    Jammer genoeg lijkt hij inderdaad op je dochters naam. Wel een hele mooie naam! Dus als jullie dat niet erg vinden dan zou ik voor deze gaan!
    2.Nikan : goede daad
    Iemand schreef het al: het doet me denken aan Nikon! Dus deze valt voor mij af!
    3.Sepanta : heilig
    Het komt vrouwelijk over. De naam kan wel afgekort worden naar Sep! Dat is dan wel weer een leuke roepnaam voor een jongen!

Andere (ongevraagde) ideetjes:

Niaz: cadeautje
    Roshan: daglicht
    Amin: eerlijk
    Firouz: zegerijk
    Milad: geboorte
    Navid: goed nieuws
    Nouri: licht

16. sarahay

sarahay Lid

14 okt 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    namen zijn afkomstig uit oud Perzie.
    Aysan is half turks en half perzisch, betekent zo mooi als de maan.
    @sarahlouise : bedankt voor je complimentje voor Aysan, we vinden aysan nog steeds hele leuke naam.
    je vond Arsham mooi, maar bedoelde je dat je die naam voor je baby gaat gebruiken? wel leuk als je het doet hoor.
    en bedankt voor je iedeetjes.
    Niaz en roshan zijn meisjes namem.wel heel mooi zeker Niaz vind ik heel mooi.
    amin en milad, nouri zijn arabisch die vaak in iran voorkomen, daar hou ik absoulut niet van. mijn man heet Amir dus Amin valt zowiezo af.
    en firouz is toevalig de naam van mijn stief-oom en komt bijna niet meer voor in iran ,haha erg ouderwets.

17. VioletRose

Wat grappig want ik heb gezocht op ¨persian names¨. Ik kijk nml vaker op Engelse sites (ik ben half engels en engelstalig opgevoed)

Wat betrefd Niaz. Dit heb ik kunnen vinden.

The boy's name Niaz is of Farsi and Persian origin, and the meaning of Niaz is "gift, present".

en Roshan is volgens deze site een unisex naam.

The boy's name Roshan also used as girl's name Roshan, is pronounced roh-SHAHN. It is of Farsi and Persian origin, and the meaning of Roshan is "daylight".

En nee wij gaan niet ons kind Arsham noemen. Was mijn commentaar niet duidelijk? Ik bedoelde ermee te zeggen dat ook al lijkt de naam op jullie dochter maar jullie dit niet erg vinden, ik dan vind dat jullie deze naam moeten kiezen want ik vind Arsham de mooiste uit jou rijtje!

En nee wij gaan niet ons kind Arsham noemen. Was mijn commentaar niet duidelijk? Ik bedoelde ermee te zeggen dat ook al lijkt de naam op jullie dochter maar jullie dit niet erg vinden, ik dan vind dat jullie deze naam moeten kiezen want ik vind Arsham de mooiste uit jou rijtje!

Succes met namen kiezen!! :D

18. VioletRose

En ik hou wel van ouderwetse namen...hihi dat is toch weer mode? :D In Engeland zijn de klassieke en vintage namen weer erg in. In Nederland de oud hollandse namen zoals Gijs komen weer terug. Maar misschien geldt dat niet voor Arabische namen? Ik vind Firouz erg mooi. Grappig dat het de naam van je stief-oom is. :) ...

19. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind Arsham de leukste naam. Nikan laat me inderdaad denken aan Nikon (van de fotocamera's) en bij Sepanta denk ik aan een panter of aan een serpent. Dus vandaar!

Deel Deze Pagina