Hai dames! Ik ben inmiddels 24 wkn zwanger van mijn 1e kindje, en het is een jochie Ik vind het zooooo moeilijk om een naam te verzinnen, het lijkt wel alsof dé naam niet bestaat! Ik heb dan ook dringend hulp nodig van jullie Om jullie een idee te geven wat ik leuk vind, hier de namen op mijn lijstje: - Julian / Julien - Jonah - Dex - Finn - Ties Een absolute voorwaarde is dat de naam internationaal goed uit te spreken is (voornamelijk in het Engels) De vader van mijn kindje is Brits en ik heb een erg internationale vriendengroep. Ik denk dat om deze reden de naam 'Ties' ook afvalt, en alle namen met een 'ij'. Ik ben alleenstaand en laat de vader niet meebeslissen over de naam. Mijn zoontje krijgt mijn achternaam (een typisch hollandse en ik vind een overduidelijke Engelse/Amerikaanse naam met mijn achternaam echt lelijk dus dat valt ook af) Ik heb een lichte voorkeur voor een naam beginnend met de letter J., maar alle andere ideeën zijn ook meer dan welkom HELP
Meiden, super bedankt!! Dit zijn idd namen die een beetje in mijn straatje passen, op een paar uitzonderingen na. DE naam zit er nog niet tussen, dus als jullie meer ideetjes hebben hoor ik het graag!
Dax in plaats van Dex vind ik ook leuk... Is dat wat? En met een J... Jonathan Julian Jens Hmmm. Niet zoveel inspiratie met een J hier helaas.
Thanks again! Dax moet ik even aan wennen, maar is op zich wel leuk! Jens vind ik erg leuk maar mijn zoontje heeft straks een halfbroertje... met de naam Jensen De naam van de vader wordt ook genoemd door jullie en die valt vanzelfsprekend ook af De namen die ik leuk vind die genoemd worden: - Jesse (maar zo heet het zoontje van een collega ) - Jesper - JONAH!! (die vind ik echt superleuk en staat hoog op mn lijstje!) Het hoeft trouwens écht niet persé met een 'J' te beginnen hoor, het is geen must
Mijn vriend vond laatst deze website met allemaal buitenlandse namen erop: Familyberry.com Baby names : Home Misschien handig voor inspiratie? Zoals je zegt hoeft het geen Engelse naam te zijn, maar veel Scandinavische of Duitse namen zijn vaak ook internationaal goed uit te spreken, dus misschien staat daar iets tussen?
Uit jouw lijstje stonden Julian en Finn ook op die van mij. Bij ons is het uiteindelijk Julian geworden en ik ben nog steeds helemaal weg van die naam
@ Lindangel: Dankjewel, ik ga eens kijken op de website! Julian vind ik ook nog steeds heel erg leuk, alleen het bekt niet zo lekker vind ik en dat houdt me een beetje tegen Noah vind ik echt niet leuk, sorry David heb ik ook niks mee... Ben is zeker een leuke naam maar niet dé naam voor mij!