Hermelien

Discussion in 'Babynamen' started by FinleyenMilan, Dec 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Muis27

Muis27 Actief lid

Oct 8, 2010
    413
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emée vind ik super leuk! Past ook goed bij Finley en Milan.

2. ohmama

ohmama Niet meer actief

Finley, Milan en Esmée vind ik het leukste klinken :D.

3. mama petra

mama petra Actief lid

Jan 7, 2009
    161
    0
    0

4. mama petra

mama petra Actief lid

Jan 7, 2009
    161
    0
    0
    Vond trouwens nog een leuke quote op zp

Vind overigens niet dat de naam per se hoeft te matchen met de naam van andere kinderen. Het zijn toch geen accessoires die leuke bij elkaar horen te staan, maar indviduen die later gewoon allebei een eigen weg gaan. :)

5. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Oh ja.....
    Misschien moet je niet alleen denken aan de naam die JULLIE mooi vinden, maar ook aan je kind. Bijna 100% van de reacties op deze pagina zijn negatief. Jullie zelf vinden het een mooie naam en zijn blijkbaar niet zo onder de indruk. Maar wat betekent het later voor je kind, als iedereen haar naam domweg lelijk vindt? Heb je daar wel eens bij stil gestaan??

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Ik vind Hermelien een wat ouderwetse naam, dan vind ik ook Hermeline mooier.
    Ik zie een aparte, artistieke vrouw voor me, geen huismus-doorsnee-vrouw om het zo maar te zeggen.

7. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    Hermelien, vreselijk..moet meteen aan Harry denken...

Eerlijk..

8. Babsies

Babsies Bekend lid

Mar 16, 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Madelien?

9. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    De andere kant is dat ik nog nooit iemand heb leren kennen waarvan ik de naam altijd raar of lelijk ben blijven vinden. Je went overal aan, en zo'n naam gaat altijd bij iemand passen. Ik zat bij een Gerdien in de klas: vond ik in eerste instantie ook een oma-naam, maar binnen een week wist ik niet beter en zij is er echt nooit mee gepest....

10. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

Nov 11, 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het punt is dat niet iedereen haar naam lelijk zal vinden! Er zijn ook ouderwetse namen als Louis, Emiel, ... die terug 'in' zijn. Je kan niet voor iedereen goed doen. Ook met een naam als Femke of Lieselotte of Noor kan gepest worden of die naam kan je ook niet mooi vinden. Ik ken persoonlijk een vrouw en die heet Maria. Dat vind ze helemaal niet mooi. Zij wil Ria genoemd worden. Hermelien kan altijd Lien worden als ze wil of iets anders. De andere twee hebben 2 namen, zij (of hij) krijgt er ook 2.

Ik heb liever dat mijn kind zijn naam lelijk vind maar weet dat wij hem met liefde gegeven hebben, dan dat ik mijn dochter Sophie zou noemen zodat iedereen haar naam mooi zou vinden behalve wij opdat ze toch maar niet met haar naam gepest zou worden. Als ze haar willen pesten en het kan niet met de naam dan zullen ze het wel met het haar, de tanden, de neus, de kleren, de sproeten, het te mager of het te dik zijn, te bleek of te donker, de hobby's, sexuele voorkeur, muziel voorkeur, boekentas, taal, humor of iets anders zijn.

Ik laat het niet merken op dit forum maar het doet me wel degelijk iets dat bijna iedereen de naam niets vind. Anders zou ik punt 1, niet iets op een forum vragen, punt 2 toch een beetje twijfelen, punt 3 andere namen op het lijstje hebben staan. Ik trek me op aan het feit dat bij Finley, niemand in onze omgeving (durfde?) negatief te reageren op haar naam. We weten wel dat ze hebben moeten wennen maar echt negatief 'wat heb je nu gedaan?!' hebben we niet gehad. En nu krijg ik vaak commentaar van 'Finley past echt wel bij haar' en krijg ik vaker reacties dat mensen Finley mooier vinden en beter bij ons vinden passen dan Milan.

Kinderen groeien in hun namen. Ik zou mij geen andere naam kunnen voorstellen bij hen dan Finley en Milan...

@ mama petra: die eindes hadden we nog niet opgemerkt, Ley, Lan en Lien. Nog een puntje waarwe voor zouden kunnen gaan. 3 verschillende namen maar toch een beetje verbonden met elkaar net zoals zij 3 individuen zullen zijn die toch verbonden zijn als broers en zussen.

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Daar zou ik dus echt niet over nadenken. Denk je echt dat als Hermelien iemand leert kennen, ze zich voorstelt en die gene dan gaat zeggen: "Wat een lelijke naam." Al vinden mensen het een lelijke naam, dat gaan ze echt niet zeggen hoor. Eén van mijn beste vriendinnen heeft ook een naam die ik niet mooi vind, nogal ouderwets, maar dat maakt echt geen drol uit. Ze is gewoon mijn lieve vriendinnetje en ik zou haar me nu niet meer met een andere naam kunnen voorstellen. En ach, ik vond mijn naam vroeger ook stom, omdat je 'm bijna nooit hoorde, maar inmiddels ben ik er hartstikke blij mee dat ik een redelijk unieke naam heb.

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Meis, zoals ik al eerder heb gezegd: als Hermelien voor jullie DE naam is, gewoon DOEN!!! Hoe vaker ik het hoor/uitspreek hoe leuker ik de naam ga vinden. Een collega van mij vroeg hoe mijn dochter heet, toen ik zei "Ayla" was het stil en vervolgens zei ze "Hm....apart...". Nou, dan weet je natuurlijk ook gelijk genoeg ;). Maar het zal me echt aan mijn kont oxideren. Ayla vonden en vinden we de meest prachtige naam die er is en ik ben blij dat we haar zo genoemd hebben.

13. ohmama

ohmama Niet meer actief

Jullie moeten gewoon doen wat je zelf leuk vind, het zal nooit gebeuren dat iedereen de naam die je aan je kindje geeft mooi vindt. Maar wat maakt het uit? En zoals je al zei, kinderen groeien in hun naam, dus dat zal met Hermelien ook gebeuren ;).

14. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Ik vind dit zo ongepast! Alsof ze hun kind Poep noemen of iets anders vreselijk dat echt niet kan. Ik kan al 100 namen bedenken die ik erger vind dan Hermelien!!! Maar daar gaat het niet om. Ik kies een naam omdat hij bij ons past. En dat doet de TS ook. Het kindje zal haar naam iets mee geven. Net als wat Mermaid schreef, niemand zal tegen haar zeggen dat haar naam lelijk is. Mijn vriendin heet Gerda en ik heb een vriend Dirk alle twee namen die ik persoonlijk niet mooi vind maar de namen hebben een andere betekenis vanwege de personen zelf.

@Ts: wat vinden jullie van Hermelina. Net even iets anders? Ik vind de Elina gedeelte mooi.

15. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Dat heb ik nou ook! :D

Oh, en de hele HP-associatie: bij Sil hoorde ik ALTIJD als eerste "Oh, vernoemd naar Sil de Strandjutter??", dus ach, bij heel veel namen is er inmiddels wel een bepaalde link te leggen. Milan zat ook in GTST toch..?

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik vind het helemaal geen vreselijke naam. Volgens mij zijn jullie redelijk overtuigd van deze naam, ik zou dus niets aantrekken van de reacties hier en gewoon voor de naam gaan die jullie mooi vinden. Hoe vaker je een naam uitspreekt hoe leuker het gaat klinken. Ik zou dus echt niet bang zij dat iedereen het later een vreselijke naam vindt en je hiermee je kind iets vreselijks aandoet onzin. Ik kan wel een paar namen uit top 10 lijst verzinnen die ik dus echt om niet aan te horen vindt. Tjah, dat blijf je toch altijd altijd houden.

17. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik stuur je een pb'tje! ;)

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ikzelf vind het persoonlijk geen mooie naam :) moet idd wel aan dat meisje denken van HP maar juist in positieve zin :D
    Ikzelf zou persoonlijk voor de schrijfwijze Hermeline gaan vind ik mooier uitzien dan Hermelien (doet me op deze schrijfwijze aan een insect denken sorry :)) Voor de rest zou ik zeggen als jullie deze naam mooi vinden gewoon doen is tenslotte jullie dochter ;)
    En vind trouwens Finley voor jullie eerste dochter juist leuk en stoer (niet standaard :p)

19. luca84

luca84 Niet meer actief

Ik vind het geen mooie naam. Denk dan echt aan oude mensen. Ik zou dan eerder gaan voor Evelien, Jolien, Marlien, Eline, Feline etc.. hermelien lijkt een beetje op hermien vind ik..

20. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind trouwens Finley voor een meisje vet leuk en stoer! Ik hou wel van stoere en aparte namen. Maar Hermelien kan ik gewoon niet mooi vinden, sorry.

Share This Page